PRAVILA WW1

Moderator: mihasodja

Uporabniški avatar
Big A
Profesor
Prispevkov: 1931
Pridružen: 17 Nov 2003, 09:11
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Big A » 06 Feb 2008, 21:09

urke napisal/-a: Vsekakor pa bi ločil termine tekem WWII od WWI.
Lp
Termine ponudijo organizatorji tekem. To so že storili. Žal na štajerskem koncu ni ponudnikov.
In zaenkrat je ločena tekma samo na Vrhniki.
Če se odločimo za ločene tekme, bo letos na voljo za WW1 samo Vrhnika - vsaj trenutno tako kaže.

lp

Uporabniški avatar
Stormovik
Trgovina
Prispevkov: 389
Pridružen: 24 Jan 2006, 08:40
Kraj: Ptuj

Odgovor Napisal/-a Stormovik » 06 Feb 2008, 21:50

Pozdravljeni!

Še moje mnenje...Tudi sam bi se rad počasi usmeril še v WW1. Letenje s takimi modeli je prav tako adrenalinsko kot WW2. Ne boriš se toliko z ostalimi v zraku, ampak bolj sam s sabo #-o

Nikakor pa ne podpiram ločenih tekem:
-mislim da je malo takšnih, ki zmorejo(mo) 15 tekem na sezono
-enostavno prevelik strošek prevoza in štartnin (štartnina se sedaj malo porazdeli na WW1 in WW2)
-vsekakor se bo razredčila že tako slaba udeležba tekem
-za tiste, ki bi se radi udeležili vseh tekem je to že sedaj skoraj nemogoče

Ločene tekme so bolj praktične za tiste,ki tekmujejo samo v eni disciplini...za ostale pa postanejo bolj napor kot užitek! To znese v povprečju eno tekmo na 14dni, vmes pa garanje za popravljanje modelov...modeli s tem postanejo bolj ali manj nepreizkušeni in nedodelani, kar pa mogoče tudi ni tako zanemarljivo glede varnosti. Sigurno je boljši bovden, ki ga v model napeljuješ v miru celo popoldne, kot pa tisti ki ga s cakom zalimaš v 5minutah...še pogosteje bodo modeli brez kabin in kaputažev, prekriti s prvo folijo ki je pri roki!

Marsikdo bo rekel "saj v WW1 pa se ne zbija toliko"...o ja pa se!!! Ne v zraku ampak na pristankih, poletanju itd. ker so modeli težji in slabše vodljivi. Če na modelu ww1 odbiješ podvozje ti vzame popravljanje ravno toliko časa kot popravljanje polomljenega krila pri ww2...

Vsekakor pa je treba začet na tekmah ww1 bolj upoštevat prelet varnostne črte. Čeprav je model počasen, je prav tako nevaren če zadane človeka...na prvi tekmi je "zmagovalec" naredil vsaj 10 preletov varnostne črte!!! Skoraj pri vsakem pristanku in napadu na zemeljski cilj so bili v nevarnosti tisti ki so stali za varnostno črto...mogoče bi bilo bolje, če se zemeljski cilji odmaknejo za nekaj metrov bolj vstran od ljudi. Največji problem predstavlja bočni veter, ki te frčoplane brez moči premetava po zraku...če piha v smeri proti pilotom je še toliko slabše...

LP Gorazd
"Moč ni v obrambi, pač pa v napadu!!!!!!"
www.balcore.si

Uporabniški avatar
ALEKSANDER
Razpravljalec
Prispevkov: 158
Pridružen: 22 Nov 2004, 22:53
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a ALEKSANDER » 06 Feb 2008, 23:49

Strinjam se z Andrejevim prispevkom v celoti.
Imaš moj glas.

