čoln

Ravne na Koroškem, Kotlje 84, 2394 Kotlje, Kontaktna oseba: Andrej Kodrun, andrej.kodrun@amis.net, GSM: 041-527-210

Moderator: akodrun

zagijager
Razpravljalec
Prispevkov: 175
Pridružen: 11 Jan 2009, 19:40
Kraj: Leše

čoln

Odgovor Napisal/-a zagijager » 19 Jul 2009, 10:04

Lepo napredujete. =D> =D> =D>
Kdaj pa bo to konec. :kronik:
Me že zanima kakšen motor bo imela tale zverinica. :D :D :D

Uporabniški avatar
JKSniper
Dr. Modelar
Prispevkov: 3594
Pridružen: 02 Sep 2005, 12:38
Kraj: Celje
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a JKSniper » 19 Jul 2009, 16:44

waaaau... nooorrrooo 8) 8)

Veliko uspeha še v bodoče, pa verjamem da rezultat ne bo izostal, glede na to da ste se zadeve lotili tako kot je treba! :)

LP!
Jure
CNC Razrez lesa, karbona in umetnih materialov
3D Tisk PLA, PETG, ABS, TPU
Konstruiranje, izdelava in lotanje tiskanih vezij

raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5007
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec » 19 Jul 2009, 19:34

@zagijager;

Kdaj bo konec? Prvi prototip bo v vodi letos, drugi z malce močnejšim pogonom naslednje leto, zares "konec" začetka z vsemi certifikati in morebitnimi izboljšavami, pa bo šele čez tri do pet let in takrat bomo lahko pričeli razmišljat o seriji.
Zdaj so na vrsti kalupi za kopalnico, razne lopute, sesalne kanale za zrak v motorje, longerone, rebra, armaturko... in upam, da bo to gotovo enkrat do konca avgusta. V tem času bo vgrajena vsa strojna oprema in bomo lahko vse skupaj privijačili, zlepili in zlaminirali.
Okrog pogona in načrtovanih zmogljivosti sem že pisal.
lp
Sašo

raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5007
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec » 20 Jul 2009, 08:29

Infuzija tako lepo in na tanko zalije z smolo, da zgleda kot brez tkanine.
Slika
Slika

Še ojačitve in mašina, pol pa v vodo!
Slika
Slika
lp
Sašo

Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13454
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt » 20 Jul 2009, 10:04

gregor94 napisal/-a:Lepo :)
Me pa zanima kaj pride spredaj kjer ni tkanine na enem mestu ? :-?
lp.
Luknja! :lol: :lol:

Sašo!
Pošiljam dobre vibracije v vaš konec! :wink:

Mitja

raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5007
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec » 21 Jul 2009, 18:59

Tako nekako bo izgledal, ko bo sestavljen. Seveda bo takrat pridobil še kak barvni odtenek... in se bo precej bolj svetlikal, saj je trenutno še poln ločilca.
Slika
Slika
Slika
lp
Sašo

Uporabniški avatar
Sakamura
Razpravljalec
Prispevkov: 55
Pridružen: 01 Jun 2009, 14:10
Kraj: Doma

Odgovor Napisal/-a Sakamura » 21 Jul 2009, 21:22

Res vsaka ti čast,že sedaj zgleda zelo lep hudobec.Po obliki me malo spominja na off-shore varianto le malce prekratek je,ali pač?
Vaše vreme istiće...TITO

raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5007
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec » 21 Jul 2009, 21:43

Z 8,65 m čiste dolžine ali okrog 9,5 m čez vse ni ravno kratek, je pa okrog 10 cm višji od Offshore dirkačev, kar ga na sliki pomanjša. Brez teh cm bi bilo podpalubje povsem neuporabno.
lp
Sašo

zagijager
Razpravljalec
Prispevkov: 175
Pridružen: 11 Jan 2009, 19:40
Kraj: Leše

uhrsuts

Odgovor Napisal/-a zagijager » 30 Jul 2009, 15:14

Kako kaj nadaljujete gradnjo.

raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5007
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec » 30 Jul 2009, 18:19

Precej hitro.
lp
Sašo

zagijager
Razpravljalec
Prispevkov: 175
Pridružen: 11 Jan 2009, 19:40
Kraj: Leše

ftgjktk

Odgovor Napisal/-a zagijager » 31 Jul 2009, 12:33

Dodajte kakšno sliko, da malo vidimo.

Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13454
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Re: ftgjktk

Odgovor Napisal/-a Ultralajt » 31 Jul 2009, 13:59

zagijager napisal/-a:Dodajte kakšno sliko, da malo vidimo.
Tko ko si ti dajal slike tvojih ECOtov?... mater si siten!

borisk
Zagrizenec
Prispevkov: 273
Pridružen: 20 Jun 2002, 01:00
Kraj: šmarje

Odgovor Napisal/-a borisk » 31 Jul 2009, 16:27

Zdravo!

Tole je pa čisto odpuleno =P~ =P~
Projekt kot se šika, izvedba pa še hujša :o :o

velik sreče, upam da ga boste kmal namočli :lol:

lp, boris

raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5007
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec » 31 Jul 2009, 20:01

Zdravo;


Zunanjost se nič ni spremenila, delamo na bistvenih komponentah v notranjosti. Žal je v tem delu uporabljenih nekaj prijemov, ki jih ne bomo nobenemu kazali in vsaj mesec ali dva ne bo nobene dodatne slike. Ko bo vse skupaj pripeljano dovolj daleč, da bo primerno za javnost, se oglasim z novimi fotkami. Slika
lp
Sašo

Uporabniški avatar
brejker
Dr. Modelar
Prispevkov: 4021
Pridružen: 20 Feb 2006, 21:38
Kraj: Kamnik
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a brejker » 09 Sep 2009, 21:59

raktivec napisal/-a: Pogon?
- RS Ultra agregat z 400 bhp pri 5.800 min-1
- ZF reduktor-menjalnik 1,58
- MSA površinsko tunelski pogon
- prop Bravo1 ali Maximus okrog 26 pitch, tu bo še nekaj testov.
...
Verjetno bo motor marine izvedba. Ali ?
Nekaj sem se spogledoval z 115KM motorji za navtiko...
In se cene gibljejo okoli 15.000€ ...

Ima projekt sponzorja, ali se z kolegi sami skušate v tej prestižni panogi?
www.okarbon.eu

raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5007
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec » 10 Sep 2009, 07:36

@Brejker;


- z bratom se popolnoma sama lotevama tega projekta, sponzorirava pa ga iz lastnih žepov.
- agregat je RS Ultra in je nekaj svetlobnih let pred "big block marine šrotom".

Panoga sploh ni tako prestižna, saj ne iščemo zmage na kaki driki. Za kaj takega čoln ni konkurenčen, ker je prelahek za obstoječ pravilnik, ki je pisan na kožo težkim, potratnim in predvsem zastarelim ameriškim agregatom. (Mercruiser in Volvo Penta imata en in isti ultra zastarel GM big block in small block motor, ki ju z zvitimi izgovori prodajata le zato, ker je v resnici smešno poceni in pobirata mastno provizijo. Ker obvladujeta trg je vsak tovrstni šport reguliran skozi njune parametre.)

Naš osnovni cilj je izdelat relativno majhen, varen potovalni čoln z čim več bivalnega prostora in čim manjšo porabo goriva. To naj bi bil prvi resnično potovalni čoln, z katerim na primer v enem zamahu skočiš iz Kopra v Dubrovnik brez vmesnega polnjenja sicer majhnega 250 l gorivnega rezervoarja. Do sedaj si za kaj takega v čolnu primerljive velikosti in primerljivih zmogljivosti ob hitrostih nad 40 mph porabil med 1.000 l in 2.000 l goriva. Za čoln z primerljivo velikim bivalnim prostorom lahko ob 40 mph dodaš še precej porabe zraven, pa naj bo diesel ali bencinar.
Če si se že kdaj ukvarjal z marine pogoni potem veš kaj pomenijo podatki o porabi, ki sem jih navedel na drugi strani. Na prvi pogled delujejo fantastično, saj so 3-6 krat manjši od česar koli primerljivega, a so zelo realistični in povsem v okviru tehničnih zmožnosti, le pristop je drugačen kot v klasiki, ki jo določajo Američani.

Postavi na eno stran velik potraten dvo ventilski motor skorajda iz druge svetovne vojne, težak čoln izdelan popolnoma na mokro in z klasičnimi tkaninami in klasično bravo1 nogo, ki tudi dvignjena pluži globoko po vodi in ustvarja konkreten upor.
Na drugo stran daj zelo moderen na japonskem izdelan 4 ventilski motor podprt z lambda sondo, prilagodljivimi hodi ventilov, prilagodljivimi sesalnimi in izpušnimi kanali..., z infuzijo izdelan čoln, ki ne vsebuje niti grama klasične tkanine in je cel izdelan iz ustreznega sendvič laminata, ter nazadnje površinsko tunelski pogon, pri katerem ob ustrezni hitrosti tolče po vodi le še spodnjih 5 cm propelerja, in spodnji del gredlja, ki skrbi za stabilnost.
In dobil boš navedeno razliko v porabi, nekajkrat daljše servisne intervale, ter mnogo daljšo življensko dobo.

