AVIATIK D.1 - BERG; v merilu 1:8
Moderator: mihasodja
- ALEKSANDER
- Razpravljalec
- Prispevkov: 158
- Pridružen: 22 Nov 2004, 22:53
- Kraj: Vrtojba
AVIATIK D.1 - BERG; v merilu 1:8
Vedno so mi bili pri srcu dvokrilci . Ko se je pojavila nova combat disciplina WWI, sem se takoj odločil, da to moram poskusiti .
Da si prihranim malo časa, sem se odločil, da poiščem primeren komplet . Odločil sem se za AVIATIK D.1 -BERG. Letalo je sodelovalo v bojih na soški fronti, kasneje pa tudi v bojih za Koroško. Mogoče odkrijemo kakega AO letalskega asa slovenskega rodu ?
Model Aviatik D.1-Berg izdeluje Horrido, Češka: http://www.svida.cz/horrido/index.php?id=64
Da si prihranim malo časa, sem se odločil, da poiščem primeren komplet . Odločil sem se za AVIATIK D.1 -BERG. Letalo je sodelovalo v bojih na soški fronti, kasneje pa tudi v bojih za Koroško. Mogoče odkrijemo kakega AO letalskega asa slovenskega rodu ?
Model Aviatik D.1-Berg izdeluje Horrido, Češka: http://www.svida.cz/horrido/index.php?id=64
- Priponke
-
- Za začetek: smerno krmilo iz 5 mm balze (ni v kompletu); v grobem stanju
- 2006_0514AviatikBerg0003.JPG (23.56 KiB) Pogledano 16674 krat
-
- Sestavni deli kompleta. Priložen je lep in kvaliteten načrt.
- sestavni_deli.jpg (36.62 KiB) Pogledano 16674 krat
- ALEKSANDER
- Razpravljalec
- Prispevkov: 158
- Pridružen: 22 Nov 2004, 22:53
- Kraj: Vrtojba
Za izdelavo višinskega in smernega stabilizatorja je uporabljena 5 mm balza, katero je potrebno kupiti posebej. Tisti ki varčujejo na teži bi se morda zadovoljili tudi z 4 mm balzo.
Prva ocena potrebnega dodatnega materijala:
1. prednja letvica krila 9 x 6 mm............................................2 x 1050 mm
2. balza plošča debeline 1,5 mm (torzija krila in oplata trupa)...3 kom
3. balza plošča debeline 5,0 mm (višinsko in smerno krmilo)....1 kom
4. letvica smreka 4x4 mm.....................................................4 x 1050 mm
5. vijak poliamid M4 x 35 mm................................................8 kom
6. kroglični spoj - mali...........................................................20 kom
7. jeklena žica 2,5 mm (podvozje).........................................1 kom
8. karbonska palica fi 2 mm...................................................8 x 210 mm
8. kolesa fi 90 mm................................................................2 kom
9. rezervar, folija, panti,...še se bo kaj našlo.
Prva ocena potrebnega dodatnega materijala:
1. prednja letvica krila 9 x 6 mm............................................2 x 1050 mm
2. balza plošča debeline 1,5 mm (torzija krila in oplata trupa)...3 kom
3. balza plošča debeline 5,0 mm (višinsko in smerno krmilo)....1 kom
4. letvica smreka 4x4 mm.....................................................4 x 1050 mm
5. vijak poliamid M4 x 35 mm................................................8 kom
6. kroglični spoj - mali...........................................................20 kom
7. jeklena žica 2,5 mm (podvozje).........................................1 kom
8. karbonska palica fi 2 mm...................................................8 x 210 mm
8. kolesa fi 90 mm................................................................2 kom
9. rezervar, folija, panti,...še se bo kaj našlo.
- Priponke
-
- Obe polovici višinskega krmila sta togo povezani z jekleno žico.
- 2006_0529AviatikBergD10008.JPG (32.94 KiB) Pogledano 16529 krat
-
- Višinski stabilizator in višinsko krmilo sta zlepljena.
- 2006_0529AviatikBergD10005.JPG (50.68 KiB) Pogledano 16529 krat
-
- Smerno krmilo po grobi obdelavi.
- 2006_0529AviatikBergD10010.JPG (26.91 KiB) Pogledano 16529 krat
- ALEKSANDER
- Razpravljalec
- Prispevkov: 158
- Pridružen: 22 Nov 2004, 22:53
- Kraj: Vrtojba
Aviatik (Berg) DI je bilo prvo lovsko letalo, ki je nastalo v AvstroOgrski. Narisal ga je glavni konstruktor tovarne Aviatik inženir Berg, ki je dal letalu tudi ime. Prvi prototip je poletel 16 oktobra 1916.