Aleksander

Uporabniški avatar
Big A
Profesor
Prispevkov: 1931
Pridružen: 17 Nov 2003, 09:11
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Big A » 06 Feb 2008, 23:57

urke napisal/-a:Zdravo.
Veliko omenjate točke za klasično gradnjo modela in vložen čas v gradnjo. A res misliš, da ker sem naredil krila v stiro/balsa tehniki da sem porabil veliko manj časa? Nisem prepričan, za ta način gradnje sem se odločil, ker so krila bolj trpežna, ne pa da bi porabil čim manj časa. Veliko tekmovalcev ima kit komplete, torej model sestavijo prej kot če ga gradiš iz nule, pa so kljub temu nagrajeni z bonus pikami in to samo zato ker so krila iz reberc/folija. Zato podpiram spremembo točkovanja:MODEL KLASIČNE GRADNJE +10 +30
.....
Lp
Je še ena stvar, ki si jo tudi sam omenil: stiro krila so bolj trpežna. Kaj misliš, kdo bi jo bolje odnesel ob morebitnem trku?

Uporabniški avatar
RobertH
Tekmovalec
Prispevkov: 329
Pridružen: 13 Jan 2005, 11:53
Kraj: Lovrenc na Pohorju

Odgovor Napisal/-a RobertH » 07 Feb 2008, 07:46

Hej!

Končno ste se prebudili... :D :D Mi je všeč, da poveste kaj mislite! (Andrej, vejetno nisi prebral predloga do konca, kjer je napisano, da ostane teh 30 točk za klasično gradnjo...)
Torej glede na debato bi lahko rekel da ostane:
- 50 točk za 4T motor;
- 100 točk res
- 50 točk zmeljski cilj
(drugih sprememb pa ni bilo)

Sem pa absolutno za opisano startno proceduro, da se ne bo več ne bodo dogajali bližnji mimoleti...
LP R.
Trije razlogi zakaj biti učitelj: junij, julij, avgust!

Uporabniški avatar
urke
Začetnik
Prispevkov: 49
Pridružen: 06 Feb 2005, 15:54
Kraj: Hoče

Odgovor Napisal/-a urke » 07 Feb 2008, 09:59

Andrej;
Sigurno bodo moje poškodbe krila manjše od tistih ki imajo grajena iz reberc, ampak do sedaj nismo imeli niti enega trka v zraku, vse poškodbe nastanejo pri poletanju in pristajanju. In ker boste imeli večje poškodbe krila ob morebitnem trku si zaslužite 30 pik bonusa? Mislim da je preveč bonus pik za model in premalo za letenje.
Lp
Uroš

Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 2924
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a Mipo » 07 Feb 2008, 11:43

Zelo mi je všeč, da so mnenja različna. Sedaj se mora najti še nekdo, ki jih bo artikuliral v obliko, s katero bomo lahko izvedli glasovanje za veljaven pravilnik (rules WW1). Žal pa za to še nimamo poslovnika (regulations WW1). Temu navkljub menim, da imajo glasovalno pravico vsi, ki so leteli WW1 v pretekli(h) sezoni(ah).
Nasproten predlog prosim!

Mipo

Uporabniški avatar
ALEKSANDER
Razpravljalec
Prispevkov: 158
Pridružen: 22 Nov 2004, 22:53
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a ALEKSANDER » 07 Feb 2008, 11:58

urke napisal/-a:Zdravo.
Veliko omenjate točke za klasično gradnjo modela in vložen čas v gradnjo. A res misliš, da ker sem naredil krila v stiro/balsa tehniki da sem porabil veliko manj časa? Nisem prepričan, za ta način gradnje sem se odločil, ker so krila bolj trpežna, ne pa da bi porabil čim manj časa. Veliko tekmovalcev ima kit komplete, torej model sestavijo prej kot če ga gradiš iz nule, pa so kljub temu nagrajeni z bonus pikami in to samo zato ker so krila iz reberc/folija. Zato podpiram spremembo točkovanja:MODEL KLASIČNE GRADNJE +10 +30 ....Lp
NAMEN dodatnega točkovanja za klasično gradnjo je ta, da spodbuja modelarje in bodoče kombataše v WWI, da se odločijo za klasično gradnjo.
Ko sem se odločal za gradnjo modela, sem bil tudi sam v dvomu: ne glede na to, da sem kupil kit (Aviatik Berg) bi se verjetno odločil sam izdelati krila iz stiropora, ker gre hitreje; in ne pozabimo, da imamo opravka z dvokrilci; torej krat dva.