Glavna slabost našega čolna je zahtevana odgovornost pri gradnji. Niti slučajno se takega projekta ne moreš lotiti velikoserijsko, ker lahko večja napaka v polaganju laminata privede do razpada sicer izjemno trdnega čolna. Obsojeni smo torej na manjše serije, a to je vkalkulirano že od samega začetka.




p.s.

Ko že govoriš o marine agregatih primerjaj 8.100 kubični 8 cilindrski agregat, ki ima gusast izpušni kolektor z 2.800 ccm 8 cilindrskem 4 ventilcu, ki ima ustrezen štiri v ena izpuh, ram air box... in čeprav cvili na 10.000 rpm ima na primer mnogo manjšo srednjo hitrost valjev od velikega big blocka.
Slika
lp
Sašo

Uporabniški avatar
brejker
Dr. Modelar
Prispevkov: 4021
Pridružen: 20 Feb 2006, 21:38
Kraj: Kamnik
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a brejker » 10 Sep 2009, 12:55

Pred leti ko sem se vozil mimo Grosuplja sem vedno opazoval
barko v samogranji (kakih 11m je merila v dolžino)
A jo je lastnik izgleda prodal preden jo je zgradil do konca...

Po dizajnu se spogledujem, hja po američanih :roll:
A vgradil bi večinoma Japonske komponente.
Lažje je, hitreje gre. To je moja filozofija. Brez kakršnih koli bivalih prostorov,...Dva racing sedeža in mogoče "spalnica" :wink:
Raje vzamem Subaru boxer motor (2.2 Turbo=da se spravt zadevo čez 200konjev) in pretežno leseno konstrukcijo.
Kot pa hi-tech navtičen motor ki ima vse drugo kot sposobnosti :^o
Za Volvo Pento pa nisem vedel, da je situacija takšna. Zdi se mi fajn ko se sprehajam po marini in opazim njihov patent.

Zakaj prestiž?
Navtika je le na vse zadnje hobi tistih ki imajo (malo) več pod palcem.
Od raznih rostfrej kljukic, do mahagonijevih omaric,....

p.s.
Tebi in tvojemu bratu želim da svoje zastavljene cilje dosežeta z kar se da, nizkim proračunom :D =D>
www.okarbon.eu

raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5007
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec » 10 Sep 2009, 15:26

@Brejker;


Glavne mase ne predstavlja notranja oprema in niti ne pogon. Glavni je način izdelave trupa.
Klasično pacanje pridela recimo pri 8,5 m hitrem gliserju vsaj 1,5 tone, da je zadeva varna, pri "Baylinerjih", ki so izdelani iz še cenejših tkanin lahko dodaš še 500 do 1.000 kg.
Infuzija skupaj z multiaxialnimi tkaninami, polnili in dobremu laminat planu pridela ob 8,5 m dolgem hitrem čolnu pod 600 kg ob bolj togem in več kot dovolj trdnem plovilu.
Pri agregatu lahko privarčuješ dvojno. Prvič pri agregatu samem in drugič pri manjši količini gorivfa, če čoln porabi manj.
Recimo, da hočeš imeti ob obeh gradnjah enako zmogljiv čoln. Za klasično gradnjo rabiš okrog 700 bhp agregat, kar znese skupaj z pogonom vsaj 650 kg, vgradit moraš večji najmanj 500 l rezervoar, ki že sam po sebi tehta vsaj 120 kg (inox ali aluminij).
Ob infuzijsko izdelanem čolnu z ustreznimi gradivi potrebuješ za enake zmogljivosti le še med 380 in 400 hbp in 200 l rezervoar za gorivo, ki tehta okrog 60 kg. Ultra lahek ustrezen agregat osnovan na pravih japonskih mrcinah tehta skupaj z nogo vsaj 300 kg.

