čoln

Ravne na Koroškem, Kotlje 84, 2394 Kotlje, Kontaktna oseba: Andrej Kodrun, andrej.kodrun@amis.net, GSM: 041-527-210

Moderator: akodrun

raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5007
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec » 12 Dec 2009, 18:53

Najprej gre na "retarder", da pod obremenitvijo okvirno določimo kako dolg naj bi bil izpuh, z pomočjo širokopasovne lambda sonde najdemo čase odpiranja injektorjev, "dodajanje" vžiga, volumen air-boxa, dolžino sesalnih trobent....
V aprilu (in verjetno še v maju) gre nekajkrat na Ptujsko jezero, da se v živo vidijo nastavitve motorjev, izbere pravi propeler in določi pravo težišče, morebiti modificira dno, predvsem pad keel.
Ko bo na mirni vodi dovolj zanesljiv in varen gremo na morje, kjer bomo udarili vzdržljivostni test z vsaj dvema pokurjenima sodoma bencina. Če bo to šlo lepo skozi in med skakanjem po burjinih valovih nikjer ne bo počil, ga opremimo in preizkusimo kako lahko na njem preživi več ljudi teden ali dva.
Nadaljevanje bo v skladu z rezultati.

Zaenkrat ga lahko vidiš kar s ceste preden prideš v center Črne, po novem letu pa bomo imeli nekaj časa in gre zopet v delavnico...
lp
Sašo

Uporabniški avatar
kiwi
Profesor
Prispevkov: 1092
Pridružen: 29 Apr 2003, 07:36
Kraj: Okolica Ptuja - Haloze

Odgovor Napisal/-a kiwi » 14 Dec 2009, 11:31

Pozdravljen Sašo!

To temo spremljam od začetka že in me prav zanima kako bo zadeva konkretno izpadla. Namreč tudi sam sem nautik - jadralec.
In če je možno me zanima da bi v živo videl ko boš zadevo testiral na ptujskem jezeru. Nenazadnje sem iz tega konca :D

Drugače pa vse pohvale in čestitke za ta konkretno zastavljen projekt.

Lp Boštjan

raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5007
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec » 14 Dec 2009, 14:29

Ker si jadralec te pokličem, da bomo malo pojadrali. Slika
lp
Sašo

Uporabniški avatar
kiwi
Profesor
Prispevkov: 1092
Pridružen: 29 Apr 2003, 07:36
Kraj: Okolica Ptuja - Haloze

Odgovor Napisal/-a kiwi » 15 Dec 2009, 11:35

Mislim, da bi lahko jadral ko boš ti priletel z to mrcino mimo ker boš taki veter naredil :D

Lp Boštjan

raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5007
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec » 15 Dec 2009, 13:44

Ma ne, mislil sem, da bi pojadrali z malce krme in 5 cm propa v vodi, ostalo pa v luftu. Slika
lp
Sašo

Uporabniški avatar
Offshore
Dr. Modelar
Prispevkov: 4661
Pridružen: 23 Avg 2005, 14:24
Kraj: bogu iza nogu
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Offshore » 18 Maj 2010, 14:33

Kako kaj napreduje projekt?
Že dolgo ni bilo nič povedanega :-k
...

Uporabniški avatar
robin24
Freak
Prispevkov: 933
Pridružen: 25 Jan 2007, 17:02
Kraj: Komen

Odgovor Napisal/-a robin24 » 18 Maj 2010, 16:11

Zanimivo, zanimivo...
LP Robi
Majhna žaba daleč skoči...

raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5007
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec » 18 Maj 2010, 17:23

Pospešeno napreduje. Slika
Od kalupov so v delu le še pramodeli za armaturko, zadnjo klop v kokpitu in zračnike, ostali deli so izdelani. Ravno ta vikend imamo namen vtaknit kopalnico v trup in dokončno zlepit palubo na lupino...
Tudi motorji se lepo približujejo stanju, ki se mu reče končana marinizacija. Od pomembnejših delov manjkajo le še črpalke za gorivo in izmenjevalnik antifriz/morska voda, a oboje je že na poti in ravno v teh dneh pričakujemo pošto od carine.
lp
Sašo

raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5007
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec » 11 Okt 2010, 20:08