Prva serija letal je šla v Fluggeschwader I (FLG I), kasneje preimenovan v Flik 101G stacioniran na letališču v Divači.
Do 31.oktobra 1918 je bilo izdelanih 677 letal Aviatik (Berg) DI.
Prva serija letal je šla v Fluggeschwader I (FLG I), kasneje preimenovan v Flik 101G stacioniran na letališču v Divači.
Do 31.oktobra 1918 je bilo izdelanih 677 letal Aviatik (Berg) DI.
- Priponke
-
- To bo podvozje. Uporabil sem kar 2,2 mm vzmetno žico, ki je bila ravno pri roki Po načrtu 2,5 mm; ampak moja je trša.
- 2006_0530AviatikBerg30003.JPG (51.99 KiB) Pogledano 16404 krat
-
- Lepo počasi po trakcih. Medtem ko se suši lepilo.....
- 2006_0530AviatikBerg30002.JPG (32.75 KiB) Pogledano 16404 krat
-
- Izdelava trupa je enostavna. Vsi deli so kvalitetno in natančno izdelani, tako da lepo pašejo skupaj.
- 2006_0514AviatikBerg0001.JPG (33.1 KiB) Pogledano 16404 krat
- ALEKSANDER
- Razpravljalec
- Prispevkov: 158
- Pridružen: 22 Nov 2004, 22:53
- Kraj: Vrtojba
Trup je lepo zaobljen tako da ni težav s prekrivanjem.
- Priponke
-
- 2006_0605AviatikBerg30009a.jpg (43 KiB) Pogledano 16247 krat
-
- Takole zgleda original.
- aviatik_trup_zadaj.jpg (19.27 KiB) Pogledano 16211 krat
Zadnjič spremenil ALEKSANDER, dne 05 Jun 2006, 22:28, skupaj popravljeno 1 krat.
- ALEKSANDER
- Razpravljalec
- Prispevkov: 158
- Pridružen: 22 Nov 2004, 22:53
- Kraj: Vrtojba
Barvna shema
Kot se za combat spodobi, se bomo borili. Seveda za domače barve. Še več slik : http://wp.scn.ru/en/ww1/f/176/175/0.
- Priponke
-
- Tako izgledaj ista barvna shema, vendar so barve bolj umirjene.
- 175_12.jpg (25.19 KiB) Pogledano 16225 krat
-
- Poznane so tri sheme. Verjetno so originalni AO osnovi naknadno dodane naše oznake.
- 141_1a.jpg (7.21 KiB) Pogledano 16225 krat
- ALEKSANDER
- Razpravljalec
- Prispevkov: 158
- Pridružen: 22 Nov 2004, 22:53
- Kraj: Vrtojba
Našel sem še nekaj zanimivega gradiva, ki ga bom naložil na server. Za zdaj samo nekaj izrezkov.
Aleksander
Aleksander
- Priponke
-
- 089 siva_siva.jpg (22.17 KiB) Pogledano 15849 krat
-
- 096 siva_siva.jpg (28.25 KiB) Pogledano 15849 krat
-
- Letala v zeleno-rjavi barvni shemi so se v letu 1918 borila na italijanski fronti.
- Clipboard01 rjavo_zeleni.jpg (37.47 KiB) Pogledano 15849 krat
Zadnjič spremenil ALEKSANDER, dne 24 Avg 2006, 11:20, skupaj popravljeno 1 krat.
- ALEKSANDER
- Razpravljalec
- Prispevkov: 158
- Pridružen: 22 Nov 2004, 22:53
- Kraj: Vrtojba
Pa še obljubljene povezave:
1. AviatikBerg D I
2. AviatikBerg D I
3. AviatikBerg D I
Lep pozdrav,
Aleksander
1. AviatikBerg D I
2. AviatikBerg D I
3. AviatikBerg D I
Lep pozdrav,
Aleksander
Zadnjič spremenil ALEKSANDER, dne 24 Avg 2006, 11:00, skupaj popravljeno 1 krat.
Našel sem nekaj podatkov o tem, kako so bili pobarvani slovenski aviatik bergi. Žal se podatki čisto ne ujemajo.ALEKSANDER napisal/-a:Našel sem še nekaj zanimivega gradiva, ki ga bom naložil na server. Za zdaj samo nekaj zanimivih.