Zaradi pravilnika sem se odločil, da bom letalo izdelal v celoti v klasični gradnji. Odločitev je bila pravilna, nenazadnje so se tako odločili vsi tekmovalci, ki so lani sodelovali v WWI.

Sicer pa 30 točk pomeni bore malo v skupnem seštevku. Največ točk zbere običajno tisti, ki reže trak, drugi najboljši je tisti ki zadene zemeljski cilj. Če mi to ne uspe, potem meni osebno ne pomeni velike razlike ali zasedem naprimer šesto ali sedmo mesto.

Pri WWI zmagajo vsi, ki jim uspe odleteti brez nesreče, s celim modelom. Pa še fajn se imamo :D .

Aleksander

Uporabniški avatar
Big A
Profesor
Prispevkov: 1931
Pridružen: 17 Nov 2003, 09:11
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Big A » 07 Feb 2008, 12:25

urke napisal/-a:Andrej;
Sigurno bodo moje poškodbe krila manjše od tistih ki imajo grajena iz reberc, ampak do sedaj nismo imeli niti enega trka v zraku, vse poškodbe nastanejo pri poletanju in pristajanju. In ker boste imeli večje poškodbe krila ob morebitnem trku si zaslužite 30 pik bonusa? Mislim da je preveč bonus pik za model in premalo za letenje.
Lp
Poglejmo obstoječ točkovalni sistem:
USPEŠEN VZLET +20 +20
USPEŠEN REZ +150 +100
USPEŠEN NAPAD NA ZEM. CILJ +100 +50
CEL TRAK +50
PREČKANJE VARNOST. ČRTE -200 -200
USPEŠEN PRISTANEK +20 +20
UPORABJEN 4-T MOTOR +30 +50
VEČKRILNI MODEL +50 +50
MODEL KLASIČNE GRADNJE +10 +30
LUTKA PILOTA V MODELU +10 +10
VEZNE ŽICE MED KRILI +10 +10
PONAZORJENE STROJNICE +10 +10
IZOGIBANJE BOJU -50 -50

Točkuje se tri stvari: model, letenje, akcija, varnost.

Model
Z modelom lahko tekmovalec 'pridela' maksimalno 160 točk (4-t motor 50, večkrilnik 50, rebrca 30, lutka 10, žice 10, strojnice 10).

Letenje
Za letenje lahko dobimo maksimalno 180 točk (7 minut letenja 140, vzlet 20, pristanek 20).

Akcija
Točke za akcijo so praktično neomejene, ker lahko večkrat režemo in večkrat zadanemo talni cilj. Vsako rezanje je 100 točk in vsak talni cilj je 50 točk.

Iz tega je jasno videti, da letenje in akcija že po starem prinašata več točk kot pa sam model. Če samo vzletim, letim 7 minut in pristanem, dobim več točk kot za vsa rebrca, žice itd skupaj. Če se mi zraven posreči na tekmi zadeti stiroporni količek, sem pa že zmagovalec ne glede na to kakšen model imam.

Zato ne vidim nobene potrebe, da bi ravnotežje med statičnimi točkami in točkami za akcijo še bolj nagnili na stran akcije.

Stvar je povezana s 'filozofijo' o kateri sem pisal v prejšnjih postih.
WW2 za marsikoga ni privlačna, ker se preveč razbija. Zato menim, da vsaj pri WW1 lahko poskusimo ohraniti umirjen stil, kjer je pomembno tudi, kako je narejen model.

