Staudacher GS-600
Moderator: akodrun
Staudacher GS-600
Končno sem si uredil delavnico in sem lahko začel z delom.
Če ima kdo čas, je povabljen na pivo, da jo zalijemo in kakšno modelarsko rečemo
Čeprav sem se vmes poigraval z mislijo, da zadevo elektrificiram, bo na koncu vseeno gor MVVS 35. Motor še čaka na določene predelave, ki mu bodo omogočale, da bo lažje dihal. Sem se pa že malo igral z njim glede teže. Uspelo mi je odstraniti točno toliko odvečnega materiala, kolikor pride težak nosilec, na katerega sem obesil motor (40g).
Motor pride 11mm bližje požarne stene, kot po načrtu. Zaenkrat je letalo točno v težišču. Bom pa videl, kako bo, ko v rep dodam dva serva in spredaj vse ostalo.
Naslednje, kar sledi, je vleplenje bajoneta in izdelava izpuha. Hvala Goranu - rapuc, ki mi je ponudil pomoč.
Moram se zahvalit tudi Branetu, ki mi je pomagal in verjamem, da mi bo tudi v neprej, z veliko odgovori. .
Nadaljevanje sledi ...
Če ima kdo čas, je povabljen na pivo, da jo zalijemo in kakšno modelarsko rečemo
Čeprav sem se vmes poigraval z mislijo, da zadevo elektrificiram, bo na koncu vseeno gor MVVS 35. Motor še čaka na določene predelave, ki mu bodo omogočale, da bo lažje dihal. Sem se pa že malo igral z njim glede teže. Uspelo mi je odstraniti točno toliko odvečnega materiala, kolikor pride težak nosilec, na katerega sem obesil motor (40g).
Motor pride 11mm bližje požarne stene, kot po načrtu. Zaenkrat je letalo točno v težišču. Bom pa videl, kako bo, ko v rep dodam dva serva in spredaj vse ostalo.
Naslednje, kar sledi, je vleplenje bajoneta in izdelava izpuha. Hvala Goranu - rapuc, ki mi je ponudil pomoč.
Moram se zahvalit tudi Branetu, ki mi je pomagal in verjamem, da mi bo tudi v neprej, z veliko odgovori. .
Nadaljevanje sledi ...
- Priponke
-
- Izdelava nosilca in pritrditev motorja.
- Pritrditev_motorja.JPG (52.92 KiB) Pogledano 7232 krat
Lp Matej
Tudi danes sem imel produktiven dan. Vlepil sem nosilec za krila.
Sicer nisem najbolj vesel, ker je prejšnji lastnik, od katerega sem kupil model, postrani vlepil višino in smer, tako da sem se precej namučil (4 ure dela), da sem za moje pojme našel najbolši kompromis. Močno upam, da se pri letenju to ne bo poznalo.
Prav tako se je preveč trudil pri leplenju pantov, v smeri, da bi bila čim manjša špranja v pregibu. To mu je sicer zelo dobro uspelo, vendar so zaradi tega vsi hodi omejeni. O rešitvi tega problema se še nisem odločil.
Sicer nisem najbolj vesel, ker je prejšnji lastnik, od katerega sem kupil model, postrani vlepil višino in smer, tako da sem se precej namučil (4 ure dela), da sem za moje pojme našel najbolši kompromis. Močno upam, da se pri letenju to ne bo poznalo.
Prav tako se je preveč trudil pri leplenju pantov, v smeri, da bi bila čim manjša špranja v pregibu. To mu je sicer zelo dobro uspelo, vendar so zaradi tega vsi hodi omejeni. O rešitvi tega problema se še nisem odločil.
- Priponke
-
- Pritrditev_nosilca_kril.JPG (72.02 KiB) Pogledano 7149 krat
Lp Matej
Dobil in zmontiral izpuh.
100 x hvala Goranu.
Izpuh je 80g lažji od originalnega - pa smo zopet malo privarčevali pri teži
Zdaj pa počasi bo. Še en obisk pri sosedu čez mejo, pa bo letalo končano.
100 x hvala Goranu.
Izpuh je 80g lažji od originalnega - pa smo zopet malo privarčevali pri teži
Zdaj pa počasi bo. Še en obisk pri sosedu čez mejo, pa bo letalo končano.
- Priponke
-
- mini-P1110639.JPG (62.33 KiB) Pogledano 6800 krat
-
- mini-P1110637.JPG (41.96 KiB) Pogledano 6800 krat
-
- mini-P1110634.JPG (47.4 KiB) Pogledano 6800 krat
Lp Matej
Garanje cele praznike
Pri smeri in nagimu sem zamenjal pante in s tem povečal odklone za 50 %.