Aleksander
Obstaja originalna fotografija in smo jo na forumu že videli:
viewtopic.php?p=78274#78274
Slika je bila objavljena tudi v glasilu Slovenska vojska, januar 2003 - članek "Prva bojna akcija slovenskih letalcev" avtor članka Matjaž Partlič.
Na sliki so tri različna letala:
na levi sta phoenix D I in slovaški as Franc Wagner
srednji je aviatik berg D I s pilotom Stenovcem
desni pa je phoenix D II s pilotom Hiršem.
Aviatik je pobarvan v takozvani poenostavljeni šestkotni shemi - samo dve različni barvi, prehodi pa so lomljeni v obliki satovja.
Obstaja originalen vir, kako je v resnici izgledala taka barvna shema v avstroogrski vojski: originalno letalo, ki se nahaja v tehničnem muzeju na Dunaju.
http://www.szek.net/aviatik-berg/
Dodajam še link, ki navaja odtenke barv, ki so bile v uporabi v avstroogrski vojski:
http://www.misterkitusa.com/dd24dd81-ea ... 5f1-9.html
Članek se opira tudi na razstavljenega berga in trdi, da originalne barve niso bile krem in temno zelena zelena, kot se je to prvotno mislilo, ampak svetlo in temno siva (platinum grey in basalt grey). Razlike v barvah pa naj bi bile posledica kemičnih procesov po dolgih letih staranja.
Kako pa naj bi, glede na zgornje podatke, bilo pobarvano slovensko letalo, je prikazano na maketi Stevena Perry-a na priloženih dveh fotkah. Enaka barvna shema je tudi na dveh slikah, ki jih je objavil Aleksander.
Maketo aviatik berga je pred leti izdelal tudi naš najbolj znani maketar Mitja Maruško, ki pa je letalo pobarval v svetlo rjavi in olivnozeleni barvi.
Slike te makete nimam.
Razlike se dobro vidijo, če primerjamo barvo letala na fotografijah iz muzeja in barvo istega letala na Aleksandrovem postu (drugi na prvi sliki s številko 101.37 ).
Vsi viri so enotni glede barve trebuha in spodnje strani kril - bila je krem oziroma barva lesa (šperplate in platna).
lp
A
- Priponke
-
- BERG_slovenski_perry_2.jpg (13.51 KiB) Pogledano 15821 krat
-
- BERG_slovenski_perry_1.jpg (12.02 KiB) Pogledano 15821 krat
- ALEKSANDER
- Razpravljalec
- Prispevkov: 158
- Pridružen: 22 Nov 2004, 22:53
- Kraj: Vrtojba
Fuzbalsko prvenstvo je zgodovina.
Dopust smo že pozabili. Košarka je mimo.
Zdaj je pravi čas za večno aktualno modelarstvo.
Dopust smo že pozabili. Košarka je mimo.
Zdaj je pravi čas za večno aktualno modelarstvo.
- Priponke
-
- Na zgornjem krilu sem dodal izrez. Izvedba z zvito balzo kot jo predlaga Miloš - MIPO je zelo enostavna. Zaradi izreza je bilo potrebno dodatno ojačiti povezavo med rebri z 1 mm vezano ploščo.
- krilo zgoornje 2 dodatek.jpg (44.14 KiB) Pogledano 15670 krat
-
- krilo zgornje 1.jpg (43.49 KiB) Pogledano 15670 krat
-
- Takole izgleda končano zadnje krlio.
- zadnje krilo konÄŤano.jpg (53.88 KiB) Pogledano 15670 krat
- ALEKSANDER
- Razpravljalec
- Prispevkov: 158
- Pridružen: 22 Nov 2004, 22:53
- Kraj: Vrtojba
Krila so klasična gradnja. Vse je razvidno iz načrta.
- Priponke
-
- Zgornje krilo je prekrito. Folija še ni dokončno zalikana.
- krilo 4.jpg (21.63 KiB) Pogledano 15593 krat
-
- Po stari navadi izdelane dele premažem z razredčenim belim lepilom, nakar sledi še fino brušenje. Obtežitev preprečuje zvitje .
- krilo 3 premaz.jpg (30.53 KiB) Pogledano 15593 krat
-
- krilo zgornje 3.jpg (42.13 KiB) Pogledano 15593 krat
- ALEKSANDER
- Razpravljalec
- Prispevkov: 158
- Pridružen: 22 Nov 2004, 22:53
- Kraj: Vrtojba
Tudi spodnje krilo je dokončano in prekrito. Na sliki je prikazana sprememba : centralno nameščen servomehanizem in ročici za premikanje aleronov. Odpade poseganje v krilo, pa tudi manj kablerije.