Privarčevana masa na pogonu je vsekakor zlata vredna, a nekajkrat manjša od mase, ki jo zabiješ v trup. Poleg tega moraš za lahek agregat uporabit drugačno obliko dna, da obdržiš težišče na ustreznem mestu.
Skorajda sem prepričan, da z klasično grajenim čolnom ne boš dosegal zadovoljivih rezultatov, če boš vanj vgradil dober agregat. Enostavno je pretežak in težišče boš imel preveč spredaj. ko ga boš trimal boš porabljal energijo, pa še v chine walk ga boš silil in to kar kliče po nesreči.


p.s.
Tista lažji/hitrejši pa povsem drži in je skoraj linearna! Lažji čoln je po drugi strani manj stabilen le v "kovaško" natrimanem čolnu. Ob normalni uporabi je bolj obvladljiv od težjih grdosinj, le vse se prične dogajati hitreje in moraš biti pazljiv z reakcijami.
lp
Sašo

Uporabniški avatar
brejker
Dr. Modelar
Prispevkov: 4021
Pridružen: 20 Feb 2006, 21:38
Kraj: Kamnik
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a brejker » 10 Sep 2009, 19:14

Cilj imam, da pridem na 600kg težak trup(brez barve,motorja...).
Gradnja bi potekala na prototipu.
Če bo kdo hotel kupit čoln bi najprej odlil kalup za čoln (kar je za stranko dobro, saj bi bil trup lažji od predhodnika)
Z motorjem bom težko določal težišče. Vem, a trenutno to ni moja največja skrb :lol:
Ćoln bi "letel" bolj ali manj samo naravnost.
Če bi se prekucnil: so rešilni in zasilni izhodi-prijemi.
Zgledujem se po A in S klasi hidroplanov. Vgrajene imajo 2 do 2.5 litrske avto motorje. Le da bi ga gradil zase in za sopotnika, bil bi širši-kar po drugi strani zmanjša možnosti prevraćanja a k temu pripomore tudi turnfin.
slika:
http://images.google.si/imgres?imgurl=h ... start%3D54
www.okarbon.eu

raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5007
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec » 10 Sep 2009, 19:36

brejker napisal/-a: Z motorjem bom težko določal težišče. Vem, a trenutno to ni moja največja skrb :lol:
Ćoln bi "letel" bolj ali manj samo naravnost.
Če bi se prekucnil: so rešilni in zasilni izhodi-prijemi.
Zgledujem se po A in S klasi hidroplanov. Vgrajene imajo 2 do 2.5 litrske avto motorje. Le da bi ga gradil zase in za sopotnika, bil bi širši-kar po drugi strani zmanjša možnosti prevraćanja a k temu pripomore tudi turnfin.

Težišče je prekleto pomembno, če hočeš preživet pri hitrostih nad 100 km/h!!!
Tudi vožnja naravnost jo zna hudo zabelit pri vodi, ki je kot zrcalo.
Če se čoln pri hitrostih nad 100 km/h prekucne je rešilni pas koristen le zaradi reševalcev, da se ne bo treba potapljat po trupla potnikov! Težko, da brez kapsule preživiš ali da vsaj nisi povsem polomljen.
Širina ima svoje meje. Širok čoln-hidroplan, ki ga zgrabi ob minimalnem chine walku bo zanesljivo raztreščilo in stolklo vse kar je v njem, vključno z potniki.
Polomi te tudi brez prevračanja.

Katamaranov in hidroplanov ne poznam pretirano, a V trupcem nič ne pomaga širina, saj dobesedno letijo po gredlju. Naš bo npr. imel pri 130 km/h 400 kg čistega zračnega vzgona, koliko bo talnega efekta lahko samo ugibamo in v vodi bo majčken trikotnik na repu. Če je težišče malce preveč spredaj, ga moraš trimat in z tem povečaš krmilni učinek pogona kot bi na letalo dal večji smernik. Zaradi majčkene omočene površine in precejšnih navorov se hitro zgodi, da ga prekrmiliš in začne kinkat od enega na drugi bok-chine walk. Če se to zgodi sunkovito ali, če tega ne korigiraš takoj in celo ignoriraš si kmalu zapakiran v krsto.
Predvsem hidroplani in katamarani imajo pozno tendenco tega pojava, a ko se enkrat prične se rado dogodi sunkovito zarobljenje enega boka in si v dnevnih novicah črne kronike.
Površinski pogon in težišče zadaj precej pripomore, ter med drugim omogoča uporabo dolgih flapov za stabilizacijo. Ko jih pomočiš v vodo namreč ne potisnejo nosu tako hudo navzdol, obenem pa umirijo boke.



p.s.
Hidroplani, katamarani in V čolni na stopnice so hudimano nevarni. Poleg ostalega "zajamejo" zrak in potem rečejo spin out... Vsako leto se z takimi čolni pobije nekaj izkušenih voznikov. Večinoma se stolčejo pri 100-130 km/h.
lp
Sašo

lenart
Razpravljalec
Prispevkov: 147
Pridružen: 26 Sep 2009, 18:47
Kraj: Žiri
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a lenart » 04 Okt 2009, 12:17

raktivec napisal/-a:@štajerc;

