Stran 6 od 6

Re: PRAVILA WW1

Objavljeno: 20 Okt 2013, 16:50
Napisal/-a Big A
cmaet napisal/-a:Zanima me točkovanje za sam model v kategoriji WWI combat...
Kaj v praksi šteje za klasično gradnjo? Če je pravo letalo imelo krila plankana, bi bilo prav, da se tudi model naredi na tak način.
Jasno mi je, da stiro sredica in oplata ne more štet za klasično gradnjo. Kaj pa krila zgrajena po sistemu rebra/balzova oplata? Je to tudi klasična gradnja, ali ta definicija velja izključno za konstrukcijo rebra/folija?
Imaš prav. To je težava kratkih pravil. Če bi hotel imeti vse 100% definirano, bi morala biti pravila neprimerno bolj obširna. Pa še takrat bi spreten pravnik našel morje lukenj.. :D
Pa šalo na stran..
V prvi vojni je imela večina letal krila oblečena v platno. Le v redkih primerih so bila krila prekrita z vezano ploščo, še redkeje s pločevino.
Razlog je bila teža, saj je bilo v tistih časih dobro krilo (trdnost, majhna teža) še najbolj enostavno izdelati iz rebrc in platnene oplate.

V naših pravilih za WWI je zahteva za klasično gradnjo vnešena že čisto ob nastanku kategorije.
Avtorji so to utemeljili z željo, da naj modelarji negujejo tradicionalno gradnjo modelov (rebrca, folija) in naj za to vložijo nekaj truda.
Z dodatnimi točkami za pogon s 4T motorji in za večkrilne modele se preprečuje, da bi modeli postali prehitri in da bi v prihodnosti enokrilni modeli z elektro pogonom in kompozitno gradnjo iz scene izrinili metanol, rebrca in večkrilce.
Kompozitna gradnja kril ni prepovedana, vendar si tekmovalec z njimi ne prisluži dodatnih točk. S tem imamo potrebno ravnotežje, da se ne bo zgodilio tako kot v WWII, ko na sceni dominirajo večji modeli (bombniki in jurišniki)
medtem ko so pravi lovci v manjšini.
Tekmovalec naj sam oceni, kakšna kombinacija modela in opreme je zanj optimalna. Imamo kar nekaj tekmovalcev, ki imajo eletro pogon in/ali enokrilne modele in so na tekmah uspešni. Vendar je očitno, da tudi ljubitelji 4t pogona in večkrilcev lahko dosežejo dober rezultat.

Katero WWI letalo s plankanimi krili pa si imel v mislih?

Re: PRAVILA WW1

Objavljeno: 20 Okt 2013, 17:32
Napisal/-a cmaet
Ja, saj mi je jasno zakaj je v pravilniku tudi točkovanje gradnje modela. Ohranjanje rokodelskih spretnosti je vredno vsake spodbude in WW1 je idealna kategorija za to. Sprašujem le kje je meja klasične gradnje... iz nekdanje kombinacije rebrca+japonski papir je večina prešla na rebrca+folija. Je razlika od tu, pa do kombinacije rebrca+balza tako velika, da slednja ne spada več pod klasiko?
Sicer pa je govora o letalu Junkers D-I. Glede na to, da je v igri tudi elektro pogon se sprašujem, ali bo v primeru da gradnja v celoti iz balze ne šteje za klasiko, sploh še konkurenčen.

Re: PRAVILA WW1

Objavljeno: 20 Okt 2013, 20:05
Napisal/-a Big A
Za Junkersa bi po mojem bilo sprejmljivo. Seveda pa je to le moje mnenje. Bom povprašal malo naokrog.

Junkers D.I. je bil izdelan iz aluminija. Tudi oplate na krilih so bile iz narebrenega aluminja (tako kot legendarni Ju-52).
Oplate na krilih nekako 'pašejo' k temu modelu, medtem ko bi pri letalih s platnenimi krili imel pomisleke.
Po funkcionalnosti ne vidim tehtnega razloga, da krila izdelaš iz reber in plankiraš z balzo, saj bo model zaradi tega samo težji v primerjavi s folijo.
Poleg tega je dodatno plankiranje z balzo tudi bolj zamudno, saj se s tem ne boš izognil finalizaciji površin (bodisi prekrivanje, bodisi barvanje...)

lp

Re: PRAVILA WW1

Objavljeno: 21 Okt 2013, 17:52
Napisal/-a modelarcina
Glede krila pise samo :The wings shall be build like the original in spars and ribs.

Se pravi če gradis eindecker d3 ne smes narediti balza D-Boxa ??
Oziroma katero koli letalo ki v originalu ni imelo D-boxa?


lp Simon

Re: PRAVILA WW1

Objavljeno: 22 Okt 2013, 10:12
Napisal/-a Big A
[quote="modelarcina"]Glede krila pise samo :The wings shall be build like the original in spars and ribs.

