Stran 7 od 21

Objavljeno: 03 Jan 2008, 21:37
Napisal/-a Odisej
Ker je v dvorani manj ovir recimo ;)

Objavljeno: 03 Jan 2008, 21:50
Napisal/-a Phoinix
Navodila ja...

eno je trimer na komandah, drugo pa eno stikalo na 3in1 škatlici, ki ga prav tako moraš nastavit. Navodila in še enkrat navodila.

Objavljeno: 03 Jan 2008, 21:59
Napisal/-a Jernej21
Zaenkart mam malo problemov z navodili, ker so angleška.:(

Objavljeno: 03 Jan 2008, 22:01
Napisal/-a Jernej21
Hvala

Objavljeno: 03 Jan 2008, 22:01
Napisal/-a mimixtz
Saj tudi sam sprašujem v sorodni temi, kaj pomenita SENSITIVE in EXTEND.
OK, pri extendu v angleščini piše, da naj bi s tem omejeval pomik servotov (''to set up the servo travel''), vsaj jaz tako razumem. Ampak kaj naredim, če omejim servote?
Pri sensitive pa, naj bi šlo za ''gyro sensitive according to the fly performance''. Torej občutljivost žiroskopa glede na performanse letenja. Ampak meni žal to še vedno ni dovolj. Preden kaj premikam, rad vem, kaj s tem počnem. Pa čeprav je ''samo ena Lamca''.
Pa pri mojem ni nobenega stikala na škatlici, samo 2 trimerčka in ledica, ki ti pove, kdaj se je sprejemnik povezal z oddajnikom oz. če je sploh povezan (počasno mežikanje - ni povezave, hitro mežikanje - povezovenje in gorenje - je povezano. Tako nekako.

Objavljeno: 03 Jan 2008, 22:05
Napisal/-a Jernej21
Kaj nimaš stikal za izklop/vklop?

Objavljeno: 03 Jan 2008, 22:10
Napisal/-a mimixtz
Ne. Sprejemnik je RX 404. Pač priklopim in odklopim akuje.
Sej mi kar gre, samo tu bi rad več izvedel, ker vem, da tukaj so ljudje, ki vedo zadeve v potankosti.

Objavljeno: 03 Jan 2008, 22:12
Napisal/-a Jernej21
mimixtz napisal/-a:samo tu bi rad več izvedel, ker vem, da tukaj so ljudje, ki vedo zadeve v potankosti.
Sma že 2 :D

Objavljeno: 03 Jan 2008, 22:15
Napisal/-a Jernej21
Kje pa si kupil LAMO? In kako ti gre?

Objavljeno: 03 Jan 2008, 23:27
Napisal/-a jakaj
Kaj sploh pomeni 3-in-1?

Da so zdruzeni receiver, gyro....?

Obstaja tudi 2-in-1 ali 4-in-1? Kaj vkljucujejo tej?

Objavljeno: 04 Jan 2008, 05:59
Napisal/-a mimixtz
Kje pa si kupil LAMO? In kako ti gre?
Primusr, 99€. Vzel sem še dodatni aku, da je malo več veselja.
Počasi napredujem, nekajkrat sem že celo nos obrnil proti meni, pa sem se hitro zmedel.
Zaenkrat zamenjal en krak rotorja, en je majčkeno oškrbljen, ampak je še OK, durgega še ni polomljenega, bilo pa je že nekaj manjših karambolov.

Objavljeno: 04 Jan 2008, 10:32
Napisal/-a Phoinix
Moram rečt da mi je v veselje gledat kako ste se skup nabral v debato :D
jakaj napisal/-a:Kaj sploh pomeni 3-in-1?

Da so zdruzeni receiver, gyro....?

Obstaja tudi 2-in-1 ali 4-in-1? Kaj vkljucujejo tej?

3in 1 Sprejemnik, gyro in regler, 4in1 mogoče marketinška poteza ker ima dva reglerja (dva glavna motorja)


Govorim za mirco 47 od graupnerja, verjetno pa imajo vsi enako.

En potenciometerček je "gain" žiroskopa. Gain je nastavitev, kako hitro želiš da gyro popravlja "napako", torej zanos okoli navpične osi.

Drugi potenciometerček pa uravnava motorčka med seboj. Torej, nekako osnovno trimanje, ki omogoča nastavitev da se helikopter ne suče, brez uporabe trimerja.

