PIT adjustment

Debata o modelih: PicoZ, Hummingbird, Sabre, Dragonfly, MicroBell, Ikarus Piccolo, Walkera in podobnih
dennis
Razpravljalec
Prispevkov: 102
Pridružen: 26 Avg 2008, 10:51

PIT adjustment

Odgovor Napisal/-a dennis »

Pozdravljeni!

Na tem forumu sem nov in imam nekaj vprašanj.
Zanima me, kaj pomeni kratica PIT? Imam možnost nastavljanja »PIT value« in »PIT limit value«. Ko sem šel po navodilih mislim da z gumbom PIT value nekaj spremenim na repnih krilih s PIT limit value pa pitch? Mogoče kdo ve natančneje zakaj se gre, ali je sploh to to?

Zanima me tudi kaj pomenijo grafi (slika) pri krivuljah letenja, ker se mi ne sanja kaj predstavljajo. Kako bo torej helikopter letel pri posameznem grafu (lebdenje, normalni let, 3D…)?

Še nekaj; Ali je potrebno preverjati tudi nagib flypaddl-ov (lopatice na flybaru), ali so vedno vodoravno?

Samo v info pa to, da gre za model walkera 37.
Hvala za odgovore vnaprej,
Pozdrav
Priponke
abcdee.JPG
abcdee.JPG (71.98 KiB) Pogledano 5093 krat
Uporabniški avatar
denys
Freak
Prispevkov: 681
Pridružen: 06 Jun 2007, 16:23
Kraj: Koper

Odgovor Napisal/-a denys »

Zgleda, da je to isto kot na mojem starem Esky oddajniku.

S PIT value v bistvu spreminjaš krivuljo iz linearne v S krivuljo.

PIT limit pa je max. pitch, ki ga želiš.

Če si čisti začetnik nastavi oba potenciometra v center.
dennis
Razpravljalec
Prispevkov: 102
Pridružen: 26 Avg 2008, 10:51

Odgovor Napisal/-a dennis »

Saj ravno to sprašujem, kaj dosežem s tem, če oba nastavim na center? Kako se bo helikopter obnašal pri linearni in kako pri s krivulji? Ali bo letel z repom levo/desno ali se bo nagibal cel heli levo/desno, ko bom peljal naravnost naprej? Zanima me kako brati graf?

LP
Denis
Uporabniški avatar
rcmaster
Razpravljalec
Prispevkov: 90
Pridružen: 31 Jul 2008, 12:45

Odgovor Napisal/-a rcmaster »

Glede na to, katere grafe si priložil predvidevam, da imaš Walkerin 7 kanalni oddajnik WK-0701. Na tem oddajniku odklepaš z zadnjimi tremi dip stikali funkcije, kot so pit, plt, throtlle curve, servo, rev mix...
Ko boš nastavljal te zadeve pazi, da boš odklepal vsakega posebaj, ga nastavil in na to zaklenil nazaj. Krivulje, ki si jih priložil nimajo z pitch-em nobene veze, ampak se tičejo samo nastavitve throtll-a in odzivnosti servo motorjev, zaradi tega ti ne bo helikopter padel ne levo in ne deno, napraj ali nazaj, ampak s tem si nastaviš, kako oziven bo motor glede na tvojo ročico za gas in kako se bodo odzivali servoti za elevator in aileron.
Če si začetnik si moraš nastavit servote tako, da niso preveč agresivni, ker v tem primeru, boš kaj hitro "prekopicnil" helikopter.
Drugače pa, če bi prebral moj odgovor na tvoje prejšnje vprašanje iz druge teme, bi ugotovil kakšen helikopter kupit, če si bolj začetnik.