Gradbišče:

Na žalost (ali raje na srečo) imamo letos preveč drugega dela in napredujemo bolj počasi, a vseeno se malce miglje. Do konca novembra zaključimo z letošnjim poslom, nato pa juriš na čamac.
Počasi, počasi dobiva obliko. Do petka dobimo širokonitni karbon, da izdelamo armaturko... in končno pričnemo z montažo aparatur.
Slika

Površinsko tunelski pogon.
Slika


Tu bo zadnja spalnica z posteljo 2x1,2 m in 1,2x0,7x,35 m omaro ob steni.
Lepo se vidi struktura sten čolna. Pri izbiri in kasneje dobavi, ter uporabi materialov nam je pomagal Ekokem, ki nas je tudi povezal z Aerovacom.
V luknji pod nogami bo 250 l rezervoar za gorivo, ki je ravno v težišču in ne bo potrebno trimat, ko se rezervoar prazni.
Slika



Konstrukcija čolna je precej podobna trupom večjih letalskih modelov. Spodaj sta dva mogočna vzdolžna nosilca-longerona, okrog je sendvič lupina in vsakih 1,2 m je prečno rebro. Dve rebri sta iz vodoodporne vezane plošče iz estetskih vzrokov, saj omejujeta kuhinjski kotiček. V ospredju slike je salon z dvema kavčema dolgima 1,2 in 1,6 m (na sliki se vidi le manjši, drug je izven slike na levi. Tam je skrit tudi relativno velik toaletni prostor z umivalnikom, tušem in vakuumsko školjko. Med slikanjem sedim na mestu kjer bo 1,4x2,1 m pravokotna postelja z vsake strani omejena z konkretno omaro. Vso "pohištvo" ima poleg uporabne tudi nosilno funkcijo in je del trdnostne konstrukcije.
Povsem na dnu je vidna smučka-pad kell po kateri bo čoln drsel ob večjih hitrostih.
Slika
Zaenkrat kaže, da smo uspeli sestavit športni čoln z prostornostjo 30 čeveljskih "plavajočih vikendov". Če se bodo uresničile še številke okrog porabe goriva in končne hitrosti, bomo prav po mornarsko udarili po gajbah!

Zdaj je na vrsti montaža motorjev in druge strojne šare. Ko bo vse skupaj dodobra preizkušeno in pridobljena CE oznaka pridejo na vrsto tapicerji, ličarji in čoln bo dobil končni videz.


Aja, da ne pozabim. Masa tega kar je na slikah je pod 850 kg! Natančno ceho bom vedel te dni, ko pride iz homologacije originalna prikolica z katero bomo lahko grdosijo peljali na tehtanje.
lp
Sašo

Uporabniški avatar
mato
Freak
Prispevkov: 945
Pridružen: 22 Dec 2004, 15:56
Kraj: Slovenj Gradec

Odgovor Napisal/-a mato » 12 Okt 2010, 06:09

:o

Kapo dol.
Prav zanimivo je videt, kako si premislil vsako podrobnost. =D>
Lp Matej

Uporabniški avatar
saMx
Freak
Prispevkov: 749
Pridružen: 28 Mar 2008, 22:34

Odgovor Napisal/-a saMx » 23 Okt 2010, 12:03

Prvi test bi lahko bil kar na jezu pred tvojo hišo, ko bo fajn "zalit". :lol: :lol:
Stay hungry. Stay foolish. :wink:

LP, Samo

Uporabniški avatar
mato
Freak
Prispevkov: 945
Pridružen: 22 Dec 2004, 15:56
Kraj: Slovenj Gradec