Servomehanizem je pomaknjen vstran, tako ostane dovolj prostora še za vgradnjo mehanizma za odpenjanje bombe.
Servomehanizem je pomaknjen vstran, tako ostane dovolj prostora še za vgradnjo mehanizma za odpenjanje bombe.
- Priponke
-
- krilo 41 sprememba - torzijska roÄŤica za pogon aleronov.jpg (23.99 KiB) Pogledano 9853 krat
-
- motor stiritakter MAGNUM 5 ccm.jpg (82.95 KiB) Pogledano 9845 krat
-
- krili 5.jpg (32.57 KiB) Pogledano 9845 krat
- ALEKSANDER
- Razpravljalec
- Prispevkov: 158
- Pridružen: 22 Nov 2004, 22:53
- Kraj: Vrtojba
- ALEKSANDER
- Razpravljalec
- Prispevkov: 158
- Pridružen: 22 Nov 2004, 22:53
- Kraj: Vrtojba
Tudi na trupu je nekaj dodatkov.
V sprednjem delu je ojačan del, ki nosi podvozje.
Na zadnjem delu pa je dodan smerni stabilizatorček ki je hkrati tudi nosilec ostroge.
V sprednjem delu je ojačan del, ki nosi podvozje.
Na zadnjem delu pa je dodan smerni stabilizatorček ki je hkrati tudi nosilec ostroge.
- Priponke
-
- trup dodatni smerni stabilizator in nosilec ostroge.jpg (47.94 KiB) Pogledano 9671 krat
-
- trup ojacitev nosilca podvozja.jpg (40.15 KiB) Pogledano 9671 krat
Zadnjič spremenil ALEKSANDER, dne 28 Avg 2006, 22:22, skupaj popravljeno 1 krat.
- ALEKSANDER
- Razpravljalec
- Prispevkov: 158
- Pridružen: 22 Nov 2004, 22:53
- Kraj: Vrtojba
Za vgradnjo servomehanizmov je obilo prostora, tako da ni težko najti najprimernejšo lego. Toda ne preveč nazaj, da ne bo težav s težiščem. Karbonske palice 2 mm so lahke in toge, ter gladko drsijo v vodilih.
Tudi ob motorju je dovolj prostora, tako da se rešitev ponuja kar sama.
Tudi ob motorju je dovolj prostora, tako da se rešitev ponuja kar sama.
- Priponke
-
- trup vgrajen servo za gas.jpg (70.08 KiB) Pogledano 9646 krat
-
- trup krmilje v repu.jpg (70.72 KiB) Pogledano 9646 krat
-
- trup izvedba krmilja.jpg (59.24 KiB) Pogledano 9646 krat
- ALEKSANDER
- Razpravljalec
- Prispevkov: 158
- Pridružen: 22 Nov 2004, 22:53
- Kraj: Vrtojba
Medtem sem skočil na drugo temo in izdelal kolesa.
Trup je bil že prekrit. Pri prekrivanju z balzo je nastalo nekaj grdih gub in pod folijo je izgledalo vse skupaj še bolj strtašno. Pa sem odstranil nekaj balse in trup že dobiva novo lepšo obliko.
Zato priporočam, da PRED lepljenjem balzo najprej ukrivite. Nato pa kar sama pade na mesto.
Trup je bil že prekrit. Pri prekrivanju z balzo je nastalo nekaj grdih gub in pod folijo je izgledalo vse skupaj še bolj strtašno. Pa sem odstranil nekaj balse in trup že dobiva novo lepšo obliko.
Zato priporočam, da PRED lepljenjem balzo najprej ukrivite. Nato pa kar sama pade na mesto.
- Priponke
-
- Podvozje bo pritrjeno z vijaki. Zato dodatni utor. Že od prejo so na stranici trupa ojačitve.
- izrez za podvozje.jpg (35.94 KiB) Pogledano 9476 krat
-
- Aviatik je dobil novo podvozje po zgledu na Milošev Nieuport 11.
- novo podvozje.jpg (34.48 KiB) Pogledano 9476 krat
-
- popravljen trup.jpg (40.21 KiB) Pogledano 9476 krat
- ALEKSANDER
- Razpravljalec
- Prispevkov: 158
- Pridružen: 22 Nov 2004, 22:53
- Kraj: Vrtojba
Trup že dobiva dokončno obliko. Predvideti je treba še prostor za orožje, za to bo potrebno povečati izrez pred pilotom. Dve stronici Schwartzlose sta pred pilotom, cevi pa sta speljani v trupu, ob motorju.
