AVIATIK D.1 - BERG; v merilu 1:8

Moderator: mihasodja

Uporabniški avatar
RobertH
Tekmovalec
Prispevkov: 334
Pridružen: 13 Jan 2005, 11:53
Kraj: Lovrenc na Pohorju

Odgovor Napisal/-a RobertH »

ČUDOVIT MODEL!!!
=D> =D> =D> =D>
Trije razlogi zakaj biti učitelj: junij, julij, avgust!
Uporabniški avatar
zoran j
Tekmovalec
Prispevkov: 207
Pridružen: 18 Okt 2005, 21:16
Kraj: Maribor
Kontakt:

aviatik

Odgovor Napisal/-a zoran j »

Res lepo narejeno =D>
Kar lahko storiš danes, preloži na pojutrišnjem; ostal ti bo en prost dan!





Lep pozdrav Zoran
Uporabniški avatar
ALEKSANDER
Razpravljalec
Prispevkov: 158
Pridružen: 22 Nov 2004, 22:53
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a ALEKSANDER »

Andrej, čestitam za model in uspešen prvi polet. =D>

Moj Aviatik se kljub 90 g svinca ob motorju pretirano odziva na višinsko krmilo.

Zato sem se odločil,
1. treba je prevertiti težišče
2. olajšati rep.

Težišče. Rezultati so porazni. #-o Izračun pokaže, da je težišče v načrtu za 12 mm preveč nazaj. Torej sem ob prvem poletu imel težišče 14-15 mm pomaknjeno preveč nazaj., pri drugem poletu pa 7-8 mm.
Bodočim graditeljem priporočam, da v začetku težišče pomaknejo za 15 mm naprej od tistega, ki je narisano v načrtu.

Da bi izločil ves svinec sem se odločil za izdelavo novih repnih površin.
Prednja in zadnja letvica sta iz balse 4 x 6 mm, vmesne ojačitve iz balze 1,5 mm, krivine so laminirane iz vezane plošče 0,4 mm + 2x balza 1 mm.
Trenutna teža je 30 g, ko bo zbrušeno na dimenzijo pa še občutno manj.

Aleksander
Priponke
nove repne površine.jpg
nove repne površine.jpg (59.93 KiB) Pogledano 10583 krat
izračun težišča 2.jpg
izračun težišča 2.jpg (54.91 KiB) Pogledano 10583 krat
Medtem  je Aviatik je dobil tudi končno poslikavo.
Medtem je Aviatik je dobil tudi končno poslikavo.
konÄŤan aviatik.jpg (60.89 KiB) Pogledano 10583 krat
Uporabniški avatar
Big A
Dr. Modelar
Prispevkov: 2065
Pridružen: 17 Nov 2003, 09:11
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Big A »

Skupinska slika iz Moškanjcev.
Na sliki je 10 modelov. Štirje so delo avstrijskih modelarjev (en bebe in trije fokkerji DVII), šest pa je naših:
- štirje niueport 11 bebe,
- trije fokkerji DVII,
- S E 5,
- fokker DrI,
- aviatik berg DI.

Aviatik je danes letel popolnoma drugače kot včeraj. S spremenjenim težiščem je letel prijazno kot kakšen trainer. Kljub dodatnemu svincu je imel dovolj moči, da je suvereno potegnil z mesta in po kratkem zaletu poletel. Ko mu je v zraku ugasnil motor, je tudi čisto dobro jadral.
Dobro je prestal ognjeni krst, sedaj pa bo šel na predelavo repnih površin.
Odpraviti je treba tudi neenakomerno delovanje motorja, ki ga povzročajo mehurčki zraka v dovodni cevki.

lp

A
Priponke
130_3055.JPG
130_3055.JPG (115.71 KiB) Pogledano 10567 krat
Daniel Lux
Začetnik
Prispevkov: 19
Pridružen: 25 Maj 2006, 12:40
Kraj: Germany

Odgovor Napisal/-a Daniel Lux »

Hallo,
please more pictures [-o< and what about the results?
Best regards,
Daniel Lux
Gert
Začetnik
Prispevkov: 30
Pridružen: 01 Dec 2004, 20:27