Se pravi če gradis eindecker d3 ne smes narediti balza D-Boxa ??
Oziroma katero koli letalo ki v originalu ni imelo D-boxa?
/quote]


Velika večina kril iz WWI ni imela D boxov.
Ampak to ne pomeni, da niso imela težav s trdnostjo kril. Nasprotno. Flutter je bil kriv za veliko nesreč.
Zato so se konstruktorji močno tudili, da bi bila krila čimbolj trdna ob še sprejemljivi teži.
Rebrca so bila izdelana iz predalčja in nataknjena na nosilce. Material ni bila balza ampak močnejši les (jesen itd..).
Platnena prevleka je bila premazana s firnežem in več plastmi barve.. Med nosilci in rebrci je bilo veliko ojačitev. Tanki profili pa so bili kjub temu zelo neodporni na torzijske obremenitve.
Imam nekaj slik Aviatik Berga D.I. iz dunajskega muzeja. O D boxu ni ne duha ne sluha. Pač pa je me rebri množica žic in kovinskih ojačitev, ki so jih vgrajevali zaradi mnogih grenkih izkušenj.

Stavek iz pravil, kratek in preprost, žal nudi toliko različnih tolmačenj kot je ljudi. "naj bo krilo zgrajeno kot original".. v ekstremnem primeru se lahko razume tako, da se prepove balza in folija in zapove jesen, smreka in platno, rebrca morajo biti narejena iz predalčkov in brez D boxov, lepilo pa mora biti mizarski klej....

Prosim, ne pretiravat. Vsi modelarji vemo, kako izgledajo krila, izdelana iz rebrc in folije.

lp

Andrej

Re: PRAVILA WW1

Objavljeno: 23 Okt 2013, 20:49
Napisal/-a Big A
@cmaet:

sem vprašal Gerta (1.IC za WWI) glede plankiranja kril za Junkersa. Se je strinjal, da bi bilo plankiranje sprejemljivo, ker je tudi original imel plankirana krila..
http://cdn-www.airliners.net/aviation-p ... 027051.jpg

lp

Re: PRAVILA WW1

Objavljeno: 08 Nov 2013, 19:14
Napisal/-a Krist
Tudi fokker DVIII ima plankano krilo

Re: PRAVILA WW1

Objavljeno: 10 Nov 2013, 07:31
Napisal/-a Big A
Menim, da pravila preferirajo gradnjo kril iz rebrc in ne iz plankiranega stiropora.
Če bi krila za Junkersa D.I. ali Fokkerja D VIII. izdelal iz rebrc, z D-boxom (ali brez) in jih prekril s folijo, bi po mojem mnenju popolnoma zadostil pravilom in si prislužil 50 točk.
Ima kdo kakšno drugačno mnenje?

Re: PRAVILA WW1

Objavljeno: 25 Feb 2014, 07:59
Napisal/-a nace.m
Nikjer ne najdem kako je z pravili o omejitvi pogona za elektro ww1.
naprimer pogon:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... ouse_.html
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... ouse_.html
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... ouse_.html
in propeler recimo 9x5
leteča teža bo 800g, bi bilo to legalno?

Re: PRAVILA WW1

Objavljeno: 25 Feb 2014, 08:14
Napisal/-a Mipo
nace.m napisal/-a:Nikjer ne najdem kako je z pravili o omejitvi pogona za elektro ww1.
leteča teža bo 800g, bi bilo to legalno?
Po mojem razumevanju: da! Omejitev je propeler in masa (800g-1800g brez goriva; torej s praznimi baterijami :wink: ).

Re: PRAVILA WW1

Objavljeno: 11 Okt 2015, 23:23
Napisal/-a vidx
Pripravlja se nov mednarodni pravilnik WW1. V novembru bodo aktivni piloti WW1 imeli možnost glasovati o spremembah. Več o tem na: viewtopic.php?f=41&t=92681

Re: PRAVILA WW1

Objavljeno: 15 Nov 2016, 19:25
Napisal/-a vidx
Nova pravila po katerih bomo leteli prihodnjo sezono: http://aircombat.eu/rules/2016_ACES-int_WWI_Rules.pdf

Re: PRAVILA WW1

Objavljeno: 24 Maj 2017, 18:05
Napisal/-a vidx
Pozdravljeni,
Na preteklih tekmah se je pojavilo nekaj vprašanj glede novega pravilnika. Bodimo pozorni na sledeče:

"The airplane has to fly and not to touch the ground inside the landing field in front of the ground target"
Torej če v pristajalnem območju pred količkom taknemo tla in nato zbijemo količek se to ne šteje. Tudi pri vzletu podrti količki ne veljajo.

"If you do not fly the complete mission in case of abnormal termination or intermitting flights the pilot gets no landing points. (Additional: the organizer can decide: the landing points only counts, if the model lands on wheels)"

Točke za pristanek veljajo samo, če je model ostal v zraku od prvega vzleta do konca misije in nato pristane v pristajalno območje. Ponavadi velja samo pristanek na kolesa (to je lahko odločitev organizatorja tekmovanja). Če je model med letom pristal, ali pa je pristal pred koncem misije točkovanje ne velja.

Nekateri sodniki takih podrobnosti ne vejo, zato je prav da jih piloti pred sojenjem o tem obvestimo.