Glede flypaddl-ov, načeloma so vodoravni, lahko pa jim daš malo
pozitivnega naklona in helikopter bo za nianso stabilnejši v zraku.
T-REX 500 22,2V 120A brusshless power
dennis
Razpravljalec
Prispevkov: 102
Pridružen: 26 Avg 2008, 10:51

Odgovor Napisal/-a dennis »

rcmaster napisal/-a:Glede na to, katere grafe si priložil predvidevam, da imaš Walkerin 7 kanalni oddajnik WK-0701.Na tem oddajniku odklepaš z zadnjimi tremi dip stikali funkcije, kot so pit, plt, throtlle curve, servo, rev mix...
Ko boš nastavljal te zadeve pazi, da boš odklepal vsakega posebaj, ga nastavil in na to zaklenil nazaj.Krivulje, ki si jih priložil nimajo z pitch-em nobene veze, ampak se tičejo samo nastavitve throtll-a in odzivnosti servo motorjev, zaradi tega ti ne bo helikopter padel ne levo in ne deno, napraj ali nazaj, ampak s tem si nastaviš, kako oziven bo motor glede na tvojo ročico za gas in kako se bodo odzivali servoti za elevator in aileron.
Če si začetnik si moraš nastavit servote tako, da niso preveč agresivni, ker v tem primeru, boš kaj hitro "prekopicnil" helikopter.
Drugače pa, če bi prebral moj odgovor na tvoje prejšnje vprašanje iz druge teme, bi ugotovil kakšen helikopter kupit, če si bolj začetnik.

Glede flypaddl-ov, načeloma so vodoravni, lahko pa jim daš malo
pozitivnega naklona in helikopter bo za nianso stabilnejši v zraku.
Tako je, daljinec je Walkerin 7 kanalni oddajnik WK-0701. Odklepanje z DIP switchi mi je dokaj jasno..Aha, torej krivulje približno razumem, tudi agresivnost servov kot si omenil mi je problem, saj so nastavljeni zelo odzivno (kako spremeniti nastavitve-spanish willage), na sliki ki sem jo priložil pa o nastavljanju agresivnosti servov ne piše nič, govori le o "throotle curve", to je odzivnost palčke za gas če prav razumem? Toda zakaj potem uporabljam PIT? Denys pravi, da s PIT value nastavim krivuljo leta, torej je PIT in throotle curve eno in isto? mislim da ne... stvari so mi še zmeraj nejasne... :razpaljot: serious shit
Uporabniški avatar
denys
Freak
Prispevkov: 681
Pridružen: 06 Jun 2007, 16:23
Kraj: Koper

Odgovor Napisal/-a denys »

To sta dve različni krivulji. Kadar povečaš nastavni kot na krakih (pitch), obrati padejo, zato je potrebno dodajati plin (throttle), da obdržiš čimbolj kar se da konstantne obrate na rotorju.
Uporabniški avatar
denys
Freak
Prispevkov: 681
Pridružen: 06 Jun 2007, 16:23
Kraj: Koper

Odgovor Napisal/-a denys »

Poglej si ta video pa ti bo verjetno bolj jasno http://video.helifreak.com/?subpath=fin ... ves101.wmv.

Še dodatno gradivo http://www.helifreak.com/showthread.php?t=52530
Uporabniški avatar
rcmaster
Razpravljalec
Prispevkov: 90
Pridružen: 31 Jul 2008, 12:45

Odgovor Napisal/-a rcmaster »

Kam imaš to helikopter z krtačnikom ali je montiran brezkrtačni motor?
T-REX 500 22,2V 120A brusshless power
dennis
Razpravljalec
Prispevkov: 102
Pridružen: 26 Avg 2008, 10:51

Odgovor Napisal/-a dennis »

hvala za nasvete oz pomoč, malo si bo potrebno še pogledat...na tistem forumu "helifreak" je pa precej stvari, sm si že potegnu dol, doma bom pogledal ker zdej sem v službi, verjamem da bo uporabno..
Kje pa kaj spuščate vaše modele, najbrž nebi blo slabo da bi bil kdaj zraven, tako se tudi najlažje kaj naučiš.

