AVIATIK D.1 - BERG; v merilu 1:8
Moderator: mihasodja
aviatik
Res lepo narejeno
Kar lahko storiš danes, preloži na pojutrišnjem; ostal ti bo en prost dan!
Lep pozdrav Zoran
Lep pozdrav Zoran
- ALEKSANDER
- Razpravljalec
- Prispevkov: 158
- Pridružen: 22 Nov 2004, 22:53
- Kraj: Vrtojba
Andrej, čestitam za model in uspešen prvi polet.
Moj Aviatik se kljub 90 g svinca ob motorju pretirano odziva na višinsko krmilo.
Zato sem se odločil,
1. treba je prevertiti težišče
2. olajšati rep.
Težišče. Rezultati so porazni. Izračun pokaže, da je težišče v načrtu za 12 mm preveč nazaj. Torej sem ob prvem poletu imel težišče 14-15 mm pomaknjeno preveč nazaj., pri drugem poletu pa 7-8 mm.
Bodočim graditeljem priporočam, da v začetku težišče pomaknejo za 15 mm naprej od tistega, ki je narisano v načrtu.
Da bi izločil ves svinec sem se odločil za izdelavo novih repnih površin.
Prednja in zadnja letvica sta iz balse 4 x 6 mm, vmesne ojačitve iz balze 1,5 mm, krivine so laminirane iz vezane plošče 0,4 mm + 2x balza 1 mm.
Trenutna teža je 30 g, ko bo zbrušeno na dimenzijo pa še občutno manj.
Aleksander
Moj Aviatik se kljub 90 g svinca ob motorju pretirano odziva na višinsko krmilo.
Zato sem se odločil,
1. treba je prevertiti težišče
2. olajšati rep.
Težišče. Rezultati so porazni. Izračun pokaže, da je težišče v načrtu za 12 mm preveč nazaj. Torej sem ob prvem poletu imel težišče 14-15 mm pomaknjeno preveč nazaj., pri drugem poletu pa 7-8 mm.
Bodočim graditeljem priporočam, da v začetku težišče pomaknejo za 15 mm naprej od tistega, ki je narisano v načrtu.
Da bi izločil ves svinec sem se odločil za izdelavo novih repnih površin.
Prednja in zadnja letvica sta iz balse 4 x 6 mm, vmesne ojačitve iz balze 1,5 mm, krivine so laminirane iz vezane plošče 0,4 mm + 2x balza 1 mm.
Trenutna teža je 30 g, ko bo zbrušeno na dimenzijo pa še občutno manj.
Aleksander
- Priponke
-
- nove repne površine.jpg (59.93 KiB) Pogledano 10582 krat
-
- izračun težišča 2.jpg (54.91 KiB) Pogledano 10582 krat
-
- Medtem je Aviatik je dobil tudi končno poslikavo.
- konÄŤan aviatik.jpg (60.89 KiB) Pogledano 10582 krat
Skupinska slika iz Moškanjcev.
Na sliki je 10 modelov. Štirje so delo avstrijskih modelarjev (en bebe in trije fokkerji DVII), šest pa je naših:
- štirje niueport 11 bebe,
- trije fokkerji DVII,
- S E 5,
- fokker DrI,
- aviatik berg DI.
Aviatik je danes letel popolnoma drugače kot včeraj. S spremenjenim težiščem je letel prijazno kot kakšen trainer. Kljub dodatnemu svincu je imel dovolj moči, da je suvereno potegnil z mesta in po kratkem zaletu poletel. Ko mu je v zraku ugasnil motor, je tudi čisto dobro jadral.
Dobro je prestal ognjeni krst, sedaj pa bo šel na predelavo repnih površin.
Odpraviti je treba tudi neenakomerno delovanje motorja, ki ga povzročajo mehurčki zraka v dovodni cevki.
lp
A
Na sliki je 10 modelov. Štirje so delo avstrijskih modelarjev (en bebe in trije fokkerji DVII), šest pa je naših:
- štirje niueport 11 bebe,
- trije fokkerji DVII,
- S E 5,
- fokker DrI,
- aviatik berg DI.
