AVIATIK D.1 - BERG; v merilu 1:8

Moderator: mihasodja

Uporabniški avatar
ALEKSANDER
Razpravljalec
Prispevkov: 158
Pridružen: 22 Nov 2004, 22:53
Kraj: Vrtojba

AVIATIK D.1 - BERG; v merilu 1:8

Odgovor Napisal/-a ALEKSANDER »

Vedno so mi bili pri srcu dvokrilci :D. Ko se je pojavila nova combat disciplina WWI, sem se takoj odločil, da to moram poskusiti =D> .

Da si prihranim malo časa, sem se odločil, da poiščem primeren komplet #-o . Odločil sem se za AVIATIK D.1 -BERG. Letalo je sodelovalo v bojih na soški fronti, kasneje pa tudi v bojih za Koroško. Mogoče odkrijemo kakega AO letalskega asa slovenskega rodu ?

Model Aviatik D.1-Berg izdeluje Horrido, Češka: http://www.svida.cz/horrido/index.php?id=64
Priponke
Za začetek: smerno krmilo iz 5 mm balze (ni v kompletu); v grobem stanju
Za začetek: smerno krmilo iz 5 mm balze (ni v kompletu); v grobem stanju
2006_0514AviatikBerg0003.JPG (23.56 KiB) Pogledano 16674 krat
Sestavni deli kompleta. Priložen je lep in kvaliteten načrt.
Sestavni deli kompleta. Priložen je lep in kvaliteten načrt.
sestavni_deli.jpg (36.62 KiB) Pogledano 16674 krat
Uporabniški avatar
ALEKSANDER
Razpravljalec
Prispevkov: 158
Pridružen: 22 Nov 2004, 22:53
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a ALEKSANDER »

Za izdelavo višinskega in smernega stabilizatorja je uporabljena 5 mm balza, katero je potrebno kupiti posebej. Tisti ki varčujejo na teži bi se morda zadovoljili tudi z 4 mm balzo.

Prva ocena potrebnega dodatnega materijala:
1. prednja letvica krila 9 x 6 mm............................................2 x 1050 mm
2. balza plošča debeline 1,5 mm (torzija krila in oplata trupa)...3 kom
3. balza plošča debeline 5,0 mm (višinsko in smerno krmilo)....1 kom
4. letvica smreka 4x4 mm.....................................................4 x 1050 mm
5. vijak poliamid M4 x 35 mm................................................8 kom
6. kroglični spoj - mali...........................................................20 kom
7. jeklena žica 2,5 mm (podvozje).........................................1 kom
8. karbonska palica fi 2 mm...................................................8 x 210 mm
8. kolesa fi 90 mm................................................................2 kom
9. rezervar, folija, panti,...še se bo kaj našlo.
Priponke
Obe polovici višinskega krmila sta togo povezani z jekleno žico.
Obe polovici višinskega krmila sta togo povezani z jekleno žico.
2006_0529AviatikBergD10008.JPG (32.94 KiB) Pogledano 16529 krat
Višinski stabilizator in višinsko krmilo sta zlepljena.
Višinski stabilizator in višinsko krmilo sta zlepljena.
2006_0529AviatikBergD10005.JPG (50.68 KiB) Pogledano 16529 krat
Smerno krmilo po grobi obdelavi.
Smerno krmilo po grobi obdelavi.
2006_0529AviatikBergD10010.JPG (26.91 KiB) Pogledano 16529 krat
Uporabniški avatar
ALEKSANDER
Razpravljalec
Prispevkov: 158
Pridružen: 22 Nov 2004, 22:53
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a ALEKSANDER »

Aviatik (Berg) DI je bilo prvo lovsko letalo, ki je nastalo v AvstroOgrski. Narisal ga je glavni konstruktor tovarne Aviatik inženir Berg, ki je dal letalu tudi ime. Prvi prototip je poletel 16 oktobra 1916.

Prva serija letal je šla v Fluggeschwader I (FLG I), kasneje preimenovan v Flik 101G stacioniran na letališču v Divači.

