čoln

Ravne na Koroškem, Kotlje 84, 2394 Kotlje, Kontaktna oseba: Andrej Kodrun, andrej.kodrun@amis.net, GSM: 041-527-210

Moderator: akodrun

zagijager
Razpravljalec
Prispevkov: 175
Pridružen: 11 Jan 2009, 19:40
Kraj: Leše

čoln

Odgovor Napisal/-a zagijager » 21 Jun 2009, 11:45

Lep pozdrav!
Mene pa zanima , če se z modeli čolnov, ter ladij tudi ukvarjate.
Sem iz Prevalj in sem čolnarski modelar. :D :) :D

raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5011
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec » 21 Jun 2009, 20:57

Pri nas že nekaj časa.
Naslednji teden pade ven prva lupina enega konkretnega modela na pogon z 4t motorjem na notranje izgorevanje. Slika
lp
Sašo

zagijager
Razpravljalec
Prispevkov: 175
Pridružen: 11 Jan 2009, 19:40
Kraj: Leše

čoln

Odgovor Napisal/-a zagijager » 22 Jun 2009, 14:31

Kdo ima pa kalup in kakšen model je to mono,kej podobnega.

raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5011
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec » 22 Jun 2009, 18:21

Kalup imam doma, več pa naslednji teden.

p.s.
V bistvu bo to mono z površinsko tunelskim pogonom. Razmerje masa/moč bo 4,5 kg/Kw, kar bo dovolj za okrog 130 km/h. Slika



Doma imam en na pol dokončan trup in kobilico z utežjo za 1 m jadrnico, če te zanima. Za vzorec lahko vidiš tudi eno dokončano. Je sicer jadrnica, a ob pravem vetru vseeno glisira.


Dno čolna (hull) za lušte:
Slika Naprej pa res naslednji teden!
lp
Sašo

Uporabniški avatar
štajerc
Dr. Modelar
Prispevkov: 2266
Pridružen: 08 Avg 2006, 14:36
Kraj: Ormož

Odgovor Napisal/-a štajerc » 22 Jun 2009, 18:36

:o temu bi rekel čoln za na morje in prevoz ljudi :lol: =D>
Štromar ima včasih prav, elektrika pa vedno!

raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5011
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec » 22 Jun 2009, 19:04

@štajerc;

Je, ja, malce pod 9m dolžine, ampak izdelan bo zelo podobno kot model (sendvič, vakuumiranje...), zato sem ga dal gor. Ob izdelavi bom dodal še kako sliko, ker se mi zdi podobnost gradnje na moč zanimiva.
lp
Sašo

zagijager
Razpravljalec
Prispevkov: 175
Pridružen: 11 Jan 2009, 19:40
Kraj: Leše

čoln

Odgovor Napisal/-a zagijager » 23 Jun 2009, 18:41

Mislim da bo kar lepo letev po vodi.
Zanima me, če kaj tekmujete s šolni in
še nekaj zanima me, če bi se lahko jas drugo leto vpisal nekako v vaš klup extra.Imam željo tekmovati z mono ali pa eco modeli.Doma jih imam kar nekaj.

zagijager
Razpravljalec
Prispevkov: 175
Pridružen: 11 Jan 2009, 19:40
Kraj: Leše

eco

Odgovor Napisal/-a zagijager » 28 Jun 2009, 13:38

Ali tudi kaj tekmujete z mono, hidro, ter eco/mini eco modeli.
Če tekmujete se bi rad enkrat odeležil tekme .

raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5011
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec » 29 Jun 2009, 12:13

0,6-0,7 mm Gel-coata in kit za ostre robove sta na kalupu. Trenutna masa je 28 kg.