Zraven tega menim, da bo slej ko prej prišlo tudi do usklajevanja pravil med državami. Naše dosedanje točkovanje se le za malenkost razlikuje od tistega, kar imajo zunaj. Ni treba na vsak način hočemo imeti nekaj drugega

lp

Andrej
Zadnjič spremenil Big A, dne 07 Feb 2008, 13:41, skupaj popravljeno 2 krat.

Bevcan
Freak
Prispevkov: 583
Pridružen: 06 Jun 2006, 07:36
Kraj: Vrhnika

Odgovor Napisal/-a Bevcan » 07 Feb 2008, 12:49

Po zgoraj napisanemu, bi morda imeli celo vač točk za sam model. Dejstvo je, da se da kakega fokerjevega eindeckerja naredit zelo podobnega po letalnih sposobnostih kod je kak ww2 model. Tak model bi dobil le 90 do 140 pik manj kar je rez in kolček. Po svoje veliko a tudi ne saj bo tak model naredil tri kroge ko bo prava starina naredil enega. S tem da bo ob morebitnem trku odnesel bistveno manj škode ali pa sploh ne. Nikakor pa nebi nižal točk za sam model.

Po glavi mi hodi celo opcija da bi model moral zadostovati nekaterim predpisom, in tukaj nebi bilo izbire. Vem da bom morda s tem koga raburil (sory miha) samo menim, da bi vsi modeli morali biti večkrilni. Vem da so bili med prvo svetovno tudi enokrilci a zaznamovali so jo vendarle večkrilniki in nenazadnje to ni prva svetovna apmak ww1 rc aircombat. Menim da ravno število kril na letalu najbolj doprinese k letalnim sposobnostim modela.
Gravitacija je hudič.

LP Primož Iskra

Uporabniški avatar
urke
Začetnik
Prispevkov: 49
Pridružen: 06 Feb 2005, 15:54
Kraj: Hoče

Odgovor Napisal/-a urke » 07 Feb 2008, 12:49

Na vaš hiter odziv bi lahko rekel da se dobro organiziran klan, ki zastopa svoja načela. Mogoče bi lahko preimenovali combat WWI v letenje z modeli WWI,kajti statične točke so ogromne vrednosti. Žal nemorem podpirat pravilnika, ki mi vzame na turnos 130pik oz. na tekmo 390pik, samo zato ker letim z enokrilnikom, z 2T motorjem in krili stiro/balsa. To je enako kot da bi prepovedali letenje z enokrilci ki jih poganja 2T motor, saj toliko pik ni mogoče nadoknadit z akcijo. Vsaj v lanski sezoni je bilo tako videti. Skratka premočni ste, se vidimo na tekmi.
Lp
Uroš

Bevcan
Freak
Prispevkov: 583
Pridružen: 06 Jun 2006, 07:36
Kraj: Vrhnika

Odgovor Napisal/-a Bevcan » 07 Feb 2008, 13:11

Strašno rad bi se vklučil v to temo ker bi rad pleti prišel na pripravljen teren.

Gospod urkle in zakaj si ne izdelaš dvokrilca v klasični gradnji. Menim da bi pri ww1 moralo iti za to da bi ljudje obvladali večkrilnike. Preprosto dejstvo, če bi vsi imeli podobne modele bi spet prišlo do izraza znanje letenja. Če pogledamo naprimer pravilnik kake formule ena je definiran vsak centimeter avtomobila, če kaj fali si diskvalificiran. Nisem za tako natančna pravila kot v F1. A še manj za to da bi postali vsi modeli preprosti enokrilniki. Treba je narediti kategorijo ki bo drugačna od ww2. Zato je potrebno definirati pravila tako da bodo tudi modeli drugačni. Po mojem so že pravila za ww2 malo zgrešena, saj na tekmah skoraj ni mustangov, mesersmithov in spitfirejev ki so v resnici prevladovali, a tu se ne bom mešal ker še nekaj časa ne mislim na ww2 in scene v resnici ne poznam dobro. Menim da je prav da bo negdo z preprostim enokrilnikom težko zmagal ali to celo ne bo mogoče saj bo naslednjič prišel na tekmo z lepim večkrilnikom. In boj bo zares postal podoben prvi svetovni, kjer je odločalo samo to koliko je bil pilot pogumen (neumen :D ) in kako je obvladal svoj leteči stroj. Ne pa toliko to kakšno tehniko je imel.
Gravitacija je hudič.