Pri višini sem pa samo bobrusil obar robova in s tem dosegel enak efekt.
Način povezav je viden na sliki. Ker imam v smeri štiri pante in je relativno majhna, sem se odločil za push-pull sistem.
Težo mi je uspelo zmanjšati na 5,5 kg, brez da bi se odrekel spinerju in copatkom.
Če ne bi bil nov servo zanič - z leve in desne se ne vrne na isto mesto - bi zadeva jutri (glede na uro danes) že letela. tako pa ne morem zapreti trupa, ker bo treba menjati servo.
Mi bo pa ostalo nekaj časa, da ojačam določene elemente.
Na slikah so barve zaradi fleša precej svetlejše. V živo je zadeva precej lepša.
Pri smeri in nagimu sem zamenjal pante in s tem povečal odklone za 50 %.
Pri višini sem pa samo bobrusil obar robova in s tem dosegel enak efekt.
Način povezav je viden na sliki. Ker imam v smeri štiri pante in je relativno majhna, sem se odločil za push-pull sistem.
Težo mi je uspelo zmanjšati na 5,5 kg, brez da bi se odrekel spinerju in copatkom.
Če ne bi bil nov servo zanič - z leve in desne se ne vrne na isto mesto - bi zadeva jutri (glede na uro danes) že letela. tako pa ne morem zapreti trupa, ker bo treba menjati servo.
Mi bo pa ostalo nekaj časa, da ojačam določene elemente.
Na slikah so barve zaradi fleša precej svetlejše. V živo je zadeva precej lepša.
- Priponke
-
- Ekola, to je to.
- mini-P1110656.JPG (59.39 KiB) Pogledano 6663 krat
-
- Vse povezave so izvedene po istem kopitu. Repno kolo ni povezano, ker čakam novega - ta kar kliče po nesreči.
- mini-P1110649.JPG (51.66 KiB) Pogledano 6663 krat
-
- Malo moram še povečati iztopne odprtine.
- mini-P1110647.JPG (47.72 KiB) Pogledano 6663 krat
Lp Matej
Škoda da si šel delat tako ogromen avspuh, pri smetišnicah volumen res ni tak faktor, da bi bilo treba narediti tako izstopajočega, pa še zgoraj bi ga lahko dvignil više.
- Priponke
-
- DSC08894.JPG (59.28 KiB) Pogledano 6646 krat
-
- ASIDSC08911.jpg (58.03 KiB) Pogledano 6646 krat
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
Sem 14 dni razmišljal, kako bi rešil izpuh.
Najprej sem ga hotel skriti pod pokrov. Problem je na eni strani silikonska cevka, na drugi pa škatla, ki ima še nek dodaten ojačitveni rob, ki gleda proti motorju (na sliki se ne vidi dobro). Spodaj pa sem zelo omejen z pokrovom, ki je močno zaobljen in ne pušča veliko prostora (roza barva).
Če bi vseeno hotel, da bi bil izpuh skrit, bi bil ali zelo majhen, ali pa zelo čudnih oblik (zelena barva).
Ker pa mi ga je delal Goran (še enkrat 100-krat hvala) , nisem hotel preveč komplicirat in sem poizkušal čim bolj poenostaviti.
Večino so pa prispevale še neizkušnje, saj sem gledal, da ni nikjer manj kot 5 mm prostora med izpuhom in ostalimi deli. Poleg tega ima izpuh še vedno manj kot 1/2 volumna od originala.
Če bi imel več izkušenj, bi verjetno več rezkiral, tako sem šel pa na varno stran. Pa še tako lepo je zadeva narejena - zavarjena, da sem jo moral pokazati
Brane, še enkrat hvala za vso pomoč.
Najprej sem ga hotel skriti pod pokrov. Problem je na eni strani silikonska cevka, na drugi pa škatla, ki ima še nek dodaten ojačitveni rob, ki gleda proti motorju (na sliki se ne vidi dobro). Spodaj pa sem zelo omejen z pokrovom, ki je močno zaobljen in ne pušča veliko prostora (roza barva).
Če bi vseeno hotel, da bi bil izpuh skrit, bi bil ali zelo majhen, ali pa zelo čudnih oblik (zelena barva).
Ker pa mi ga je delal Goran (še enkrat 100-krat hvala) , nisem hotel preveč komplicirat in sem poizkušal čim bolj poenostaviti.