Slika
lp
Sašo

zagijager
Razpravljalec
Prispevkov: 175
Pridružen: 11 Jan 2009, 19:40
Kraj: Leše

čoln

Odgovor Napisal/-a zagijager » 29 Jun 2009, 12:27

Ja kolko mtrov pa taj ima. :D :D

raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5011
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec » 29 Jun 2009, 13:23

8,65 x 2,5 m
lp
Sašo

zagijager
Razpravljalec
Prispevkov: 175
Pridružen: 11 Jan 2009, 19:40
Kraj: Leše

čoln

Odgovor Napisal/-a zagijager » 29 Jun 2009, 13:28

To pa pol tk ni več rc čoln.
A vi kaj tekmujete z ecoti,monoti, ter hidroti. :D

raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5011
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec » 29 Jun 2009, 16:19

Tale bo nekaj med mono in hidro. Slika

Ravno smo nanesli Ledaskin-forlaminat in trenutna masa je 60 kg.

Hec bo izdelan iz quadriax steklene tkanine z jekleno žičko v pramenu. Tkanina ima identične lastnosti kot kevlar/steklo, laminat pa je nekaj lažji.
Za polnilo bo polimerna Atlas pena. Podobna je Rohacelu, le da je bolj kompaktna-70 kg/m3.
Laminiran bo po infuzijskem postopku.
Za dobre drsne lastnosti ima na dnu trupa smučko-pad kell.


Pogon?
- RS Ultra agregat z 400 bhp pri 5.800 min-1
- ZF reduktor-menjalnik 1,58
- MSA površinsko tunelski pogon
- prop Bravo1 ali Maximus okrog 26 pitch, tu bo še nekaj testov.
- končna masa čolna brez tekočin in potnikov 1.400 kg, kar je za okroglo tono manj od ami konkurence!!!
- poraba? Na polno 60-80 l/h, med križarjenjem z 70 km/h pod 30 l/h, verjetno okrog 25 l/h
- končna hitrost? Okrog 130 km/h, odvisno od Chine walkinga
- razmerje masa/Hp je 4, kar je na nivoju dirkalnih P1 čolnov.
- doseg ob potovalni hitrosti z 250 l goriva bo nad 600 km!

Prostora bo:
- postelja v kljunu 2x2,2 m
- postelja pod kokpitom 1,9x1,4m
- kokpit 2,4x2 m
- wc 1,2x1 m z umivalnikom in tušem
- kuhinja z štedilnikom na dva gorilnika, hladilnikom, mikrovalovko in 1,5 m predalnikom. V kuhinji bo stojne višine 1,78 m, spredaj manj.



V glavnem bo nekaj novega v stilu mojih modelov. Slika
Od čolnička pričakujemo naslednje bonuse:
- ne bo ga treba skladiščit v marini - 2.000 do 3.500 evrčkov letno
- poraba goriva 4-6 krat manjša od enako hitre enako velike konkurence.
- bivalnega prostora kot v 13 m konkurenci.


Na vodi bo čez kaka dva meseca, izgledal bo pa tako nekako.

Slika
Slika
lp
Sašo

zagijager
Razpravljalec
Prispevkov: 175
Pridružen: 11 Jan 2009, 19:40
Kraj: Leše

čoln

Odgovor Napisal/-a zagijager » 11 Jul 2009, 09:41

Kako pa kaj napreduje ta čoln ta veliki.
Že dolgo ni bilo kaj napisano. :)

Uporabniški avatar
JKSniper
Dr. Modelar
Prispevkov: 3611
Pridružen: 02 Sep 2005, 12:38
Kraj: Celje
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a JKSniper » 11 Jul 2009, 09:47

Raktivec... enostavno -> SVAKA ČAST!