LP Primož Iskra

Uporabniški avatar
Big A
Profesor
Prispevkov: 1931
Pridružen: 17 Nov 2003, 09:11
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Big A » 07 Feb 2008, 13:57

Zadnja dva posta obravnavata dost pomembno vprašanje:

Ali želimo, da v naslednjih par letih s tekmovanj izginejo klasično grajeni dvokrilci s 4-t motorji? Ali si tega ne želimo?

Uroš ima prav: po obstoječih pravilih imajo dvokrilci iz rebrc in s 4-t pogonom prednost. Po moje bo to zagotovilo obstoj takih modelov na sceni tudi v bodoče. Menim, da to ni nič slabega.

Uporabniški avatar
slo-warhavk
Freak
Prispevkov: 695
Pridružen: 19 Nov 2004, 00:10
Kraj: Hrastnik

Odgovor Napisal/-a slo-warhavk » 07 Feb 2008, 14:47

Pozdravljeni.

Andrej. Sam se nagibam k temu, da bi enokrilna letala ne bila zapostavljena. Torej da točkovanje ostane enako za eno in dvokrilne letalne naprave. (dobro da si ne umisli kdo Zepelina). Meni osebno je vseeno ali je krilo narejeno po klasični metodi ali v sendvič verziji.

Vsak naj se odloči kaj bo gradil in s čim bo letel in tu modelov ne smemo zapostavljati (enokrilna letala). Drugače teh letal, kljub temu da ponazarjamo vernost bojev WW1, kmalu ne bo več razlog je že navedel Urke.

Bi pa predlagal, da se dovoli uporaba izključno štiritaktnih motorjev in za enokrilce omeji na prostornino 20. Res da ti motorji niso več v proizvodnji, vendar se jih da še vedno dobiti .

LP Darko

Uporabniški avatar
mihasodja
Tekmovalec
Prispevkov: 291
Pridružen: 06 Feb 2005, 12:18
Kraj: Logatec

Odgovor Napisal/-a mihasodja » 07 Feb 2008, 20:20

Kaj pa ko se jih ne bo dalo več dobiti??? Bosmo spet spreminjali pravilnik??? :-k :-k

Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 2924
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a Mipo » 07 Feb 2008, 20:50

Predlagam, da ne kompliciramo preveč in se pridružimo oblikovanju skupnih pravil v okviru EU, tako kot so ACES.

Verjetno je naš cilj, da imamo enotna pravila vsaj s sosedi h katerim hodimo na tekme.

Vprašanje:
Ali naj peljemo razvoj panoge s svojim pravilnikom, ali pa naj svoja razglabljanja podamo na Aircombat forumu in poizkušamo priti do enotnih pravil?

Mipo

Bevcan
Freak
Prispevkov: 583
Pridružen: 06 Jun 2006, 07:36
Kraj: Vrhnika

Odgovor Napisal/-a Bevcan » 07 Feb 2008, 21:45

Navdušen sem nad predlogom slo-warhavka, morda se namesto manjše kubature omejimo na manjši korak propelerja.

Se pravi vsi motorji 4t,
večkrilci večji korak propelerja,
nič dodatnih točk za večkrilno letalo.

Seveda pa je treba pravila uskladiti vsaj s sosednjimi državami.
Gravitacija je hudič.