Do 31.oktobra 1918 je bilo izdelanih 677 letal Aviatik (Berg) DI.
Priponke
To bo podvozje. Uporabil sem kar 2,2 mm vzmetno žico, ki je bila ravno pri roki Po načrtu 2,5 mm; ampak moja je trša.
To bo podvozje. Uporabil sem kar 2,2 mm vzmetno žico, ki je bila ravno pri roki Po načrtu 2,5 mm; ampak moja je trša.
2006_0530AviatikBerg30003.JPG (51.99 KiB) Pogledano 16404 krat
Lepo počasi po trakcih. Medtem ko se suši lepilo.....
Lepo počasi po trakcih. Medtem ko se suši lepilo.....
2006_0530AviatikBerg30002.JPG (32.75 KiB) Pogledano 16404 krat
Izdelava trupa je enostavna. Vsi deli so kvalitetno in natančno izdelani, tako da lepo pašejo skupaj.
Izdelava trupa je enostavna. Vsi deli so kvalitetno in natančno izdelani, tako da lepo pašejo skupaj.
2006_0514AviatikBerg0001.JPG (33.1 KiB) Pogledano 16404 krat
Uporabniški avatar
ALEKSANDER
Razpravljalec
Prispevkov: 158
Pridružen: 22 Nov 2004, 22:53
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a ALEKSANDER »

Trup je lepo zaobljen tako da ni težav s prekrivanjem.
Priponke
2006_0605AviatikBerg30009a.jpg
2006_0605AviatikBerg30009a.jpg (43 KiB) Pogledano 16247 krat
Takole zgleda original.
Takole zgleda original.
aviatik_trup_zadaj.jpg (19.27 KiB) Pogledano 16211 krat
Zadnjič spremenil ALEKSANDER, dne 05 Jun 2006, 22:28, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
ALEKSANDER
Razpravljalec
Prispevkov: 158
Pridružen: 22 Nov 2004, 22:53
Kraj: Vrtojba

Barvna shema

Odgovor Napisal/-a ALEKSANDER »

Kot se za combat spodobi, se bomo borili. Seveda za domače barve. Še več slik : http://wp.scn.ru/en/ww1/f/176/175/0.
Priponke
Tako izgledaj ista barvna shema, vendar so barve bolj umirjene.
Tako izgledaj ista barvna shema, vendar so barve bolj umirjene.
175_12.jpg (25.19 KiB) Pogledano 16225 krat
Poznane so tri sheme. Verjetno so originalni AO osnovi naknadno dodane naše oznake.
Poznane so tri sheme. Verjetno so originalni AO osnovi naknadno dodane naše oznake.
141_1a.jpg (7.21 KiB) Pogledano 16225 krat
Uporabniški avatar
ALEKSANDER
Razpravljalec
Prispevkov: 158
Pridružen: 22 Nov 2004, 22:53
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a ALEKSANDER »

Našel sem še nekaj zanimivega gradiva, ki ga bom naložil na server. Za zdaj samo nekaj izrezkov.

Aleksander
Priponke
089 siva_siva.jpg
089 siva_siva.jpg (22.17 KiB) Pogledano 15849 krat
096 siva_siva.jpg
096 siva_siva.jpg (28.25 KiB) Pogledano 15849 krat
Letala v zeleno-rjavi barvni shemi so se v letu 1918 borila na italijanski fronti.
Letala v zeleno-rjavi barvni shemi so se v letu 1918 borila na italijanski fronti.
Clipboard01 rjavo_zeleni.jpg (37.47 KiB) Pogledano 15849 krat
Zadnjič spremenil ALEKSANDER, dne 24 Avg 2006, 11:20, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
ALEKSANDER
Razpravljalec
Prispevkov: 158
Pridružen: 22 Nov 2004, 22:53
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a ALEKSANDER »

Pa še obljubljene povezave:
1. AviatikBerg D I
2. AviatikBerg D I
3. AviatikBerg D I

Lep pozdrav,

Aleksander
Zadnjič spremenil ALEKSANDER, dne 24 Avg 2006, 11:00, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
Big A
Dr. Modelar
Prispevkov: 2065
Pridružen: 17 Nov 2003, 09:11
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Big A »

ALEKSANDER napisal/-a:Našel sem še nekaj zanimivega gradiva, ki ga bom naložil na server. Za zdaj samo nekaj zanimivih.