LP!
Jure
CNC Razrez lesa, karbona in umetnih materialov
3D Tisk PLA, PETG, ABS, TPU
Konstruiranje, izdelava in lotanje tiskanih vezij

raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5011
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec » 11 Jul 2009, 17:16

Laminat za spodnji del je položen skupaj z abrajzo in mrežo za pretok smole, ki zaenkrat prav grdo štrli. Manjkajo le še kanali za infuzijo, pvc vrečka in seveda infuzija sama.
V laminatu je quax tkanina, atlas trda pena in satasto polnilo Soric za vodni-drsni del čolna. Zadeva bo resnično bikovska in lahka. Zaenkrat kaže, da bomo precej pod načrtovano končno maso, kar je seveda dobrodošlo.
V spodnjem delu je 60 kg Ledaskina in Gel-coata, 135 kg stekla, 25 m2 Sorica in 10 m2 Atlas pene. Lastnik Aerovaca, ki nas uvaja v infuzijo trdi, da bo za1 kg tkanine šlo le 0,5 kg smole, v 1 m2 Sorica gre 1,9 kg smole in v peno okrog 1 kg smole/m2. Skupna masa bo torej nekje med 300 in 350 kg in ob palubi z realno maso pod 160 kg, bo končna masa "dirkalnega" prototipa pičlih 1,1 tone, družinskega čolna z štedilnikom, mikrovalovko, hladilnikom..., pa med 1,3 in največ 1,4 tone.

Slika

"Paluba z kokpitom" ima nanešen gel-coat, kit v režah in Ledaskin kot vorlaminat. Do srede bo padla čez tkanina in polnilo, kar bom poslikal in obelodanil, v sredo pa smolo v laminat!
Paluba in kokpit sta zaradi trdnostnih zahtev izdelana v enem kosu, čeprav je polaganje laminata precej napornejše kot pri ločeni gradnji.
Slika
lp
Sašo

zagijager
Razpravljalec
Prispevkov: 175
Pridružen: 11 Jan 2009, 19:40
Kraj: Leše

čoln

Odgovor Napisal/-a zagijager » 13 Jul 2009, 10:11

Vsaka ti čast reaktivec .Dobr si. :jumpjump: :jumpjump: :jumpjump:

raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5011
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec » 14 Jul 2009, 21:26

Prvi sloj tkanine in polnilo:
Slika
Polnilo, zadaj se vidi 45o biax, ki je najprimernejši za palubo in "prime" cel čoln, da ga ob malce hitrejši vožnji ne zvija:
Slika
Zadnji sloj tkanine:
Slika
Abrajza:
Slika
lp
Sašo

pozigi
Razpravljalec
Prispevkov: 52
Pridružen: 10 Maj 2009, 19:33
Kraj: ivanjkovci

Odgovor Napisal/-a pozigi » 14 Jul 2009, 21:35

neverjetno :o :o :o :o :o :o :o :o
pohvale =D> =D> =D> =D> =D> =D>

gregor94
Freak
Prispevkov: 675
Pridružen: 21 Avg 2006, 07:32
Kraj: dobova
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a gregor94 » 14 Jul 2009, 21:50

Lepo :)
Me pa zanima kaj pride spredaj kjer ni tkanine na enem mestu ? :-?


lp.

raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5011
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec » 14 Jul 2009, 22:15

Pokrov shrambe za sidrno verigo.
lp
Sašo

raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5011
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec » 15 Jul 2009, 18:15

-0,98 bara, pripravljeno na smolo:
Slika
Tako se je pričelo:
Slika
Tako se je končavalo:
Slika
Tu je dotekal del smole:
Slika
Tu pa čaka, da se strdi:
Slika
lp
Sašo

Uporabniški avatar
mico
Tekmovalec
Prispevkov: 275
Pridružen: 12 Mar 2007, 16:07
Kraj: Dravograd

Odgovor Napisal/-a mico » 15 Jul 2009, 18:34

Zanimivo... če prav razumem, ste smolo z vakuumom "vlekli" v laminat?
Lp, Mitja

johanson
Začetnik
Prispevkov: 35
Pridružen: 29 Sep 2006, 20:54
Kraj: vas pod TRIGLAVOM

Odgovor Napisal/-a johanson » 16 Jul 2009, 09:55

Temu se reče infuzija :D

raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5011
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec » 17 Jul 2009, 17:20

-0,7 bara čez noč, da posesa morebitno vlago, jutri pa finiš.
Slika
lp
Sašo

Odgovori

Vrni se na