WW I in Slovenia

Odgovor Napisal/-a Gert »

quite a lot WW I Planes are ready for take off ,waiting on the concrete surface at Moskanjci Airfield ( foto above ) 2 siver Nieuport are 17,a little bit bigger than the 11 "bebe".
Despite of heavy wind and no cutted gras (no start or landing was possible) we had a good demonstration of the slow ones . The spectators saw a beutiful cut - I think made by Robert -Fokker DRI- and few ground target sucess . My Fokker D7 always passed ground targets between! Some tecnikal problems and also problems with the wind caused a "bloody beginning", but this is very familiar to me, and the small demanges are soon repaired,I ame sure. My Fokker showed heavy smoke after attak by Roberts red 3 plane in second round! So I can say it was a great pleasure and we look very interested forward to the next contest in slovenia ( I heared still 5 Aviatik B. are under cunstruction !! )
G e r t - "Old Knight" with the read white D7 of JASTA 18 =D>
Uporabniški avatar
Big A
Dr. Modelar
Prispevkov: 2065
Pridružen: 17 Nov 2003, 09:11
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Big A »

Daniel Lux napisal/-a:Hallo,
please more pictures [-o< and what about the results?
Best regards,
Daniel Lux
I published short report and some photos on inernational ACES forum:
http://aircombat.modelarji.com/viewtopic.php?p=484#484

Best regards

Andrej
Daniel Lux
Začetnik
Prispevkov: 19
Pridružen: 25 Maj 2006, 12:40
Kraj: Germany

Odgovor Napisal/-a Daniel Lux »

Thank you and see you lately at the next WASG
Best regards,
Daniel
Uporabniški avatar
Big A
Dr. Modelar
Prispevkov: 2065
Pridružen: 17 Nov 2003, 09:11
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Big A »

Stabilizator 8 gramov, krmilca po 2 grama = skupaj 12 gramov. Ko sem konstrukcijo prekril s folijo, je teža narasla na 24 gramov. Stari rep tehta 35 gramov. Se pravi 11 gramov prihranka. S takim repom bi model lahko olajšal za 50-60 gramov svinca. Ocenil sem, da je premalo prihranka, da bi predeloval model.


lp

A
Priponke
130_3100.JPG
130_3100.JPG (71.5 KiB) Pogledano 10161 krat
130_3099.JPG
130_3099.JPG (73.18 KiB) Pogledano 10161 krat
Uporabniški avatar
Big A
Dr. Modelar
Prispevkov: 2065
Pridružen: 17 Nov 2003, 09:11
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Big A »

Aviatik Berg DI v elementu.
Priponke
131_3110.JPG
131_3110.JPG (29.18 KiB) Pogledano 10156 krat
131_3105.JPG
131_3105.JPG (46.3 KiB) Pogledano 10156 krat
131_3113.JPG
131_3113.JPG (115.29 KiB) Pogledano 10156 krat
Patas
Začetnik
Prispevkov: 2
Pridružen: 09 Okt 2006, 21:33

Odgovor Napisal/-a Patas »

Hi all slovenian Berg builders. Your planes looks very very good. Thank you for super building tips, improvements and modifications.
Forever happy landing.
Patrik Svida - CZ
Uporabniški avatar
Big A
Dr. Modelar
Prispevkov: 2065
Pridružen: 17 Nov 2003, 09:11
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Big A »

Hello Patrik,

welcome in our forum! I am very glad that I can salute the author and the producer of Aviatik Berg kit and a winner of WWI World Aircombat Scale Games in Sweden, in August 2006.

Thanks for your compliments. I must say that I enjoyed very much, when I was building Aviatik Berg. I had some problems with CG, but now everything is OK. Takeoffs, slow flying characteristics, controls and landings are smooth like I would fly with a trainer.

best regards

Andrej Pervinsek
Uporabniški avatar
ALEKSANDER
Razpravljalec
Prispevkov: 158
Pridružen: 22 Nov 2004, 22:53
Kraj: Vrtojba

Aviatik Berg DI - tretjič

Odgovor Napisal/-a ALEKSANDER »

Danes mi je uspel prvi polet z Avitatikom.

Težišče sem pomaknil naprej, zaradi večje stabilnosti sem dodal mogoče še kak gram več kot potrebno. Zato mu bom vzletu privoščil čim daljši zalet po pisti.

Takoj ko dodam plin ga začne zanašati v levo, smerno krmilo lepo prime in letalo poravnam v desno. Po dobrih dvajsetih metrih smo v zraku.

Letalo sili močno v desno in malo navzdol tako da ga imam stalno na ročicah. Miloš mi pomaga pomakniti trimerje in Aviatik postane ubogljiv. Leti lepo in stabilno, ampak DRUGAČE od letal, ki sem jih vajen.

Še nekaj krogov z nizkim preletom, da preverim, kako se obnaša pri pristanku. Potem pa četrti zavoj, odvzamem plin in na minmalnih obratih prijadram do piste. Pristanek brez težav.