Aleksander
Našel sem nekaj podatkov o tem, kako so bili pobarvani slovenski aviatik bergi. Žal se podatki čisto ne ujemajo.

Obstaja originalna fotografija in smo jo na forumu že videli:
viewtopic.php?p=78274#78274
Slika je bila objavljena tudi v glasilu Slovenska vojska, januar 2003 - članek "Prva bojna akcija slovenskih letalcev" avtor članka Matjaž Partlič.
Na sliki so tri različna letala:
na levi sta phoenix D I in slovaški as Franc Wagner
srednji je aviatik berg D I s pilotom Stenovcem
desni pa je phoenix D II s pilotom Hiršem.
Aviatik je pobarvan v takozvani poenostavljeni šestkotni shemi - samo dve različni barvi, prehodi pa so lomljeni v obliki satovja.

Obstaja originalen vir, kako je v resnici izgledala taka barvna shema v avstroogrski vojski: originalno letalo, ki se nahaja v tehničnem muzeju na Dunaju.
http://www.szek.net/aviatik-berg/
Dodajam še link, ki navaja odtenke barv, ki so bile v uporabi v avstroogrski vojski:
http://www.misterkitusa.com/dd24dd81-ea ... 5f1-9.html
Članek se opira tudi na razstavljenega berga in trdi, da originalne barve niso bile krem in temno zelena zelena, kot se je to prvotno mislilo, ampak svetlo in temno siva (platinum grey in basalt grey). Razlike v barvah pa naj bi bile posledica kemičnih procesov po dolgih letih staranja.
Kako pa naj bi, glede na zgornje podatke, bilo pobarvano slovensko letalo, je prikazano na maketi Stevena Perry-a na priloženih dveh fotkah. Enaka barvna shema je tudi na dveh slikah, ki jih je objavil Aleksander.

Maketo aviatik berga je pred leti izdelal tudi naš najbolj znani maketar Mitja Maruško, ki pa je letalo pobarval v svetlo rjavi in olivnozeleni barvi.
Slike te makete nimam.

Razlike se dobro vidijo, če primerjamo barvo letala na fotografijah iz muzeja in barvo istega letala na Aleksandrovem postu (drugi na prvi sliki s številko 101.37 ).


Vsi viri so enotni glede barve trebuha in spodnje strani kril - bila je krem oziroma barva lesa (šperplate in platna).


lp

A
Priponke
BERG_slovenski_perry_2.jpg
BERG_slovenski_perry_2.jpg (13.51 KiB) Pogledano 15821 krat
BERG_slovenski_perry_1.jpg
BERG_slovenski_perry_1.jpg (12.02 KiB) Pogledano 15821 krat
Uporabniški avatar
ALEKSANDER
Razpravljalec
Prispevkov: 158
Pridružen: 22 Nov 2004, 22:53
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a ALEKSANDER »