- Priponke
-
- izgleda takole.jpg (2.96 KiB) Pogledano 9468 krat
-
- Kaj pa če bi dodali še 2 x Schwartzlose. Odrez po rdeči črti.
- izrezati ali ne.jpg (41.1 KiB) Pogledano 9468 krat
-
- trup nanovo.jpg (40.45 KiB) Pogledano 9468 krat
Nekaj detajlov modela Aviatik Berg DI, posnetih maja na tekmi v Znojmu..
Model je izdelal ing Patrik Svida - Horrido modeli.
Model je izdelal ing Patrik Svida - Horrido modeli.
- Priponke
-
- Pristajalna ostroga.
V trup je vlepljena plastična cevka, narejena iz pokrovčka injekcijske igle. Vanjo je preprosto vtaknjena plačka iz bambusa (kitajske jedilna palčka) - 128_2878.JPG (73.96 KiB) Pogledano 9372 krat
- Pristajalna ostroga.
-
- Za pritrdilno uho za podvozje je uporabljen kabelski priključek, ki se ga dobi v vsaki trgovini z avtoelektriko.
- 128_2877.JPG (80.31 KiB) Pogledano 9372 krat
-
- Detajl opornikov krila.
Paličice so iz karbona, premera 2mm. Kroglični zglobi na koncih so vlepljeni s sekundnim lepilom. - 128_2876.JPG (79.91 KiB) Pogledano 9372 krat
- Detajl opornikov krila.
- ALEKSANDER
- Razpravljalec
- Prispevkov: 158
- Pridružen: 22 Nov 2004, 22:53
- Kraj: Vrtojba
podvozje
Podvozje bo šibko, tako da se bo po potrebi zvilo. Zato sem se odločil, da bo popolnoma snemljivo za (morebitna) popravila.
Proizvajalec objavlja nekaj slik, kjer se vidi, kako se pri tršem pristanku žica zvije.
več slik prvega poleta 30.3.2006:
http://www.svida.cz/horrido/2006berg/index.htm
Aleksander
Proizvajalec objavlja nekaj slik, kjer se vidi, kako se pri tršem pristanku žica zvije.
več slik prvega poleta 30.3.2006:
http://www.svida.cz/horrido/2006berg/index.htm
Aleksander
- Priponke
-
- 100_3020.jpg (43.84 KiB) Pogledano 9329 krat
-
- 100_3017.jpg (40.84 KiB) Pogledano 9329 krat
-
- Poglejte si ta šal !
- IMG_5831.jpg (45.49 KiB) Pogledano 9326 krat
Mimogrede...ali veste čemu je služil pilotom v prvi svetovni vojni šal?
Ni bil nek "modni dodatek" ampak nujno zlo, saj so si z njim brisali olje iz očal, ki jim ga je gor nametal zračni piš.
Olje je pa prihajalo od raznih delov motorja, največ pa od zunaj postavljenih "klackalic" in odmičnih drogov.
Mitja
Ni bil nek "modni dodatek" ampak nujno zlo, saj so si z njim brisali olje iz očal, ki jim ga je gor nametal zračni piš.
Olje je pa prihajalo od raznih delov motorja, največ pa od zunaj postavljenih "klackalic" in odmičnih drogov.
Mitja
Re: podvozje
ALEKSANDER napisal/-a:Podvozje bo šibko, tako da se bo po potrebi zvilo. Zato sem se odločil, da bo popolnoma snemljivo za (morebitna) popravila.
Proizvajalec objavlja nekaj slik, kjer se vidi, kako se pri tršem pristanku žica zvije.
več slik prvega poleta 30.3.2006:
http://www.svida.cz/horrido/2006berg/index.htm
Aleksander
Pri mojem Bergu razmišljam o elastičnem podvozju, ki bi zdržalo bistveno večje udarce kot pa toga izvedba.
- Priponke
-
- Model Roland, delo poljaka Mireka, ima os kolesa vpeto elastično, tak kot prava letala.
Zanimivi so tudi nekateri drugi detajli. Na primer podporni nosilci krila so samo nataknjeni na kljukice v krilu; na mestu pa jih držijo napete žice. - 129_2908.JPG (61.58 KiB) Pogledano 9524 krat
- Model Roland, delo poljaka Mireka, ima os kolesa vpeto elastično, tak kot prava letala.