Aviatik je danes letel popolnoma drugače kot včeraj. S spremenjenim težiščem je letel prijazno kot kakšen trainer. Kljub dodatnemu svincu je imel dovolj moči, da je suvereno potegnil z mesta in po kratkem zaletu poletel. Ko mu je v zraku ugasnil motor, je tudi čisto dobro jadral.
Dobro je prestal ognjeni krst, sedaj pa bo šel na predelavo repnih površin.
Odpraviti je treba tudi neenakomerno delovanje motorja, ki ga povzročajo mehurčki zraka v dovodni cevki.
lp
A
- Priponke
-
- 130_3055.JPG (115.71 KiB) Pogledano 10566 krat
-
- Začetnik
- Prispevkov: 19
- Pridružen: 25 Maj 2006, 12:40
- Kraj: Germany
WW I in Slovenia
quite a lot WW I Planes are ready for take off ,waiting on the concrete surface at Moskanjci Airfield ( foto above ) 2 siver Nieuport are 17,a little bit bigger than the 11 "bebe".
Despite of heavy wind and no cutted gras (no start or landing was possible) we had a good demonstration of the slow ones . The spectators saw a beutiful cut - I think made by Robert -Fokker DRI- and few ground target sucess . My Fokker D7 always passed ground targets between! Some tecnikal problems and also problems with the wind caused a "bloody beginning", but this is very familiar to me, and the small demanges are soon repaired,I ame sure. My Fokker showed heavy smoke after attak by Roberts red 3 plane in second round! So I can say it was a great pleasure and we look very interested forward to the next contest in slovenia ( I heared still 5 Aviatik B. are under cunstruction !! )
G e r t - "Old Knight" with the read white D7 of JASTA 18
Despite of heavy wind and no cutted gras (no start or landing was possible) we had a good demonstration of the slow ones . The spectators saw a beutiful cut - I think made by Robert -Fokker DRI- and few ground target sucess . My Fokker D7 always passed ground targets between! Some tecnikal problems and also problems with the wind caused a "bloody beginning", but this is very familiar to me, and the small demanges are soon repaired,I ame sure. My Fokker showed heavy smoke after attak by Roberts red 3 plane in second round! So I can say it was a great pleasure and we look very interested forward to the next contest in slovenia ( I heared still 5 Aviatik B. are under cunstruction !! )
G e r t - "Old Knight" with the read white D7 of JASTA 18
I published short report and some photos on inernational ACES forum:Daniel Lux napisal/-a:Hallo,
please more pictures and what about the results?
Best regards,
Daniel Lux
http://aircombat.modelarji.com/viewtopic.php?p=484#484
Best regards
Andrej
-
- Začetnik
- Prispevkov: 19
- Pridružen: 25 Maj 2006, 12:40
- Kraj: Germany
Stabilizator 8 gramov, krmilca po 2 grama = skupaj 12 gramov. Ko sem konstrukcijo prekril s folijo, je teža narasla na 24 gramov. Stari rep tehta 35 gramov. Se pravi 11 gramov prihranka. S takim repom bi model lahko olajšal za 50-60 gramov svinca. Ocenil sem, da je premalo prihranka, da bi predeloval model.
lp
A
lp
A
- Priponke
-
- 130_3100.JPG (71.5 KiB) Pogledano 10160 krat
-
- 130_3099.JPG (73.18 KiB) Pogledano 10160 krat
Hello Patrik,
welcome in our forum! I am very glad that I can salute the author and the producer of Aviatik Berg kit and a winner of WWI World Aircombat Scale Games in Sweden, in August 2006.
Thanks for your compliments. I must say that I enjoyed very much, when I was building Aviatik Berg. I had some problems with CG, but now everything is OK. Takeoffs, slow flying characteristics, controls and landings are smooth like I would fly with a trainer.
best regards
Andrej Pervinsek
welcome in our forum! I am very glad that I can salute the author and the producer of Aviatik Berg kit and a winner of WWI World Aircombat Scale Games in Sweden, in August 2006.
Thanks for your compliments. I must say that I enjoyed very much, when I was building Aviatik Berg. I had some problems with CG, but now everything is OK. Takeoffs, slow flying characteristics, controls and landings are smooth like I would fly with a trainer.
best regards
Andrej Pervinsek
- ALEKSANDER
- Razpravljalec
- Prispevkov: 158
- Pridružen: 22 Nov 2004, 22:53
- Kraj: Vrtojba
Aviatik Berg DI - tretjič
Danes mi je uspel prvi polet z Avitatikom.