Objavljeno: 04 Jan 2008, 12:47
Napisal/-a jakaj
Phoinix napisal/-a: 3in 1 Sprejemnik, gyro in regler, 4in1 mogoče marketinška poteza ker ima dva reglerja (dva glavna motorja)
Aha.

Regler na nemski Wikipedii me popelje do Controller (control theory) na angleski. Je to to?

Torej sklepam da je regler priklopljen na gyro za input, in na servota in glavna motorja za output?

Ok, tukaj je to vse skupaj v enem paketku, ampak v vecjih helijih imate stvari loceno zamenljive, ane?

Torej je za izhod gyrota prav nek standard, ki se ga drzijo vsi, da so stvari kompatibilne?
Phoinix napisal/-a:Govorim za mirco 47 od graupnerja, verjetno pa imajo vsi enako.

En potenciometerček je "gain" žiroskopa. Gain je nastavitev, kako hitro želiš da gyro popravlja "napako", torej zanos okoli navpične osi.

Drugi potenciometerček pa uravnava motorčka med seboj. Torej, nekako osnovno trimanje, ki omogoča nastavitev da se helikopter ne suče, brez uporabe trimerja.
Jaz imam HappyFly 102 in nimam SENSITIVE in EXTEND, ampak GAIN in PROPORTIONAL. Kar zgleda smiselno, glede na to kaj si ti napisal.

EXTEND/PROP se torej obnasa nekako tako, kot ce Yaw kontroli nastavis "offset" na oddajniku?

Kako pa SENSITIVE/GAIN vpliva na obnasanje helikopterja?

Pravis, da vpliva na to, kako hitro popravlja napako smeri. A gyro v teh helijih meri samo smer?

Torej je regler povezan samo z glavnima motorjema (ker smer se spreminja z razlicnim razmerjem obratov rotorjev, ali pac?)?

In zakaj ne bi npr. zelel tega nastavit na maximum, ces "naj popravi takoj ko zazna, zakaj bi cakal"? :)

Oh, koliko vprasanj... :)

Objavljeno: 04 Jan 2008, 13:03
Napisal/-a markb
Z Extend določaš hode obeh servomotorjev, ki premikata nihajno ploščo. Bolj zavriš v smeri urinega kazalca, večji odkloni so. Nekaj podobnega kot ATV na Futabi.


LP, Marko.

Objavljeno: 04 Jan 2008, 13:05
Napisal/-a Phoinix
Long story short, regler ali ESC (electronic speed control) je napravica, ki regulira output iz baterije do elektromotorja .

Gyro v tem primeru je priklopljen na izhoda obeh motorjev, ampak to je izjema koaksialcev. Gyro je običajno (na drugih helikopterjih) priklopljen na servomotor repnega rotorja.

Na manjših helikopterjih je vse v enem, na večjih pa je vsaka komponenta fizično ločena, kar je v bistvu dobro za zamenjavo ali kake nadgradnje.

EXTEND/PROP se torej obnasa nekako tako, kot ce Yaw kontroli nastavis "offset" na oddajniku?
Tako je. S tem da ima potenciometerček na 3in1 večji razpon nastavitve, na komandah je pa trimer mišljen kot fina nastavitev.

Pravis, da vpliva na to, kako hitro popravlja napako smeri. A gyro v teh helijih meri samo smer?

In zakaj ne bi npr. zelel tega nastavit na maximum, ces "naj popravi takoj ko zazna, zakaj bi cakal"? :)
Gain je zanimiva stvar. Je dobra, amapk če je je preveč, je slaba. Kaj želim povedat? Če bo nastavljen na preveč občutljivo, lahko zaradi vibracij v helikopterju popravlja pospeške, katerih dejansko na trupu ni. Torej, nastavi gain tako visoko da ni nekih nevmesnih popravkov.

Torej je regler povezan samo z glavnima motorjema (ker smer se spreminja z razlicnim razmerjem obratov rotorjev, ali pac?)?
Tako je. Sprememba smeri zahteva razliko obratov v obeh motorjih - eden manj RPM, drugi več. Če nebi reguliral obeh motorjev bi med spremembo smeri tudi precej izgubljal višino.

Objavljeno: 05 Jan 2008, 17:36
Napisal/-a Jernej21
Phoinix napisal/-a:
En potenciometerček je "gain" žiroskopa. Gain je nastavitev, kako hitro želiš da gyro popravlja "napako", torej zanos okoli navpične osi.

Drugi potenciometerček pa uravnava motorčka med seboj. Torej, nekako osnovno trimanje, ki omogoča nastavitev da se helikopter ne suče, brez uporabe trimerja.
Kaj pa pomeni gain, žiroskop, gyro??