LP Primož Iskra

Uporabniški avatar
ALEKSANDER
Razpravljalec
Prispevkov: 158
Pridružen: 22 Nov 2004, 22:53
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a ALEKSANDER » 07 Feb 2008, 23:45

Poglejmo kako imajo to rešeno drugod:

ACES GERMANY
http://www.aircombat.de/regeln/WWI_Rege ... -03-12.pdf

ACES AUSTRIA
http://www.aircombat.at/wwi_regeln_d_2006-03-12.pdf

AIRCOMBAT WWI ČEŠKA
http://www.motejlek.cz/combatWWI/pravidla2006.htm

ACES ITALIA
prevod v prilogi

lp
Aleksander
Priponke
ACES ITALIA WWI.doc
(23.5 KiB) Prenešeno 180 krat
Zadnjič spremenil ALEKSANDER, dne 08 Feb 2008, 15:54, skupaj popravljeno 5 krat.

Uporabniški avatar
RobertH
Tekmovalec
Prispevkov: 329
Pridružen: 13 Jan 2005, 11:53
Kraj: Lovrenc na Pohorju

Odgovor Napisal/-a RobertH » 08 Feb 2008, 08:37

Pozdrav!

Vidim, da se je razvila zanimiva debata in to je tudi prav! Za poenotenje pravil se že nekaj časa dogovoarjam z Nemčijo, Češko in Litvo (ali Latvijo). Do sedaj smo prišli do tega, da imamo z Nemci in Čehi skoraj popolnoma enak pravilnik. Se pa je fantom ustavilo pri pogonu, kjer se ne morejo dogovoriti kako omejiti oz. določiti el. pogon. Tako da če ostanemo na pravilniku iz 2007 s čimer se večina strinja, z novim novo štartno proceduro bomo zelo blizu končnega pravilnika.
Sem zato, da se dovoli brusni papir ali kakšen lepini trak na krilih, sem pa zelo proti tej diskvalifikaciji za čelni napad, kajti tukaj lahko pride do precej slabe volje, ker je težko definirati "čelni napad". Ravno tako se ne strinjam da bi uvedli -200 točk za trk! Kdo pa namerno trči? To je kombat in ne nedeljsko letenje, zato mislim, da vsi ki pridemo letet na tekmo vemo, da lahko gremo domov brez modela! Sicer pa do sedaj še ni bilo trka v zraku in upam, da bo tako še ostalo čimdlje.

Bom še danes prevedel pravila angleščino in jih prilepil na aircombat forum...

lp R.
Trije razlogi zakaj biti učitelj: junij, julij, avgust!

Uporabniški avatar
Big A
Profesor
Prispevkov: 1931
Pridružen: 17 Nov 2003, 09:11
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Big A » 11 Feb 2008, 21:37

Robert,

hvala za angleški prevod!

Andrej
Priponke
ww_1_rules_2008_english.doc
(105.5 KiB) Prenešeno 152 krat

Uporabniški avatar
Big A
Profesor
Prispevkov: 1931
Pridružen: 17 Nov 2003, 09:11
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Big A » 11 Feb 2008, 21:40

zraven paše še tekmovalni obazec
Priponke
Formular - sign in - results_WWI_3+1.doc
(54 KiB) Prenešeno 187 krat

Uporabniški avatar
Stormovik
Trgovina
Prispevkov: 389
Pridružen: 24 Jan 2006, 08:40
Kraj: Ptuj

Odgovor Napisal/-a Stormovik » 11 Feb 2008, 22:11

...menim da bi vsi modeli morali biti večkrilni. Vem da so bili med prvo svetovno tudi enokrilci a zaznamovali so jo vendarle večkrilniki...
V ww2 je bilo tudi precej več mustangov, spitov, messerschmitov, iljushinov... kot pa švicarjev, pa jih več kot pol na tekmah leti s švicarji, brez tega da bi ostali dobili bonus točke...Tekma že sedaj zgleda smešno, kaj bi bilo če bi še omejevali modele #-o nastal bi švicar fight #-o

Stvar bi se dala preprosto omejiti:
-večkrilnik, dovoljen korak propa 4
-enokrilnik ali dvotaktni motor (zaradi večjih obratov) dovoljen korak propa 3

Simpl ko pasulj...