Fuzbalsko prvenstvo je zgodovina.
Dopust smo že pozabili. Košarka je mimo.
Zdaj je pravi čas za večno aktualno modelarstvo.
Priponke
Na zgornjem krilu sem dodal izrez.   Izvedba z zvito balzo kot jo predlaga Miloš - MIPO je zelo enostavna.  Zaradi izreza je bilo potrebno dodatno ojačiti povezavo med rebri z 1 mm vezano ploščo.
Na zgornjem krilu sem dodal izrez. Izvedba z zvito balzo kot jo predlaga Miloš - MIPO je zelo enostavna. Zaradi izreza je bilo potrebno dodatno ojačiti povezavo med rebri z 1 mm vezano ploščo.
krilo zgoornje 2 dodatek.jpg (44.14 KiB) Pogledano 15670 krat
krilo zgornje 1.jpg
krilo zgornje 1.jpg (43.49 KiB) Pogledano 15670 krat
Takole izgleda končano zadnje krlio.
Takole izgleda končano zadnje krlio.
zadnje krilo konÄŤano.jpg (53.88 KiB) Pogledano 15670 krat
Uporabniški avatar
ALEKSANDER
Razpravljalec
Prispevkov: 158
Pridružen: 22 Nov 2004, 22:53
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a ALEKSANDER »

Krila so klasična gradnja. Vse je razvidno iz načrta.
Priponke
Zgornje krilo je prekrito. Folija še ni dokončno zalikana.
Zgornje krilo je prekrito. Folija še ni dokončno zalikana.
krilo 4.jpg (21.63 KiB) Pogledano 15593 krat
Po stari navadi izdelane dele premažem z razredčenim belim lepilom, nakar sledi še fino brušenje. Obtežitev preprečuje zvitje .
Po stari navadi izdelane dele premažem z razredčenim belim lepilom, nakar sledi še fino brušenje. Obtežitev preprečuje zvitje .
krilo 3 premaz.jpg (30.53 KiB) Pogledano 15593 krat
krilo zgornje 3.jpg
krilo zgornje 3.jpg (42.13 KiB) Pogledano 15593 krat
Uporabniški avatar
ALEKSANDER
Razpravljalec
Prispevkov: 158
Pridružen: 22 Nov 2004, 22:53
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a ALEKSANDER »

Tudi spodnje krilo je dokončano in prekrito. Na sliki je prikazana sprememba : centralno nameščen servomehanizem in ročici za premikanje aleronov. Odpade poseganje v krilo, pa tudi manj kablerije.
Servomehanizem je pomaknjen vstran, tako ostane dovolj prostora še za vgradnjo mehanizma za odpenjanje bombe.
Priponke
krilo 41 sprememba - torzijska roÄŤica za pogon aleronov.jpg
krilo 41 sprememba - torzijska roÄŤica za pogon aleronov.jpg (23.99 KiB) Pogledano 9853 krat
motor stiritakter MAGNUM 5 ccm.jpg
motor stiritakter MAGNUM 5 ccm.jpg (82.95 KiB) Pogledano 9845 krat
krili 5.jpg
krili 5.jpg (32.57 KiB) Pogledano 9845 krat
Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3304
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a Mipo »

Sandi =D> =D> =D> !
Dobro ti gre gradnja.
Tudi barve so mi všeč.

Ali nam privoščiš še kakšno sliko prekritega trupa?

Kdaj bo krst? Glej, da me obvestiš [-o<. Če se malo skoordinirava, bova lahko hkrati zalila :D.

Miloš
Uporabniški avatar
ALEKSANDER
Razpravljalec
Prispevkov: 158
Pridružen: 22 Nov 2004, 22:53
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a ALEKSANDER »

Hvala Miloš.

Zadnja polovica trupa je končana. Slike bom objavil zvečer.
Računam [-o< da bo v 2-3 tednih nared za letenje. Sigurno pa se poprej uskladiva
:D Prihaja tudi pcm sprejemnik.

Sandi
Uporabniški avatar
Big A
Dr. Modelar
Prispevkov: 2065
Pridružen: 17 Nov 2003, 09:11
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Big A »

Aleksander,

Zanimive barve.
Všeč mi je tudi tvoja predelava pogona krilc na centralni servo. Najbrž se bom tudi jaz odločil za tako izvedbo.
Tudi jaz bom namontiral Magnum 5 ccm.

lp

A
Uporabniški avatar
ALEKSANDER
Razpravljalec
Prispevkov: 158
Pridružen: 22 Nov 2004, 22:53
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a ALEKSANDER »

Tudi na trupu je nekaj dodatkov.