Večino so pa prispevale še neizkušnje, saj sem gledal, da ni nikjer manj kot 5 mm prostora med izpuhom in ostalimi deli. Poleg tega ima izpuh še vedno manj kot 1/2 volumna od originala.
Če bi imel več izkušenj, bi verjetno več rezkiral, tako sem šel pa na varno stran. Pa še tako lepo je zadeva narejena - zavarjena, da sem jo moral pokazati
Brane, še enkrat hvala za vso pomoč.
- Priponke
-
- izpuhxy.JPG (40.06 KiB) Pogledano 6569 krat
Lp Matej
Matej
Mi izgleda, kot da motor visi na tistih stirih malih vijakcih, ki sicer sluzijo za pokrov "karterja". Mislis, da bi ne bilo bolje, ce bi dal lokalnemu drejarju postruziti nov pokrov z integriranim nosilcem v enem kosu. Ce se ne motim, ima Brane tako reseno rec, vsaj na sliki tako izgleda. Enkrat sem s precej manjsim motorjem na to vizo eksperimentiral, pa se ni obneslo, dokler ni bil iz enega kosa.
LP
Jest
Mi izgleda, kot da motor visi na tistih stirih malih vijakcih, ki sicer sluzijo za pokrov "karterja". Mislis, da bi ne bilo bolje, ce bi dal lokalnemu drejarju postruziti nov pokrov z integriranim nosilcem v enem kosu. Ce se ne motim, ima Brane tako reseno rec, vsaj na sliki tako izgleda. Enkrat sem s precej manjsim motorjem na to vizo eksperimentiral, pa se ni obneslo, dokler ni bil iz enega kosa.
LP
Jest
Tudi moj je na tistih štirih vijakih, niso nič manjši od takih ki so predvideni za pritrditev na original nosilec (ki je največkrat še iz plastike).
Sem pa naredil naleg, da se lepo ujame v odprtino pokrova motorja. No taka izvedba je preizkušena, kar precej je Pitts previsel na propelerju, preden je zamenjal lastnika.
Sem pa naredil naleg, da se lepo ujame v odprtino pokrova motorja. No taka izvedba je preizkušena, kar precej je Pitts previsel na propelerju, preden je zamenjal lastnika.
- Priponke
-
- T rola 2.jpg (50.17 KiB) Pogledano 6497 krat
-
- ASIDSC08732.jpg (35.81 KiB) Pogledano 6497 krat
-
- DSC08736.JPG (58.64 KiB) Pogledano 6497 krat
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
Sicer nimam več pri sebi nobenega strojniškega priročnika, da bi pogledal, koliko zdrži en sam tak vijak, ampak se mi zdi, da bi moral en sam vijak zdržati tistih nekaj kil, vsi štirje pa z lahkoto. So pa dalši vijaki, tako da so v celoti uviti v ohišje.
Če bi imel stružnico, bi sigurno naredil nov nosilec iz enega dela, tako pa bo ostalo, kot je. Upam na najbolše.
Čeprav me je bolj strah moje napake, kot pa kaj drugega. Mislim, da sem sam najšibkejši člen pri tem letalu.
Bo treba z glavo na zabavo
Če bi imel stružnico, bi sigurno naredil nov nosilec iz enega dela, tako pa bo ostalo, kot je. Upam na najbolše.
Čeprav me je bolj strah moje napake, kot pa kaj drugega. Mislim, da sem sam najšibkejši člen pri tem letalu.
Bo treba z glavo na zabavo
Lp Matej
Evo, novo repno kolo direkt iz kitajske
Narejene so tudi vse ostale malenkosti. Edina stvar, ki mi je še ostala, je ojačanje pokrova motorja. Aja pa uravnotežiti moram eliso. Kakšen nasvet glede tega? V glavi imam špricanje z prozornim lakom tam, kjer je lažji del. Obstaja kakšna boljša varianta?
Potem pa gasa.
Narejene so tudi vse ostale malenkosti. Edina stvar, ki mi je še ostala, je ojačanje pokrova motorja. Aja pa uravnotežiti moram eliso. Kakšen nasvet glede tega? V glavi imam špricanje z prozornim lakom tam, kjer je lažji del. Obstaja kakšna boljša varianta?
Potem pa gasa.
- Priponke
-
- mini-P1110659.JPG (59.14 KiB) Pogledano 5561 krat
Lp Matej
Danes je pa motorček prvič zadihal. Me konkretno roka boli od vžiganja.
Ropota, ko stara kosilnica.
Za silo sem ga nastavil, bolj detaljno pa pred prvim poletom.