LP Gorazd
"Moč ni v obrambi, pač pa v napadu!!!!!!"
www.balcore.si

Uporabniški avatar
urke
Začetnik
Prispevkov: 49
Pridružen: 06 Feb 2005, 15:54
Kraj: Hoče

Odgovor Napisal/-a urke » 11 Feb 2008, 22:29

Se strinjam Gorazd, ampak nekateri (žal večina) noče 2T motorjev niti enokrilnih letal, čeprav so obstajal med WWI. Mislim da gre za prestižno ( 4T motorji in kit kompleti) nedeljsko letenje z imenom combat WWI.
Moj Fokker E.III z 2T motorjem komaj pogojno leti, ne pa da bi ogrožal ostale modele. Sam nevidim nobene prednosti v letalnih lastnostih, kvečjemu je v podrejenem položaju. In zakaj se ga vsi otepajo in si nabijajo bonus pike? Tako slabo pa tudi ne izgleda, da nesme letet pod enakimi pogoji kot ostali modeli iz WWI.
Lp
Uroš

Uporabniški avatar
Big A
Profesor
Prispevkov: 1931
Pridružen: 17 Nov 2003, 09:11
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Big A » 12 Feb 2008, 08:54

Jej, jej,

Ne se čutit ogroženega od nekakšnih klanov, ki se ne strinajo z nekaterimi idejami. Nobenih klanov ni. Vsak zastopa svoje stališče, kar se mi zdi prav.

Nekateri želimo, da se na tekmah čim pogosteje pojavljajo klasično grajeni dvokrilci s pogonom na 4T motorje. Če bomo ukinili točke za te stvari, je nevarnost, da jih bodo stiro enokrilci na 2T motorje izrinili. Jaz si tega ne želim. Vsi vemo, da so 4T motorji precej dražji od 2T in da gradnja dvokrilca zahteva precej več truda kot gradnja enokrilca. Marsikdo bi šel po poti najmanjšega napora.


Zdi se mi. da je Gorazdov predlog totalno mimo, čeprav se nekatreri z njim strinjate kar na počez. Jaz že nekaj časa brskam, kje bi dobil propelerje 8X3 ali 9X3, pa mi na tem koncu Evrope ni uspelo najti trgovine, ki bi take propelerje prodajala. Se motim?
Res je, da se da kupiti 10X3 (Graupner, APC, MA pa verjetno še kakšen), ampak povprečen 2T .15 motor ga potegne na cca 10.000 vrtljajev, kar je premalo.

Če bi upoštevali vse predloge, ki so se nabrali v tem topicu, bi bila nova pravila milo rečeno neskladna.

WW1 kombat je nova modelarska disciplina. Mnogo stvari bo treba postoriti, da se postavi temelje. Potrebujemo statut (ki ga sploh ni), potrebujemo mednarodna pravila, potrebujemo organizacijsko strukturo in razdelitev nalog. Toliko dela spet ni, ampak če se ga ne bomo lotili, ne bo narejeno.

Če hočemo spremijati pravila, naj to teče po pravilniku (ki ga še ni). In postopek mora biti demokratičen. Le tako se bomo izognili obtožbam o klanih.

lp

Andrej

Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 2924
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a Mipo » 12 Feb 2008, 09:04

Big A napisal/-a:Res je, da se da kupiti 10X3 (Graupner, APC, MA pa verjetno še kakšen), ampak povprečen 2T .15 motor ga potegne na cca 10.000 vrtljajev, kar je premalo.
Žal APC propelerjev 10x3 že nekaj časa ni več na evropskem tržišču. Tudi sam sem jih zelo rad uporabljal, da sem upočasnil Nieuporta.

Mipo

Odgovori

Vrni se na