Komaj čakam naslednji teden, da začnem spoznavati letalske lastnosti novega letala.

Ta teden bom izkoristil za fino nastavitev geometrije krila in montažo pokrova motroja.

Aleksander
Uporabniški avatar
ALEKSANDER
Razpravljalec
Prispevkov: 158
Pridružen: 22 Nov 2004, 22:53
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a ALEKSANDER »

Pomladi sem opravil nekaj poletov, vendar zaradi težav s težiščem, je polet bolj izgledal kot reševanje letala. Na srečo se je vse skupaj dobro izteklo, če ne štejem nekaj prask, zvitega podvozja in obilice adrenalina.

Nato sem se odločil za korenit poseg
1. spraviti težišče na pravo mesto in hkrati odstraniti ves svinec;
2. RNK kril nastaviti na +1,5 stopinje.

Za začetek sem na osnovi izračuna sem podaljšal mizico za pritirditev motorja za 25 mm.
Priponke
povečan vpadni kot zgornjega krila na +1,5 stopinje (viš.stab. =0)
povečan vpadni kot zgornjega krila na +1,5 stopinje (viš.stab. =0)
AviatikBerg modif. 006a.jpg (38.62 KiB) Pogledano 9808 krat
7x35 g = 245 g svinca, ki ni več potreben
7x35 g = 245 g svinca, ki ni več potreben
AviatikBerg modif. 003a.jpg (55.36 KiB) Pogledano 9808 krat
motor je pomaknjen za 25 mm naprej
motor je pomaknjen za 25 mm naprej
AviatikBerg modif. 005a.jpg (49.98 KiB) Pogledano 9808 krat
Uporabniški avatar
ALEKSANDER
Razpravljalec
Prispevkov: 158
Pridružen: 22 Nov 2004, 22:53
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a ALEKSANDER »

..
Priponke
nova skupna teža pa je dobrih 1600 g
nova skupna teža pa je dobrih 1600 g
AviatikBerg modif. 009a.jpg (28.64 KiB) Pogledano 9798 krat
Tudi spodnje krilo sem nastavil v + 1,5 stopinje (viš.stab.=0)
Tudi spodnje krilo sem nastavil v + 1,5 stopinje (viš.stab.=0)
AviatikBerg modif. 007a.jpg (33.78 KiB) Pogledano 9798 krat
Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3309
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a Mipo »

Sandi, čestitke!

Model je kot prerojen. Čestitam tudi za osvojen pokal na nedeljski tekmi v Kočevju. Z modelom sta delo opravila suvereno kot stara in prekaljena tekmovalca.

Miloš
Uporabniški avatar
ALEKSANDER
Razpravljalec
Prispevkov: 158
Pridružen: 22 Nov 2004, 22:53
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a ALEKSANDER »

Miloš hvala za čestitko in predvsem za povabilo na tekmo.

Z letalom sem zelo zadovoljen. Nastavitve so se mi kar dobro posrečile, taki da je kljub razmeroma veliki teži, z 5 ccm Magnumom postal konkurenčen v WW1. Priporočam.
Priponke
Pred tekmo na Vrnniki.
Pred tekmo na Vrnniki.
AviatikBerg modif. 007a.jpg (93.59 KiB) Pogledano 9597 krat
Tako izgleda z kapotažom in napenjalnimi žicami.
Tako izgleda z kapotažom in napenjalnimi žicami.
WWI KoÄŤevje 003a.jpg (60 KiB) Pogledano 9597 krat
2. mesto v Kočevju
2. mesto v Kočevju
WWI KoÄŤevje 002a.jpg (51.91 KiB) Pogledano 9597 krat
Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3309
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a Mipo »

Berg je dobil nov pogon. OS poje kot singerica in vedno znova opravičuje svoje poreklo.
Priponke
IMG_2650om.jpg
IMG_2650om.jpg (183.07 KiB) Pogledano 7878 krat
IMG_2644om.jpg
IMG_2644om.jpg (187 KiB) Pogledano 7878 krat
IMG_2643om.jpg
IMG_2643om.jpg (262.71 KiB) Pogledano 7878 krat
gas
Freak
Prispevkov: 468
Pridružen: 11 Feb 2008, 11:24
Kraj: Cerkvenjak

Odgovor Napisal/-a gas »

Big A- kako kaj tvoj Aviatik?
Uporabniški avatar
Big A
Dr. Modelar
Prispevkov: 2065
Pridružen: 17 Nov 2003, 09:11
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Big A »

Živjo,

Moj Aviatik? Se kar dogaja...

