Imaš prav. To je težava kratkih pravil. Če bi hotel imeti vse 100% definirano, bi morala biti pravila neprimerno bolj obširna. Pa še takrat bi spreten pravnik našel morje lukenj..cmaet napisal/-a:Zanima me točkovanje za sam model v kategoriji WWI combat...
Kaj v praksi šteje za klasično gradnjo? Če je pravo letalo imelo krila plankana, bi bilo prav, da se tudi model naredi na tak način.
Jasno mi je, da stiro sredica in oplata ne more štet za klasično gradnjo. Kaj pa krila zgrajena po sistemu rebra/balzova oplata? Je to tudi klasična gradnja, ali ta definicija velja izključno za konstrukcijo rebra/folija?
Pa šalo na stran..
V prvi vojni je imela večina letal krila oblečena v platno. Le v redkih primerih so bila krila prekrita z vezano ploščo, še redkeje s pločevino.
Razlog je bila teža, saj je bilo v tistih časih dobro krilo (trdnost, majhna teža) še najbolj enostavno izdelati iz rebrc in platnene oplate.
V naših pravilih za WWI je zahteva za klasično gradnjo vnešena že čisto ob nastanku kategorije.
Avtorji so to utemeljili z željo, da naj modelarji negujejo tradicionalno gradnjo modelov (rebrca, folija) in naj za to vložijo nekaj truda.
Z dodatnimi točkami za pogon s 4T motorji in za večkrilne modele se preprečuje, da bi modeli postali prehitri in da bi v prihodnosti enokrilni modeli z elektro pogonom in kompozitno gradnjo iz scene izrinili metanol, rebrca in večkrilce.
Kompozitna gradnja kril ni prepovedana, vendar si tekmovalec z njimi ne prisluži dodatnih točk. S tem imamo potrebno ravnotežje, da se ne bo zgodilio tako kot v WWII, ko na sceni dominirajo večji modeli (bombniki in jurišniki)
medtem ko so pravi lovci v manjšini.
Tekmovalec naj sam oceni, kakšna kombinacija modela in opreme je zanj optimalna. Imamo kar nekaj tekmovalcev, ki imajo eletro pogon in/ali enokrilne modele in so na tekmah uspešni. Vendar je očitno, da tudi ljubitelji 4t pogona in večkrilcev lahko dosežejo dober rezultat.
Katero WWI letalo s plankanimi krili pa si imel v mislih?