Nato sem še uravnotežil eliso. Tako, pa je vse končano.
Kmalu sledi krstni polet. Upam, da se bo vse izšlo, kot se mora.
Ropota, ko stara kosilnica.
Za silo sem ga nastavil, bolj detaljno pa pred prvim poletom.
Nato sem še uravnotežil eliso. Tako, pa je vse končano.
Kmalu sledi krstni polet. Upam, da se bo vse izšlo, kot se mora.
- Priponke
-
- Provizorična priprava za centriranje elise.
- mini-P1110663.JPG (65.78 KiB) Pogledano 5489 krat
Lp Matej
Se opravičujem da blatim tvojo temo...
Zanima me kje odvzameš material na elisi pri centriranju,.. da jo uravnotežiš?
Hvala,
LP Gorazd
Zanima me kje odvzameš material na elisi pri centriranju,.. da jo uravnotežiš?
Hvala,
LP Gorazd
"Moč ni v obrambi, pač pa v napadu!!!!!!"
www.balcore.si
www.balcore.si
Za uravnoteženje kraka sem naredil po postopku, kot je že napisal Brane. Malo sem zaj..., ker sem kupil mat prozorni lak in je sedaj en krak bolj gladek, kot drugi. Za uravnoteženje sredinskega dela pa si z lakom nisem mogel pomagati, zato sem malo poravnal krivino - na sliki označeno z rdečo. Nekako sem sklepal, da tam material ni obremenjen do maksimuma, glede na to, da nekateri po obodu vrtajo še dodatne luknje. Bom pa na začetku bolj previden.
- Priponke
-
- Centriranje.JPG (39.95 KiB) Pogledano 5398 krat
Lp Matej
Prvi in zadji polet končan.
Čeprav zjutraj ni kazalo, se je popoldne naredil prelep dan za prvi polet.
Prišel sem na letališče in skupaj vrgel letalo. Malo sem še nastavil motor, potem pa gasa. Začuda ni bilo nič treme.
Letalo je vzletelo tako lahkotno, da skoraj nisem mogel verjeti. Že s čisto malo plina je letalo kar smuknilo v zrak. Naredil sem par šolskih krogov in pristal, da preverim, če se je kje kaj odvilo.
Nato je sledil drug polet, probal sem leteli na nož in zadeva se je lepo peljala in to z manj kot polovico plina. Hotel sem narediti luping, potegnem višino na sebe, letalo pa omahne na levo .
Stvar ponovim, zopet podoben efekt.
Dobro, si mislim, očitno sem pozabil kakšen mix, ko sem se igral s komando. Pristanem in preverim zadevo. Vse je bilo OK, nobenega mixa.
Ok, si rečem, še zadnji polet, ker je tako lep dan. Vžem letalo in hopsa v zrak. Še nisem naredil dva kroga, ko začne letalo prav čudno opletati po zraku
Kaj hudimana se dogaja .
Z vsemi napori mi je uspelo, da je letalo "samo" počepnilo v travo. Seveda je bil pristanek trd, zato brez škode ni šlo.
Ko sem prišel blizu, je vse delovalo - nobena povezava ni odpovedala, nobeno stikalo ni zatajilo, skratka vse je bilo videti OK. Takrat mi je postalo jasno, da sem imel vseskozi motnje, ki so se samo stopnjevale do trenutka, ko sem zasilno parkiral v travo. Za začetne motnje sem pa mislil, da je bil kriv veter, ker je pihal v sunkih
Škoda: Škatla, na katero je pritrjen motor, je šla rakom žvižgat. Pokrov motorja je dobro zdelan, enaka usoda je doletela copatke, eno kolo je izruvalo. Šla je tudi elisa. Spiner je začuda cel. Tudi preostali trup jo je dobro odnesel. Krila so ostala nedotaknjena. Motor se je tudi ognil srečanju z zemljo.
Torej vsi, ki imate enake komande - tudi te komande so podvržene motnjam in to zelo.
Najbolj mi je žal, ker sem se zelo potrudil, da sem vse stvari naredil čim bolj zanesljive. Vsakemu detajlu sem se posvečal, da ja ne bi šlo kaj narobe. Vse sem delal po navodilih. Na koncu pa model razbil zaradi motenj. Ko bi ga vsaj zaradi svoje neumnosti.
Škoda, ker letalo je resnično lepo letelo.
No ja, jutri bo že nov dan.
Lep dan še naprej.
Če ima kdo veselje popravljat zbite modele, prodam vse skupaj zelo ugodno
Čeprav zjutraj ni kazalo, se je popoldne naredil prelep dan za prvi polet.