V sprednjem delu je ojačan del, ki nosi podvozje.

Na zadnjem delu pa je dodan smerni stabilizatorček ki je hkrati tudi nosilec ostroge.
Priponke
trup dodatni smerni stabilizator in nosilec ostroge.jpg
trup dodatni smerni stabilizator in nosilec ostroge.jpg (47.94 KiB) Pogledano 9671 krat
trup ojacitev nosilca podvozja.jpg
trup ojacitev nosilca podvozja.jpg (40.15 KiB) Pogledano 9671 krat
Zadnjič spremenil ALEKSANDER, dne 28 Avg 2006, 22:22, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
ALEKSANDER
Razpravljalec
Prispevkov: 158
Pridružen: 22 Nov 2004, 22:53
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a ALEKSANDER »

Za vgradnjo servomehanizmov je obilo prostora, tako da ni težko najti najprimernejšo lego. Toda ne preveč nazaj, da ne bo težav s težiščem. Karbonske palice 2 mm so lahke in toge, ter gladko drsijo v vodilih.

Tudi ob motorju je dovolj prostora, tako da se rešitev ponuja kar sama.
Priponke
trup vgrajen servo za gas.jpg
trup vgrajen servo za gas.jpg (70.08 KiB) Pogledano 9646 krat
trup krmilje v repu.jpg
trup krmilje v repu.jpg (70.72 KiB) Pogledano 9646 krat
trup izvedba krmilja.jpg
trup izvedba krmilja.jpg (59.24 KiB) Pogledano 9646 krat
Uporabniški avatar
ALEKSANDER
Razpravljalec
Prispevkov: 158
Pridružen: 22 Nov 2004, 22:53
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a ALEKSANDER »

Medtem sem skočil na drugo temo in izdelal kolesa.

Trup je bil že prekrit. Pri prekrivanju z balzo je nastalo nekaj grdih gub in pod folijo je izgledalo vse skupaj še bolj strtašno. Pa sem odstranil nekaj balse in trup že dobiva novo lepšo obliko.

Zato priporočam, da PRED lepljenjem balzo najprej ukrivite. Nato pa kar sama pade na mesto.
Priponke
Podvozje bo pritrjeno z vijaki. Zato dodatni utor. Že od prejo so na stranici trupa ojačitve.
Podvozje bo pritrjeno z vijaki. Zato dodatni utor. Že od prejo so na stranici trupa ojačitve.
izrez za podvozje.jpg (35.94 KiB) Pogledano 9476 krat
Aviatik je dobil novo podvozje po zgledu na Milošev Nieuport 11.
Aviatik je dobil novo podvozje po zgledu na Milošev Nieuport 11.
novo podvozje.jpg (34.48 KiB) Pogledano 9476 krat
popravljen trup.jpg
popravljen trup.jpg (40.21 KiB) Pogledano 9476 krat
Uporabniški avatar
ALEKSANDER
Razpravljalec
Prispevkov: 158
Pridružen: 22 Nov 2004, 22:53
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a ALEKSANDER »

Trup že dobiva dokončno obliko. Predvideti je treba še prostor za orožje, za to bo potrebno povečati izrez pred pilotom. Dve stronici Schwartzlose sta pred pilotom, cevi pa sta speljani v trupu, ob motorju.
Priponke
izgleda takole.jpg
izgleda takole.jpg (2.96 KiB) Pogledano 9468 krat
Kaj  pa če bi dodali še 2 x Schwartzlose.  Odrez po rdeči črti.
Kaj pa če bi dodali še 2 x Schwartzlose. Odrez po rdeči črti.
izrezati ali ne.jpg (41.1 KiB) Pogledano 9468 krat
trup nanovo.jpg
trup nanovo.jpg (40.45 KiB) Pogledano 9468 krat
Uporabniški avatar
Big A
Dr. Modelar
Prispevkov: 2065
Pridružen: 17 Nov 2003, 09:11
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Big A »