Aja, za agresivnost servotov me še zanima, ali to nastavljam z "servo eksponential function" iz slike zgoraj? Danes popoldan se moram le usest in vse preprobat, samo če neveš kaj delaš je to bolj bedno vse skupaj.


RCmaster Imam brezkrtačni motor
Uporabniški avatar
rcmaster
Razpravljalec
Prispevkov: 90
Pridružen: 31 Jul 2008, 12:45

Odgovor Napisal/-a rcmaster »

No, če imaš brezkrtačnega potem bo kontroliranje krivulje za gas prišla veliko bolj do izraza.Če si začetnik jo nastavi tako, da bo bolj linearna, ja z servo eksponetno nastavljaš odzivnost servotov, zdaj, če nočeš reskirat v zraku potem postavi helikopter na tla in opazuj kako se servoti odzivajo glede na to v katerem položaju imaš gumb V.Za začetnika boljše, da niso preveč odzivni.Za pitch bi bilo fajn, da bi imel Gauge - merilec kota kril, če pa ga nimaš, pa pač odkleni dip za nastavitev pitch funkcije in postavi oba gumba V1 in V2 na sredino potem pa eksperimentiraj.Če se ti helikopter ne bo dvigoval in bo samo švasal v visokih obratih, potem pomikaš pit v smaeri urinega kazalca, s tem boš mu dodal na glavnih elisah pozitivni kot in helikopter bo se začel dvigovat pri manjših obratih, če pa se ti bo heli začel dvigovat prehitro pri nižjih obratih, oziroma že pri položaju ročice za gas pod 40-50% gasa, potem pa zavrti pit v nasprotni smeri urinega kazalca in s tem mu zmanjšaš pozitivni kot kril.S tem bo helikopter tudi delal pri višjih obratih (motor bo se bolj hladil in vlekel manj toka), bo pa pri višjih obratih na pram pozitivnem kotu bolj odziven, kar bo manj ugodno za tebe kot začetnika.
Še enkrat priporočilo za začetnika, probaj malo obtežit flybar na proti koncupred padlli, da boš imel helikopter stabilnejši v lebdenju.
T-REX 500 22,2V 120A brusshless power
Uporabniški avatar
rcmaster
Razpravljalec
Prispevkov: 90
Pridružen: 31 Jul 2008, 12:45

Odgovor Napisal/-a rcmaster »

No, če imaš brezkrtačnega potem bo kontroliranje krivulje za gas prišla veliko bolj do izraza.Če si začetnik jo nastavi tako, da bo bolj linearna, ja z servo eksponetno nastavljaš odzivnost servotov, zdaj, če nočeš reskirat v zraku potem postavi helikopter na tla in opazuj kako se servoti odzivajo glede na to v katerem položaju imaš gumb V.Za začetnika boljše, da niso preveč odzivni.Za pitch bi bilo fajn, da bi imel Gauge - merilec kota kril, če pa ga nimaš, pa pač odkleni dip za nastavitev pitch funkcije in postavi oba gumba V1 in V2 na sredino potem pa eksperimentiraj.Če se ti helikopter ne bo dvigoval in bo samo švasal v visokih obratih, potem pomikaš pit v smaeri urinega kazalca, s tem boš mu dodal na glavnih elisah pozitivni kot in helikopter bo se začel dvigovat pri manjših obratih, če pa se ti bo heli začel dvigovat prehitro pri nižjih obratih, oziroma že pri položaju ročice za gas pod 40-50% gasa, potem pa zavrti pit v nasprotni smeri urinega kazalca in s tem mu zmanjšaš pozitivni kot kril.S tem bo helikopter tudi delal pri višjih obratih (motor bo se bolj hladil in vlekel manj toka), bo pa pri višjih obratih na pram pozitivnem kotu bolj odziven, kar bo manj ugodno za tebe kot začetnika.
Še enkrat priporočilo za začetnika, probaj malo obtežit flybar na proti koncupred padlli, da boš imel helikopter stabilnejši v lebdenju.
T-REX 500 22,2V 120A brusshless power
dennis
Razpravljalec
Prispevkov: 102
Pridružen: 26 Avg 2008, 10:51