Je, ja, malce pod 9m dolžine, ampak izdelan bo zelo podobno kot model (sendvič, vakuumiranje...), zato sem ga dal gor. Ob izdelavi bom dodal še kako sliko, ker se mi zdi podobnost gradnje na moč zanimiva.

tole pa nima 9m

raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5007
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec » 22 Okt 2009, 17:39

lenart napisal/-a: tole pa nima 9m
Meter v roke pa pridi merit.
lp
Sašo

legenda
Tekmovalec
Prispevkov: 285
Pridružen: 21 Nov 2004, 20:53
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a legenda » 17 Nov 2009, 23:06

raktivec napisal/-a:Tale bo nekaj med mono in hidro. Slika

Ravno smo nanesli Ledaskin-forlaminat in trenutna masa je 60 kg.

Hec bo izdelan iz quadriax steklene tkanine z jekleno žičko v pramenu. Tkanina ima identične lastnosti kot kevlar/steklo, laminat pa je nekaj lažji.
Za polnilo bo polimerna Atlas pena. Podobna je Rohacelu, le da je bolj kompaktna-70 kg/m3.
Laminiran bo po infuzijskem postopku.
Za dobre drsne lastnosti ima na dnu trupa smučko-pad kell.


Pogon?
- RS Ultra agregat z 400 bhp pri 5.800 min-1
- ZF reduktor-menjalnik 1,58
- MSA površinsko tunelski pogon
- prop Bravo1 ali Maximus okrog 26 pitch, tu bo še nekaj testov.
- končna masa čolna brez tekočin in potnikov 1.400 kg, kar je za okroglo tono manj od ami konkurence!!!
- poraba? Na polno 60-80 l/h, med križarjenjem z 70 km/h pod 30 l/h, verjetno okrog 25 l/h
- končna hitrost? Okrog 130 km/h, odvisno od Chine walkinga
- razmerje masa/Hp je 4, kar je na nivoju dirkalnih P1 čolnov.
- doseg ob potovalni hitrosti z 250 l goriva bo nad 600 km!

Prostora bo:
- postelja v kljunu 2x2,2 m
- postelja pod kokpitom 1,9x1,4m
- kokpit 2,4x2 m
- wc 1,2x1 m z umivalnikom in tušem
- kuhinja z štedilnikom na dva gorilnika, hladilnikom, mikrovalovko in 1,5 m predalnikom. V kuhinji bo stojne višine 1,78 m, spredaj manj.



V glavnem bo nekaj novega v stilu mojih modelov. Slika
Od čolnička pričakujemo naslednje bonuse:
- ne bo ga treba skladiščit v marini - 2.000 do 3.500 evrčkov letno
- poraba goriva 4-6 krat manjša od enako hitre enako velike konkurence.
- bivalnega prostora kot v 13 m konkurenci.


Na vodi bo čez kaka dva meseca, izgledal bo pa tako nekako.

Slika
Slika
štirje meseci so že minili... kakšni so rezultati- je svetovna navtična industrija že na nogah???
Ni težko uspeti. Razumeti zakaj je mnogo težje.

raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5007
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec » 20 Nov 2009, 16:31

legenda napisal/-a:štirje meseci so že minili... kakšni so rezultati- je svetovna navtična industrija že na nogah???
Slika Kolikor vem je svetovna navtična industrija popolnoma v riti, pa ne zaradi nas.

Če sprašuješ zaradi čolna je situacija taka, da se nam mudi opravit naš primarni posel in je delo na čolnu stalo vse od mojega zadnjega posta. V decembru se ga zopet pospešeno lotimo. Ker vedno pride kaj vmes o časovnih rokih dokončanja raje ne bi govoril, imamo pa seveda svoje cilje. Slika
lp
Sašo

stjan
Začetnik
Prispevkov: 33
Pridružen: 06 Jan 2005, 10:06

Odgovor Napisal/-a stjan » 05 Dec 2009, 20:05

Lep pozdrav v Črno
Bi pa ta "modelček" :) rad v živo videl.
Kje ga boš pa preskusil?
Ko sem pomagal fantom delati modele, smo jih testirali kar v Meži, samo za tvojo zverino je pa le malo premalo vode :).

lp

Veliko uspeha

Odgovori

Vrni se na