Objavljeno: 05 Jan 2008, 17:44
Napisal/-a Phoinix
Jernej21 napisal/-a:Kaj pa pomeni gain, žiroskop, gyro??
angleški izraz gain = po naše "pridobiti" = občutljivost žiroskopa

žiroskop = angleško se reče gyro = elektronska komponenta na helikopterju, ki oblažuje momente okrog navpične osi.

Objavljeno: 05 Jan 2008, 17:46
Napisal/-a jakaj
Jernej21 napisal/-a:
Phoinix napisal/-a:
En potenciometerček je "gain" žiroskopa. Gain je nastavitev, kako hitro želiš da gyro popravlja "napako", torej zanos okoli navpične osi.

Drugi potenciometerček pa uravnava motorčka med seboj. Torej, nekako osnovno trimanje, ki omogoča nastavitev da se helikopter ne suče, brez uporabe trimerja.
Kaj pa pomeni gain, žiroskop, gyro??

Gyro = Gyroscope = Žiroskop.

Gain na splošno je ojačanje (kolikor vem). Kaj pomeni v tem kontekstu, ti pa piše ravno v besedilu, ki ga citiraš :)

Objavljeno: 05 Jan 2008, 18:31
Napisal/-a mimixtz
No, mojo Lamico mi je uspelo skoraj čisto umiriti. Igral sem se z ''sensitive'' (to je po moje gain) in drži prej napisano, da če pretiravaš, je ''popravkov'' preveč, heli je bil sicer miren, ampak je ves čas trzal. Mislim, da sem sedaj dobil nek kompromis. Jutri bom poskusil zunaj, če ne bo vetra, da ne bo samo gibanje na 2eh 3eh metrih, pač pa na 5ih ali 6ih :) in ne bo ovir in se bom morda malo več upal, pa še žena bo vesela, ker ne bo ventilatorja v hiši. :) Zenkrat mi je uspelo zlomiti le en krak, malce se je poškodoval nosilček baterij in pa držalo flybar-a. Sem že naročil novo vključno s simulator interface kablom.

Aja, pa še to me zanima: kako pa fizično izgleda žiroskop? A sta to tisti dve kroglici, ki ju vidim na listi rezervnih delov? Najbrž ju žene kar kateri od motorčkov? Kako pa je to potem povezano z elektroniko z uravnavanje? Kakšna tipala v sami 3oz. 4 in 1 škatlici? Kakšna, kako zazna? Če to nista tisti dve bunkici, kaj pa sta in kaj je potem žiroskop? No vsaj po mojem laičnem vedenju je žiroskop neka utež, ki se hitro vrti in s tem pripomore k stabilnosti.
Saj vem, lahko bi rzdrl in pogledal, ampak dokler lepo leti, bom pustil pri miru, bom razdiral raje, ko bo kaj fuč.
No, mogoče sem napisal kakšno neumnost, toda pravijo, da tisti, ki sprašuje, je neumnež, dokler ne dobi odgovora, kdor pa molči, pa celo življenje.

Objavljeno: 05 Jan 2008, 18:34
Napisal/-a jakaj
Kje pa narocas to?

Objavljeno: 05 Jan 2008, 18:40
Napisal/-a mimixtz
Primusr.

Objavljeno: 05 Jan 2008, 19:49
Napisal/-a Phoinix
mimixtz napisal/-a: Aja, pa še to me zanima: kako pa fizično izgleda žiroskop?
To kar ti iščeš, ne boš najdel v nobenem današnjem žiroskopu. Vsi žiroskopi, ki se danes prodajajo so piezo žiroskopi. Delujejo na princupu elektronike in ne mehanike. Kako točno deluje žiroskop z piezo kristali ne vem. Odgovore boš moral pogooglati.

Objavljeno: 05 Jan 2008, 20:07
Napisal/-a Jernej21
Zanima me koliko morajo biti zategnjeni rotorji?Slika[/img]

Objavljeno: 05 Jan 2008, 20:18
Napisal/-a mimixtz
Ha, to pa že jaz vem: toliko, da se z lahkoto premikajo, magar je malce zračnosti. To pa zato, da se pri vrtenjo lepo raztegnejo in da je, če/ko :) udarijo v oviro manj možnosti, da se polomijo.

Objavljeno: 05 Jan 2008, 20:32
Napisal/-a Jernej21
Kaj je kdo iz Maribora da bi mi pomagal nastaviti heli?