Nekaj detajlov modela Aviatik Berg DI, posnetih maja na tekmi v Znojmu..
Model je izdelal ing Patrik Svida - Horrido modeli.
Priponke
Pristajalna ostroga.<br />V trup je vlepljena plastična cevka, narejena iz pokrovčka injekcijske igle.  Vanjo je preprosto vtaknjena plačka iz bambusa (kitajske jedilna palčka)
Pristajalna ostroga.
V trup je vlepljena plastična cevka, narejena iz pokrovčka injekcijske igle. Vanjo je preprosto vtaknjena plačka iz bambusa (kitajske jedilna palčka)
128_2878.JPG (73.96 KiB) Pogledano 9372 krat
Za pritrdilno uho za podvozje je uporabljen kabelski priključek, ki se ga dobi v vsaki trgovini z avtoelektriko.
Za pritrdilno uho za podvozje je uporabljen kabelski priključek, ki se ga dobi v vsaki trgovini z avtoelektriko.
128_2877.JPG (80.31 KiB) Pogledano 9372 krat
Detajl opornikov krila.<br />Paličice so iz karbona, premera 2mm. Kroglični zglobi na koncih so vlepljeni s sekundnim lepilom.
Detajl opornikov krila.
Paličice so iz karbona, premera 2mm. Kroglični zglobi na koncih so vlepljeni s sekundnim lepilom.
128_2876.JPG (79.91 KiB) Pogledano 9372 krat
Uporabniški avatar
ALEKSANDER
Razpravljalec
Prispevkov: 158
Pridružen: 22 Nov 2004, 22:53
Kraj: Vrtojba

podvozje

Odgovor Napisal/-a ALEKSANDER »

Podvozje bo šibko, tako da se bo po potrebi zvilo. Zato sem se odločil, da bo popolnoma snemljivo za (morebitna) popravila.

Proizvajalec objavlja nekaj slik, kjer se vidi, kako se pri tršem pristanku žica zvije.

več slik prvega poleta 30.3.2006:
http://www.svida.cz/horrido/2006berg/index.htm

Aleksander
Priponke
100_3020.jpg
100_3020.jpg (43.84 KiB) Pogledano 9329 krat
100_3017.jpg
100_3017.jpg (40.84 KiB) Pogledano 9329 krat
Poglejte si ta šal !
Poglejte si ta šal !
IMG_5831.jpg (45.49 KiB) Pogledano 9326 krat
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

Mimogrede...ali veste čemu je služil pilotom v prvi svetovni vojni šal?

Ni bil nek "modni dodatek" ampak nujno zlo, saj so si z njim brisali olje iz očal, ki jim ga je gor nametal zračni piš.

Olje je pa prihajalo od raznih delov motorja, največ pa od zunaj postavljenih "klackalic" in odmičnih drogov.

Mitja
Uporabniški avatar
Big A
Dr. Modelar
Prispevkov: 2065
Pridružen: 17 Nov 2003, 09:11
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: podvozje

Odgovor Napisal/-a Big A »

ALEKSANDER napisal/-a:Podvozje bo šibko, tako da se bo po potrebi zvilo. Zato sem se odločil, da bo popolnoma snemljivo za (morebitna) popravila.

Proizvajalec objavlja nekaj slik, kjer se vidi, kako se pri tršem pristanku žica zvije.