Prišel sem na letališče in skupaj vrgel letalo. Malo sem še nastavil motor, potem pa gasa. Začuda ni bilo nič treme.
Letalo je vzletelo tako lahkotno, da skoraj nisem mogel verjeti. Že s čisto malo plina je letalo kar smuknilo v zrak. Naredil sem par šolskih krogov in pristal, da preverim, če se je kje kaj odvilo.
Nato je sledil drug polet, probal sem leteli na nož in zadeva se je lepo peljala in to z manj kot polovico plina. Hotel sem narediti luping, potegnem višino na sebe, letalo pa omahne na levo .
Stvar ponovim, zopet podoben efekt.
Dobro, si mislim, očitno sem pozabil kakšen mix, ko sem se igral s komando. Pristanem in preverim zadevo. Vse je bilo OK, nobenega mixa.
Ok, si rečem, še zadnji polet, ker je tako lep dan. Vžem letalo in hopsa v zrak. Še nisem naredil dva kroga, ko začne letalo prav čudno opletati po zraku
Kaj hudimana se dogaja .
Z vsemi napori mi je uspelo, da je letalo "samo" počepnilo v travo. Seveda je bil pristanek trd, zato brez škode ni šlo.
Ko sem prišel blizu, je vse delovalo - nobena povezava ni odpovedala, nobeno stikalo ni zatajilo, skratka vse je bilo videti OK. Takrat mi je postalo jasno, da sem imel vseskozi motnje, ki so se samo stopnjevale do trenutka, ko sem zasilno parkiral v travo. Za začetne motnje sem pa mislil, da je bil kriv veter, ker je pihal v sunkih
Škoda: Škatla, na katero je pritrjen motor, je šla rakom žvižgat. Pokrov motorja je dobro zdelan, enaka usoda je doletela copatke, eno kolo je izruvalo. Šla je tudi elisa. Spiner je začuda cel. Tudi preostali trup jo je dobro odnesel. Krila so ostala nedotaknjena. Motor se je tudi ognil srečanju z zemljo.
Torej vsi, ki imate enake komande - tudi te komande so podvržene motnjam in to zelo.
Najbolj mi je žal, ker sem se zelo potrudil, da sem vse stvari naredil čim bolj zanesljive. Vsakemu detajlu sem se posvečal, da ja ne bi šlo kaj narobe. Vse sem delal po navodilih. Na koncu pa model razbil zaradi motenj. Ko bi ga vsaj zaradi svoje neumnosti.
Škoda, ker letalo je resnično lepo letelo.
No ja, jutri bo že nov dan.
Lep dan še naprej.
Če ima kdo veselje popravljat zbite modele, prodam vse skupaj zelo ugodno
Lp Matej
Oprosti , toda nikjer nisem zasledil katere komande uporabljaš, in kakšen sprejemnik? Drugače pa sam uporabljam FX-18, pa tudi kdaj ponagaja, če pa ponagaja, so motnje samo na funkciji za višino (začuda odkloni krmilo samo navzdol), ali na eleronih. Sprejemnik je pa priložen kompletu, ki ga kupiš. K sreči vozim samo jadralna letala tako da zaenkrat še ni prišlo do večjih težav zaradi motenj.
Je pa to zelo nadležna zadeva, saj nikoli ne veš kdaj in v kakšnem trenutku bo prišlo do motenj.
Upam da ne blatim teme?
Je pa to zelo nadležna zadeva, saj nikoli ne veš kdaj in v kakšnem trenutku bo prišlo do motenj.
Upam da ne blatim teme?
Kateri sprejemnik si imel v modelu? Kako si imel montiranega v trupu? Mogoce se v kaksnem polozaju je bil model, ko so se pojavile "motnje", na kateri razdalji?
I didn't know it was impossible when i did it!
http://www.sdgpslogger.com
http://bpp-blog.blogspot.com
http://www.sdgpslogger.com
http://bpp-blog.blogspot.com
Cudno...res smola, da se ti v prepricanju, da imas "bulletproof" komande zgodi kaj taksnega...in to s takim modelom.
Kako pa imas reseno napajanje? Direkt celice ali uporabljas kak ekstra BEC?
Kako pa imas reseno napajanje? Direkt celice ali uporabljas kak ekstra BEC?
I didn't know it was impossible when i did it!
http://www.sdgpslogger.com
http://bpp-blog.blogspot.com
http://www.sdgpslogger.com
http://bpp-blog.blogspot.com