Odgovor Napisal/-a dennis »

aha, zadeva se jasni :)
Torej z zmanjševanjem pozitivnega kota kril in z več obrati motorja, motor vleče manj toka če sem prav razumel? OK. Pitch gauge sem si nabavil ja, in zmeraj sem nastavljal kot kril na -2° pri čisto spuščeni palčki za gas(za let v vetru) in 0° (za let v prostoru), tako sem nekje prebral da je prav, kaj misliš? Ali je mora biti pri nastavljanju kota priklopljena baterija ali je lahko heli odklopljen in throttle stick do konca dol?
Za obtežitev flybara sem tudi že slišal, vendar ne še sprobal. Sicer mi zadnje dni lebdenje gre dokaj dobro tako da nevem če bom sploh potreboval flybar kvihte. Bolj so me matrale te nastavitve o katerih govorimo, sicer pa..kot sem rekel danes oz jutri (danes je pri nas že dež) bom sprobal nekako zaštekat te krivulje in neke PIT-e in ostalo.
Se že še oglasim in povem če sem kaj dosegel, zaenkrat hvala za pomoč.

LP
Denis
Uporabniški avatar
rcmaster
Razpravljalec
Prispevkov: 90
Pridružen: 31 Jul 2008, 12:45

Odgovor Napisal/-a rcmaster »

Ko nastavljaš kot kril ali karkoli druga, moraš imeti priklopljeno batarijo in v tvojem primeru, ko oddajnik nima stikala za throtlle off, pač izklopi eno žico od kontrolerja do motorja, oziroma dve, če ti bo motor malu cukal, predvidevam pač, da nimaš motorja direktno zalotanega na žice od kontrolerja.
Kar se pa tiče negativnega kota kril, je pa tako, da je malo negativnega kota dobro imeti, to pa zato, da ko spuščaš helikopter, se bo le ta spustil na mesto, kot boš želel ti, če pa boš imel premalo negativnega oziroma nič, potem ti bo pa pri odvzemnju gasa helikopter, še kar lebdel, se počasneje spuščal in težje boš ga kontroliral, še posebaj, če je v igri kak veter.
T-REX 500 22,2V 120A brusshless power
Phoinix
Dr. Modelar
Prispevkov: 4007
Pridružen: 27 Okt 2005, 21:19

Odgovor Napisal/-a Phoinix »

rcmaster napisal/-a:Ko nastavljaš kot kril ali karkoli druga, moraš imeti priklopljeno batarijo in v tvojem primeru, ko oddajnik nima stikala za throtlle off, pač izklopi eno žico od kontrolerja do motorja, oziroma dve, če ti bo motor malu cukal, predvidevam pač, da nimaš motorja direktno zalotanega na žice od kontrolerja.
Kar se pa tiče negativnega kota kril, je pa tako, da je malo negativnega kota dobro imeti, to pa zato, da ko spuščaš helikopter, se bo le ta spustil na mesto, kot boš želel ti, če pa boš imel premalo negativnega oziroma nič, potem ti bo pa pri odvzemnju gasa helikopter, še kar lebdel, se počasneje spuščal in težje boš ga kontroliral, še posebaj, če je v igri kak veter.

Da ne bo kake zmote, helikopterji nimajo kril, razen nekaj malih izjem, pa še te so fiksna na trup. Pri helikopterjih so elementi izvora vzgona, ki se vrtijo okrog ene osi kraki rotorja oz. kraki.
dennis
Razpravljalec
Prispevkov: 102
Pridružen: 26 Avg 2008, 10:51

Odgovor Napisal/-a dennis »