Lani sem na tekmi v Avstriji srečal izdelovalca modelov Aviatiak, Patrika Svido. Med čvekom sem mu tudi omenil, da imajo njegovi modeli težave s težiščem. Rekel je, da je to tudi sam opazil in da imajo novi Aviatiki spremenjeno geometrijo - za 3 cm podaljšan nos in mi ponudil, da mi dostavi nov trup zastonj. Nove kose za trup sem dobil lani jeseni.

Ko sem konec aprila v Krtini po neumnosti razbil Nieuporta, je bil čas, da se ga lotim. Delo je hitro napredovalo, saj sem iz starega Aviatika pobral krila, kolesa in nekaj drugih drobnih delov. Stari Aviatik je bil predvsem zaradi kratkega nosa preobrežen s svincem in je tehtal brez goriva 1820 gramov.
Pri 'novem' Aviatiku sem bil pri gradnji veliko bolj pozoren na težišče.
- Motor sem vgradil naprej kot se je le dalo,
- vse servomotorje sem namontiral čim bolj naprej (takoj za motorjem)
- baterijo sem vgradil čisto spredaj (nad motor).
- repne površine so bile izdelane na novo iz tanjših letvic in lažje balze. Prihranil sem 15 gramov v repu...
- vgradil sem digitalne servomotorje Graupner DES586BB

Novi Aviatik sedaj tehta nekaj manj kot 1500 gramov, težišče pa je 2 cm bolj naprej kot je narisano v načrtu. Nima niti grama svinca. Zamenjal sem tudi motor, ker mi je stari deloval nezanesljivo in neenakomerno. Novi Saito .30 GK mi zaenkrat dela odlično. Verjamem, da po deloval še bolje, ko se bo do konca utekel.

Včeraj sem opravil prva testna poleta v Crngobu. Predelava je v celoti uspela. Model leti kot trainer. Težišče je odlično. Napravil sem luping, tono, hrbni let, ranversman, immelman, nizke prelete... brez problemov.. Za čisto petico mu manjkajo samo nekoliko nižji vrtljaji v prostem teku, kar pa se bo zanesljivo uredilo, ko bo motor do konca vtečen..

Se vidimo na belokranjski letalonosilki...

Še nakaj slikc iz delavnice:
Priponke
Image00003.jpg
Image00003.jpg (145.16 KiB) Pogledano 7418 krat
Image00002.jpg
Image00002.jpg (141.99 KiB) Pogledano 7418 krat
Image00001.jpg
Image00001.jpg (131.5 KiB) Pogledano 7418 krat
Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3309
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a Mipo »

Čestitke Andrej. Lepo, da si ga spet oživil. Me veseli, da leti skladno (ali bolje) s pričakovanji. Pričakujem poročilo po ognjenem krstu [-o< .

V čem je skrivnost, da si motor obrnil navzdol, kljub velikemu prostoru nad njim?

Mipo
Uporabniški avatar
Big A
Dr. Modelar
Prispevkov: 2065
Pridružen: 17 Nov 2003, 09:11
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Big A »

Mipo napisal/-a:Čestitke Andrej. Lepo, da si ga spet oživil. Me veseli, da leti skladno (ali bolje) s pričakovanji. Pričakujem poročilo po ognjenem krstu [-o< .

V čem je skrivnost, da si motor obrnil navzdol, kljub velikemu prostoru nad njim?

Mipo
Hvala za čestitko Miloš.

Je par razlogov za navzdol obrnjeno postavitev motorja.
Pri Nieportu sem ugotovil, da 4T motorju kar 'paše', če je obrnjen navzdol. Ventili poskrbijo, da odvečno gorivo odteka iz glave motorja, dotok goriva je bolj zanesljiv in model se skoraj nič ne paca z oljem. Poleg tega je nad motorjem nastal lep prostor za 'hišico' za baterijo.
gas
Freak
Prispevkov: 468
Pridružen: 11 Feb 2008, 11:24
Kraj: Cerkvenjak

Odgovor Napisal/-a gas »

Kje si nabavil tega Saita?
Uporabniški avatar
Big A
Dr. Modelar
Prispevkov: 2065
Pridružen: 17 Nov 2003, 09:11
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Big A »

gas napisal/-a:Kje si nabavil tega Saita?
Pred par meseci Lindinger via Primus iz Komende
Trenutno ga ni na zalogi.
Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3309
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a Mipo »

Andrej,

kakšni so rezultati prenove v praksi. Ali lahko sedaj, po prvi tekmi, opišeš razlike?

Miloš
Odgovori

Vrni se na WWI combat