-
- Zelo pogosta izvedba dušenja udarcev na podvozje: os s kolesi je na okvir privezana z gumijasto vrvjo.
Na sliki je Aviatik Berg DI iz dunajskega muzeja - aviatik_undercarriage.jpg (45.91 KiB) Pogledano 9524 krat
- Zelo pogosta izvedba dušenja udarcev na podvozje: os s kolesi je na okvir privezana z gumijasto vrvjo.
Na svetovnem prvenstvu na Švedskem, je zmagal Aviatik Berg D2, ki ga je vozil Patrik Svida. D2 se je od DI razlikoval v glavnem po spodnjem krilu, ki je bilo skrajšano, zgornje pa je bilo podprto z močnimi nosilci.
Nekaj slik je objavil Rainer Handt na mednarodnem forumu:
http://aircombat.modelarji.com/viewtopic.php?p=413#413
Model je narejen iz iste sestavljanke, kot naši DI.
Za izdelavo je D2 enostavnejši od DI, tudi na teži je nekaj prihranka. Glede na zmago sklepam, da tudi leti dobro.
lp
A
Nekaj slik je objavil Rainer Handt na mednarodnem forumu:
http://aircombat.modelarji.com/viewtopic.php?p=413#413
Model je narejen iz iste sestavljanke, kot naši DI.
Za izdelavo je D2 enostavnejši od DI, tudi na teži je nekaj prihranka. Glede na zmago sklepam, da tudi leti dobro.
lp
A
Letalo je imelo več slabosti, ki jih nikoli niso do konca rešili.
Vidljivost iz kabine je bila zelo slaba, saj je velik motor skoraj v celoti zakrival pogled naprej. Zraven tega pa se je motor še pregreval.
Zato so na letališčih dostikrat odstranili motorni pokrov in s tem izboljšali hlajenje. Tudi razgled je bil za par centimetrov boljši. Proti koncu vojne so rešili tudi problem sinhronizacije strojnic. Prvotno so bile strojnice montirane nad zgornjim krilom is so bile usmerjene za 15 stopinj navzgor, zato niso bile učinkovite. Potem pa je Aviatik Berg dobil dve avstroogrski strojnici Schwartzlose kalibra 8mm, sta streljali skozi propeler. Montirani sta bili tik pred pilotsko kabino in tik ob motornem bloku streljali skozi odprtine v hladilniku. Vedno je bila ena motirana nekoliko višje od druge.
To letalo je imelo zelo veliko različnih izvedb hladilnikov. Bili so na zgornjem krilu, ob straneh trupa, okoli propelerja itd. Meni je všeč izvedba na sliki, saj letalu daje izgled starinskega avta. Hladilnik je ozek in proti vrhu prišiljen, da je pilot lahko gledal naprej, če je malo nagnil glavo postrani. Podatkov o tem, kje so bile namerilne naprave še nisem izbrskal.
Vidljivost iz kabine je bila zelo slaba, saj je velik motor skoraj v celoti zakrival pogled naprej. Zraven tega pa se je motor še pregreval.
Zato so na letališčih dostikrat odstranili motorni pokrov in s tem izboljšali hlajenje. Tudi razgled je bil za par centimetrov boljši. Proti koncu vojne so rešili tudi problem sinhronizacije strojnic. Prvotno so bile strojnice montirane nad zgornjim krilom is so bile usmerjene za 15 stopinj navzgor, zato niso bile učinkovite. Potem pa je Aviatik Berg dobil dve avstroogrski strojnici Schwartzlose kalibra 8mm, sta streljali skozi propeler. Montirani sta bili tik pred pilotsko kabino in tik ob motornem bloku streljali skozi odprtine v hladilniku. Vedno je bila ena motirana nekoliko višje od druge.
To letalo je imelo zelo veliko različnih izvedb hladilnikov. Bili so na zgornjem krilu, ob straneh trupa, okoli propelerja itd. Meni je všeč izvedba na sliki, saj letalu daje izgled starinskega avta. Hladilnik je ozek in proti vrhu prišiljen, da je pilot lahko gledal naprej, če je malo nagnil glavo postrani. Podatkov o tem, kje so bile namerilne naprave še nisem izbrskal.
- Priponke
-
- Water_cooler.jpg (90.97 KiB) Pogledano 9468 krat
- ALEKSANDER
- Razpravljalec
- Prispevkov: 158
- Pridružen: 22 Nov 2004, 22:53
- Kraj: Vrtojba