Aha, tako je to. Imaš prav, odklopit moram 2 žici drugače mopet cuka..
Včeraj mi ni uspelo zadeve sprobat, danes ko pridem domov me že čaka polna baterija, tako da si bom vzel malo časa...
Ja to je še meni jasno da govorimo o blade-ih, krakih kot praviš phoinix :)
dennis
Razpravljalec
Prispevkov: 102
Pridružen: 26 Avg 2008, 10:51

Odgovor Napisal/-a dennis »

No malo boljše je že šlo. S throttle curve niti nisem čaral, ostalo pa ja, tako da hvala za pomoč. Edino kar nisem ugotovil je odzivnost servov, bom vprašal na walkeri, tam bodo že vedeli.
Mogoče samo še to, kako dobro je mogoče strimat te male helikopterje do velikosti 70cm (premer krakov)? V zaprtem prostoru, kjer ni vetra, če spustim desno palčko, ali mora zadeva lebdet? Baje je to pri večjih in seveda dražjih helijih lažje doseč. Najbrž je potreben tudi daljinec z displejem, kjer vse skupaj lahko zelo natanćno nastaviš?

Denis
Uporabniški avatar
denys
Freak
Prispevkov: 681
Pridružen: 06 Jun 2007, 16:23
Kraj: Koper

Odgovor Napisal/-a denys »

Boljši oddajnik ti omogoči, da fino nastaviš premike servomotorjev v nulo tako, da se vsi trije premikajo z isto hitrostjo do istih skrajnih točk. To dosti pomeni pri helikopterjih. Drugače noben manjši heli ne lebdi prav dolgo sam od sebe. Tudi če je nastavljen v nulo doseže nekje 5-10 sekund.

Če lebdiš zelo nizko si v "ground efektu" in je helikopter manj stabilen zaradi zraka, ki se odbija od tal. Dvigni se nad 50cm in bo malo lažje ga kontrolirat.
dennis
Razpravljalec
Prispevkov: 102
Pridružen: 26 Avg 2008, 10:51

Odgovor Napisal/-a dennis »

In kakšen daljinec in helikopter uporabljaš ti denys?
Obstajajo tudi različni daljinci po MHz..Kakšna je torej razlika med 2.4, 35, 40 Mhz daljinci?
Uporabniški avatar
denys
Freak
Prispevkov: 681
Pridružen: 06 Jun 2007, 16:23
Kraj: Koper

Odgovor Napisal/-a denys »

Spektrum DX7 2.4Ghz. Nekaj info boš našel v forumu RV naprave. V glavnem 2.4 je najnovejša tehnologija, ki odpravlja slabosti ostalih. Ni motenj in na slošno bolj zanesljivo.
Phoinix
Dr. Modelar
Prispevkov: 4007
Pridružen: 27 Okt 2005, 21:19

Odgovor Napisal/-a Phoinix »

denys napisal/-a:Spektrum DX7 2.4Ghz. Nekaj info boš našel v forumu RV naprave. V glavnem 2.4 je najnovejša tehnologija, ki odpravlja slabosti ostalih. Ni motenj in na slošno bolj zanesljivo.
Motnje so, ampak jih kolikor toliko sposoben sistem zna obiti. Graupnerjev IFS naprimer tega ni bil sposoben, pa še kakšen bi se našel.
dennis
Razpravljalec
Prispevkov: 102
Pridružen: 26 Avg 2008, 10:51

Odgovor Napisal/-a dennis »

Čudno potem da še vedno prodajajo 35 in 40Mhz, ker v ceni mislim da ni velikih razlik.
Imam še eno vprašanje. Ko govorimo o daljincih, kaj pomeni 6 oz 7 kanalni daljinc? razlike?
Kako pa je s skladnostjo sprejemnikov na helikopterju in daljinci ki jih prodajajo? Za walkero sem slišal da ni varjante da bi menjal npr. samo daljinc, ali samo receiver, kako je s temi kombinacijami pri drugih proizvajalcih? kaj vse se mora ujemati? In kaj je s speed contolerjem, čemu to sploh služi?
Denis
Uporabniški avatar
denys
Freak
Prispevkov: 681
Pridružen: 06 Jun 2007, 16:23
Kraj: Koper

