Fixed in collective pitch (helikopterji z repnim rotorjem)

Debata o modelih: PicoZ, Hummingbird, Sabre, Dragonfly, MicroBell, Ikarus Piccolo, Walkera in podobnih
Odgovori
tomzyb
Začetnik
Prispevkov: 4
Pridružen: 24 Sep 2008, 11:43

Fixed in collective pitch (helikopterji z repnim rotorjem)

Odgovor Napisal/-a tomzyb »

Pozdravljeni.

Sem začetnik v sekciji letenja z helikopterji, trenutno letim z koaksialnim helikopterjem in sem ga že rahlo naveličan, predvsem počasnosti. Pred kratkim pa sem kupil e-flite-ov Blade CP+, kar je popolnoma druga zgodba, trenutno se mi zdi predvsem throttle (vrtlajaji+pitch) čisto preveč odziven ( ker sem seveda začetnik :oops: ). Zato ga sploh ne upam leteti.
Sedaj pa me zanima ali bi bil heli z fixed pitchom (z gnanim repnim rotorjem) primernejši zame kot začetnika glede na to, da hočem preiti iz koaksilanega helija na heli z gnanim repnim rotorjem.

Ali je zaradi nespreminjanja nagiba rotorskih krakov upravljanje s throttle ročico lažje kot pri collective-pitch helikopterjih? Ali je na splošno lažje upravljanje - stablinejši let, ipd?

Lp, Tomaž
Uporabniški avatar
denys
Freak
Prispevkov: 681
Pridružen: 06 Jun 2007, 16:23
Kraj: Koper

Odgovor Napisal/-a denys »

FP helikopter ni nič lažji, v bistvu je še težji za upravljat (manj stabilen). Je pa prednost v tem, da dobro prenaša padce. Samo zravnaš krila in letiš dalje, zato je bolj primeren za začetnike.

Poskusi najprej se malo natrenirat na simulatorju in preglej forum za podobna vprašanja :D
Uporabniški avatar
rcmaster
Razpravljalec
Prispevkov: 90
Pridružen: 31 Jul 2008, 12:45

Odgovor Napisal/-a rcmaster »

Zadevo je potrebno pogledati tako: Če imaš CP helikopter ali še celo zadnji rotor gnan preko prednjega rotorja, še ne pomeni, da bo helikopter bolj stabilen ali odzivnost helikopterja v zvezi z obrati bolj komfortna, kot pa pri helikopterju z fiksnimi rotorji.

Kot začetniku ti še posebej odsvetujem CP ali zadaj gnan rotor, če na primer nimaš pojma o nastavitvah le tega, ker bo sigurno pokalo. V tem primeru raje Fiksni rotorji in kvaliteten helikopter z čim boljšim sprejmnikom, ki ima kvaliteten interni gyro! Vse kar nastaviš pri tem helikopterju je tracking elis in ga strimaš, pa veselo pelješ. Če pa imaš kaj pojma o nastavitvi pitc-a in v primeru, da imaš zadaj gnan rotor, potem pa še nastavitev gyro-ta, potem pa jasno, da nakup CP helikopterja z zadaj gnanim helikopterjem.

Hint za večjo stabilnost helikopterja v zraku je pa; težje elise, težji flaybar paddle, krajši flaybar (ne prekratki!!!)...
Treba je pa vedeti, da je stabilnost helikopterja v zraku mešanica kvalitete izdelave helikopteja, vsebina (motor, gyro, servo...) in na koncu nastavitve, ker lahko imaš vrhunski helikopter, ki bo nastavljen za ekstremni 3D let in bo manj stabilen za lebdenje, kot pa kakšen cenejši ustrezno nastavljen helikopter, ki bo veliko bolj primeren za začetnika in osvajanje osnovnih figur.

Drugače pa uspešno lomljenje :)
T-REX 500 22,2V 120A brusshless power
Uporabniški avatar
Nikalaj
Tekmovalec
Prispevkov: 372
Pridružen: 18 Feb 2005, 14:33
Kraj: Luvigana

Odgovor Napisal/-a Nikalaj »

Tudi jaz sem si pred mesecem kupil dvorotornega koksialca in se ga hitro naveličeal, saj je preveč stabilen in premalo odziven.

Zato sem si prav tako kot ti kupil BLADE CP+. Ta heli leti zelo lepo in je ob uporabi simetričnih rotorjev zelo stabilen.

Ne boj se - neamontiraj križ za treniranje, odmontiraj slabe spodaj ploske rotorje in namontiraj tiste simetrične (ki si jih dobil poleg helikoptreja), saj bo tako tvoj BALDE CP mnogo bolj stabilen.

Čim manj nastavljaj - sploh ničesar ne trimaj v začetku, saj je ta heli že iz škatle zelo dobro striman.

Dobro si oglej vse skupaj - oglej si glavo rotorja, paddle. To ti bo prišlo zelo prav po prvem resnem padcu... ko bo treba nastavljati.

na oddajnik si obesi trak za okoli vratu. priključi heli in ga drži v desni roki za rep tako, da bo vse skupaj lahko delovalo.
počasi dodajaj kolektivo nekje do sredine, ko "rotor prime" - to je ko bi heli pričel lebdeti - in si ustvari občutek za kolektivo. Še vedno držeč helikopter v roki se malo poigraj z desno ročico naklona naprej nazaj in nagiba levo desno.

Če boš na tak način "igral" dovolj časa, da boš izpraznil eno baterijo, ti garantiram, da se boš nehal bati tega malega vragca.

nato pa kar pogumno na travo in opravi nekaj malih skokov, za občutek. Hujšega kot razbiti rotorji ne more biti.
...in zapomni si lebdenje pol metra nad tlemi je zaradi povratnega delovanja zračnega toka izpod rotorja bistveno bolj nemirno, kot tisto 2 metra nad tlemi.
Še vsak model sem varno spravil na tla - tako ali drugače... sestavljenega ali pa po komponentah !
Odgovori

Vrni se na Mikro-elektro helikopterji