Odgovor Napisal/-a mato » 19 Jan 2011, 06:48

Včeraj videl zadevo v živo :o

Ni kaj za komentirat. Sem samo vesel, da v SLO obstajajo tudi tako sposobni ljudje, ki lahko izpeljejo tako zahtevne projekte in ne samo (vstavi poljubno grdo besedo) banda nesposobnih "Zidarjev".
Lp Matej

raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5007
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec » 08 Jul 2011, 13:38

Zdravo;


Popolnoma opremljen čoln tehta malce pod 1.600 kg, kar je kakih 150 kg več od pričakovanj, a za prototip še vedno v mejah, za njegov razred pa super malo. Naslednji teden pridejo propelerji, nosilci motorja se vrnejo z cinkanja, nato pa hitra montaža, farbanje, nekaj slik in test še v tem mesecu.
lp
Sašo

Uporabniški avatar
kiwi
Profesor
Prispevkov: 1092
Pridružen: 29 Apr 2003, 07:36
Kraj: Okolica Ptuja - Haloze

Odgovor Napisal/-a kiwi » 15 Jul 2011, 11:29

Odlično....

Sem že mislil kaj je narobe, da ni več objav ampak sem predvideval, da mate pač gužvo in ni časa....

Komaj čakam poročilo kako se bo zadeva obnesla na pravem testu na vodi.

Lp Boštjan

raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5007
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec » 17 Jul 2011, 21:38

Nič ni obstalo, le čvekal nisem.
Jutri gremo po barve, znotraj manjka le še omara pod štewdilnikom in okvir vrat v kopalnico, ki pride ta teden. Motorni prostor je pripravljen in pojutrišnjem bodo mašine vgrajene, nato pa le še montaža hidravljike, elektrike in zajle za gas, propelerji so že pri nas in tisti, ki je najbližji našim predvidevanjem je na nogi. To je močno "kupped" Power Tech OFX5-21. Manjka mu sicer dve ali tri cole koraka, a za prvo sapo bo dober. Kasneje bomo verjetno iskali primernega Maximusa, a tudi PT ali Hering bi znala biti dobra, mo vidli.
Letos smo dokončevali en kup malenkoosti, ki so presenetljivo zamudne in ob vsej gneči mi ni bilo do slikanja. (Tudi letalskih modelov je nekaj nastalo, pa mi jih nekam ni bilo za slikat.) Vsekakor ga bomo vsaj cel avgust tolkli po našem zalivu.

@Kiwi, za vaše jezero te obvestim v začetku prihodnjega tedna.
lp
Sašo

raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5007
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec » 27 Jul 2011, 20:27

Vsak dan druga farba.
Slika
Slika
Slika
Prvi nedeževni dan bo postal cel tako lisast. Fotoaparat je pomodril sliko, v resnici so srebrni fleki.
Slika
lp
Sašo

raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5007
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec » 29 Jul 2011, 21:18

V glavnem je barvanje gotovo. Žal ni bilo prave svetlobe in so vzorci slabo vidni. Jutri pade še barva na vetrobran in nekaj slojev prozornega laka, nato pa montaža malenkosti.

Slika Slika Slika Slika Slika Slika
lp
Sašo

raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5007
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec » 04 Avg 2011, 20:01

Zadnji test mašince pred vgradnjo.


http://www.sendspace.com/file/em183k
Nato pa "Click here to start download from..."[/img]
lp
Sašo

Bastian
Razpravljalec
Prispevkov: 114
Pridružen: 31 Dec 2009, 11:15
Kraj: Kamnik

Odgovor Napisal/-a Bastian » 04 Avg 2011, 20:10

Že slike pogledat je veselje, ob ogledu testa motorja gredo pa dlake pokonci ("purja kout" :D ).

Uporabniški avatar
Klemen P
Dr. Modelar
Prispevkov: 2369
Pridružen: 25 Feb 2011, 15:14
Kraj: na vasi ..