Odgovor Napisal/-a denys »

Na kratko:

1. V ceni razlike so.
2. Elektro heli rabi 6 kanalov. Ostale se lahko uporablja za lučke, sprožilce fotoaparata, sprožilec raket :-) ... V glavnem od viška ne boli glava.
3. Sprejemnike lahko dokupuješ.
4. Speed controler (ESC) - nadzor obratov motorja. Nekaj mora dajati gas. Kako bi ga drugače vklopu, če bi motor vedno delal na polno :-)
dennis
Razpravljalec
Prispevkov: 102
Pridružen: 26 Avg 2008, 10:51

Odgovor Napisal/-a dennis »

se mi je zdelo da je tako, samo nisem upal rečt :D
počasi postajam pravi poznavalec električnih frčepokitov 8)
ne ne, mislim da je neumno vprašanje edino tisto vprašanje ki ni bilo nikoli vprašano..
Kakšen helikopter letiš danys? t-rex? nitro/el?
Uporabniški avatar
rcmaster
Razpravljalec
Prispevkov: 90
Pridružen: 31 Jul 2008, 12:45

Odgovor Napisal/-a rcmaster »

Če se še enkrat dotaknem 2,4G in 35Mhz Rv naprave, predvsem je prednost prvega zame, da se ni potrebno več ukvarjati z quartz-i, motenj je manj pri 2,4G in predvsem pomenjbno zame, odpade dolga antena s katero strašiš okoli sebe.
Kar se pa tiče elktro in nitro, je pa jasno, da je elektrika vedno bolj na pohodu zaradi vse bolj zmogljivih Li-po-tov in vse bolj dostopnih cen le teh.

Jaz uporabljam 9 kanalno RV napravo od proizvajalca WFLY, ki se lahko postavi ob bok marsikateremu znanemu proizvajalco le, da je ta veliko cenejša:

Slika

Pri Walkeri je res problem kompatibilnost RV naprav z ostalimi, ampak RV naprava, ki jo imaš ti, je za svoj nivo dokaj solidna, kateri pa imaš gyro na helikopterju?
T-REX 500 22,2V 120A brusshless power
dennis
Razpravljalec
Prispevkov: 102
Pridružen: 26 Avg 2008, 10:51

Odgovor Napisal/-a dennis »

Imam vse walkerino, gyro pa je WK-G011(delay, extent, AVCS/normal, reverse in sensitivity prek daljinaca), ki pa mi ne drži smeri čist natančno-ga je potrebno malo popravljat v rep. Mogoče tudi nevem čist točno kako ga nastavit.. Mislim da AVCS mode odpade pri meni ker nimam dig. serva, je tako? Torej nastavljam občutljivost v normal mode, do mere kjer se pojavi hunting efect? Na gyrotu imam tudi delay funkcijo ki je mislim da spet povazana s tem kak servo uporabljaš, jaz imam delay nastavljen na ~80%.
Za daljince pa me je zanimalo ja, ko se bom odločal za nakup boljše opreme, da ne bom kupil nek šit, ampak nekaj da bo delalo in fino je če ga nekdo že ima da ti zna kaj povedat, kako se kaj nastavi.
Torej če zamenjam receiver, ESC in primeren daljinec bi stvar morala delat? kako pa je s konektorji servov, ki so priklopljeni v sprejamnik,so vsi enaki?
rcmaster, s katerim helikopterjem letiš ti? Premer rotorja? Lebdi na mestu ob spustu desnih komand? Kaj pa sprejemnik in speed controler imaš isto od Wfly?
Aja, glih pred 5 minutami sem izvedel da naj bi pitch z V gumboma nastavljal v 3D mode-u, od -9 do +9 s tem imate gotovo vsi izkušnje in lahko potrdite.
regards,
denis
Odgovori

Vrni se na Mikro-elektro helikopterji