več slik prvega poleta 30.3.2006:
http://www.svida.cz/horrido/2006berg/index.htm

Aleksander

Pri mojem Bergu razmišljam o elastičnem podvozju, ki bi zdržalo bistveno večje udarce kot pa toga izvedba.
Priponke
Model Roland, delo poljaka Mireka, ima os kolesa vpeto elastično, tak kot prava letala.<br />Zanimivi so tudi nekateri drugi detajli. Na primer podporni nosilci krila so samo nataknjeni na kljukice v krilu; na mestu pa jih držijo napete žice.
Model Roland, delo poljaka Mireka, ima os kolesa vpeto elastično, tak kot prava letala.
Zanimivi so tudi nekateri drugi detajli. Na primer podporni nosilci krila so samo nataknjeni na kljukice v krilu; na mestu pa jih držijo napete žice.
129_2908.JPG (61.58 KiB) Pogledano 9524 krat
Zelo pogosta izvedba dušenja udarcev na podvozje: os s kolesi je na okvir privezana z gumijasto vrvjo.<br /><br />Na sliki je Aviatik Berg DI iz dunajskega muzeja
Zelo pogosta izvedba dušenja udarcev na podvozje: os s kolesi je na okvir privezana z gumijasto vrvjo.

Na sliki je Aviatik Berg DI iz dunajskega muzeja
aviatik_undercarriage.jpg (45.91 KiB) Pogledano 9524 krat
Uporabniški avatar
Big A
Dr. Modelar
Prispevkov: 2065
Pridružen: 17 Nov 2003, 09:11
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Big A »

Na svetovnem prvenstvu na Švedskem, je zmagal Aviatik Berg D2, ki ga je vozil Patrik Svida. D2 se je od DI razlikoval v glavnem po spodnjem krilu, ki je bilo skrajšano, zgornje pa je bilo podprto z močnimi nosilci.
Nekaj slik je objavil Rainer Handt na mednarodnem forumu:
http://aircombat.modelarji.com/viewtopic.php?p=413#413

Model je narejen iz iste sestavljanke, kot naši DI.
Za izdelavo je D2 enostavnejši od DI, tudi na teži je nekaj prihranka. Glede na zmago sklepam, da tudi leti dobro.



lp

A
Uporabniški avatar
Big A
Dr. Modelar
Prispevkov: 2065
Pridružen: 17 Nov 2003, 09:11
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Big A »

Letalo je imelo več slabosti, ki jih nikoli niso do konca rešili.
Vidljivost iz kabine je bila zelo slaba, saj je velik motor skoraj v celoti zakrival pogled naprej. Zraven tega pa se je motor še pregreval.
Zato so na letališčih dostikrat odstranili motorni pokrov in s tem izboljšali hlajenje. Tudi razgled je bil za par centimetrov boljši. Proti koncu vojne so rešili tudi problem sinhronizacije strojnic. Prvotno so bile strojnice montirane nad zgornjim krilom is so bile usmerjene za 15 stopinj navzgor, zato niso bile učinkovite. Potem pa je Aviatik Berg dobil dve avstroogrski strojnici Schwartzlose kalibra 8mm, sta streljali skozi propeler. Montirani sta bili tik pred pilotsko kabino in tik ob motornem bloku streljali skozi odprtine v hladilniku. Vedno je bila ena motirana nekoliko višje od druge.
To letalo je imelo zelo veliko različnih izvedb hladilnikov. Bili so na zgornjem krilu, ob straneh trupa, okoli propelerja itd. Meni je všeč izvedba na sliki, saj letalu daje izgled starinskega avta. Hladilnik je ozek in proti vrhu prišiljen, da je pilot lahko gledal naprej, če je malo nagnil glavo postrani. Podatkov o tem, kje so bile namerilne naprave še nisem izbrskal.
Priponke
Water_cooler.jpg
Water_cooler.jpg (90.97 KiB) Pogledano 9468 krat
Uporabniški avatar
ALEKSANDER
Razpravljalec
Prispevkov: 158
Pridružen: 22 Nov 2004, 22:53
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a ALEKSANDER »

Hladilnik in pokrov motorja - uporabim kar preizkušen recept : "kuhanje plastenke".

V resnici uporabljam fen in modelarski likalnik.

Kjer bo izraz za hladilnik nisem preveč vztrajal.


Aleksander
Priponke
cowling3.jpg
cowling3.jpg (70.23 KiB) Pogledano 9386 krat
cowling 1.jpg
cowling 1.jpg (41.32 KiB) Pogledano 9386 krat
Odgovori

Vrni se na WWI combat