Odgovor Napisal/-a Klemen P » 04 Avg 2011, 21:48

Tole ima pa zvok kot bi eno najezano Haybuso poslušal =D>
A tisti fleki po čolnu so z namenom ,al se je farba mal ponesrečla?

raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5007
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec » 04 Avg 2011, 22:14

Hajabuzi sta dve paralelno in tista barva se ni ponesrečila. Žal še nimam slik z topcoatom. Te bodo poslikane, ko bo zunanjost gotova.
Slika
Slika
lp
Sašo

Uporabniški avatar
BostjanPerdan
Tekmovalec
Prispevkov: 412
Pridružen: 12 Feb 2003, 01:00
Kraj: Golnik, EU

Odgovor Napisal/-a BostjanPerdan » 05 Avg 2011, 07:57

Sašo,

Ne morem verjeti svojim očem ... res vsaka ti čast. Sicer si pa že s svojimi EDF modeli presenečal in navduševal ... res super!
Lep pozdrav,
Boštjan Perdan
AK Kranj

Uporabniški avatar
T0RN4D0
Dr. Modelar
Prispevkov: 2979
Pridružen: 15 Feb 2010, 20:40
Kraj: sevnica

Odgovor Napisal/-a T0RN4D0 » 15 Sep 2011, 16:00

Kako je s čolnom? :) Zdaj je verjetno že videl vodo ^^
Fly it like you stole it!

raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5007
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec » 16 Sep 2011, 06:38

Ma ja, še kaj. Slika
V začetku avgusta je bil gotov, mašine not in, ko smo hoteli priključit pogon na komande smo ugotovili, da imamo le hidravljično črpalko za trim, tiste za levo-desno pa ne. Spregledali smo, da je za šofiranje potrebna enaka črpalka kot za servo volane pri avtomobilih. Serijske mašine jo imajo, naše hajabuse pa ne, ampak tega dobavitelj pogona ni mogel vedet, midva z bratom pa sva zašalabajzala. Tisti teden, ko naj bi bilo na vrsti glancanje čolna sva montirala tole črpalko in se nato odpravila na dopust.
Zdaj je zadeva urejena, ampak, ker so dopusti mimo se nam nikamor ne mudi, glavno da bo v vodi do konca septembra. Trenutno se počasi igramo z tapeciranjem notranjosti, ter brušenjem in poliranjem laka.

V glavnem tretja sezona "v kateri bo čoln na vodi čez mesec dni". Slika

Zadevščina ni tako enostavna kot sem si predstavljal kaka štiri leta nazaj. Ko se lotiš si misliš:"Izdelal bom lupino, nametal not mašine, malce pošravfal opremo in čez kak mesec na vodo." Ampak, ko se lotiš ti šele postane jasno, da je to skorajda kot gradnja hiše. Teh malenkosti je "milijone" in še šminkersko mora biti izdelano. Samo za vodo je treba recimo priklopit dva umivalnika, toaletno školjko, tuš, črpalke... in to skupaj nanese podobno kot sanitarni vozel v hiši. Tudi omar, miz, elektro napeljav in kaj vem kaj še vsega je presenetljivo veliko. Res, da v pomanjšanem merilu, ampak montirano v mnogo tesnejšemm prostoru z mnogo prilagajanja in, če hočeš resnično lahko izvedbo ne moreš v trgovino, temveč moraš izdelat vse sam. Omare so recimo iz podobnih materialov kot letalski modeli. Obroba iz balse, plošče iz tanke furnirane topolove vezane plošče, vmes stiropor in vse to je zlepljeno z Mitopurjem pod vakumom. Sicer zamudno opravilo z mnogo sivih las okrog trdnosti pri pantih, ampak rezultat je nekaj deset kilogramov lažja oprema kot klasika, četudi vzameš tisto marine satovje za klasiko, videz pa ubitačen.
lp
Sašo

Uporabniški avatar
Modlar
Tekmovalec
Prispevkov: 308
Pridružen: 02 Jun 2005, 19:50
Kraj: Koroška

Odgovor Napisal/-a Modlar » 16 Sep 2011, 07:27

Daj kako fotko , da se malo slinimo :D :P

LP M
Kdor visoko leta - daleč vidi.

Odgovori

Vrni se na