Težišče sem pomaknil naprej, zaradi večje stabilnosti sem dodal mogoče še kak gram več kot potrebno. Zato mu bom vzletu privoščil čim daljši zalet po pisti.
Takoj ko dodam plin ga začne zanašati v levo, smerno krmilo lepo prime in letalo poravnam v desno. Po dobrih dvajsetih metrih smo v zraku.
Letalo sili močno v desno in malo navzdol tako da ga imam stalno na ročicah. Miloš mi pomaga pomakniti trimerje in Aviatik postane ubogljiv. Leti lepo in stabilno, ampak DRUGAČE od letal, ki sem jih vajen.
Še nekaj krogov z nizkim preletom, da preverim, kako se obnaša pri pristanku. Potem pa četrti zavoj, odvzamem plin in na minmalnih obratih prijadram do piste. Pristanek brez težav.
Komaj čakam naslednji teden, da začnem spoznavati letalske lastnosti novega letala.
Ta teden bom izkoristil za fino nastavitev geometrije krila in montažo pokrova motroja.
Aleksander
Težišče sem pomaknil naprej, zaradi večje stabilnosti sem dodal mogoče še kak gram več kot potrebno. Zato mu bom vzletu privoščil čim daljši zalet po pisti.
Takoj ko dodam plin ga začne zanašati v levo, smerno krmilo lepo prime in letalo poravnam v desno. Po dobrih dvajsetih metrih smo v zraku.
Letalo sili močno v desno in malo navzdol tako da ga imam stalno na ročicah. Miloš mi pomaga pomakniti trimerje in Aviatik postane ubogljiv. Leti lepo in stabilno, ampak DRUGAČE od letal, ki sem jih vajen.
Še nekaj krogov z nizkim preletom, da preverim, kako se obnaša pri pristanku. Potem pa četrti zavoj, odvzamem plin in na minmalnih obratih prijadram do piste. Pristanek brez težav.
Komaj čakam naslednji teden, da začnem spoznavati letalske lastnosti novega letala.
Ta teden bom izkoristil za fino nastavitev geometrije krila in montažo pokrova motroja.
Aleksander
- ALEKSANDER
- Razpravljalec
- Prispevkov: 158
- Pridružen: 22 Nov 2004, 22:53
- Kraj: Vrtojba
Pomladi sem opravil nekaj poletov, vendar zaradi težav s težiščem, je polet bolj izgledal kot reševanje letala. Na srečo se je vse skupaj dobro izteklo, če ne štejem nekaj prask, zvitega podvozja in obilice adrenalina.
Nato sem se odločil za korenit poseg
1. spraviti težišče na pravo mesto in hkrati odstraniti ves svinec;
2. RNK kril nastaviti na +1,5 stopinje.
Za začetek sem na osnovi izračuna sem podaljšal mizico za pritirditev motorja za 25 mm.
Nato sem se odločil za korenit poseg
1. spraviti težišče na pravo mesto in hkrati odstraniti ves svinec;
2. RNK kril nastaviti na +1,5 stopinje.
Za začetek sem na osnovi izračuna sem podaljšal mizico za pritirditev motorja za 25 mm.
- Priponke
-
- povečan vpadni kot zgornjega krila na +1,5 stopinje (viš.stab. =0)
- AviatikBerg modif. 006a.jpg (38.62 KiB) Pogledano 9807 krat
-
- 7x35 g = 245 g svinca, ki ni več potreben
- AviatikBerg modif. 003a.jpg (55.36 KiB) Pogledano 9807 krat
-
- motor je pomaknjen za 25 mm naprej
- AviatikBerg modif. 005a.jpg (49.98 KiB) Pogledano 9807 krat
- ALEKSANDER
- Razpravljalec
- Prispevkov: 158
- Pridružen: 22 Nov 2004, 22:53
- Kraj: Vrtojba
- ALEKSANDER
- Razpravljalec
- Prispevkov: 158
- Pridružen: 22 Nov 2004, 22:53
- Kraj: Vrtojba
Miloš hvala za čestitko in predvsem za povabilo na tekmo.
Z letalom sem zelo zadovoljen. Nastavitve so se mi kar dobro posrečile, taki da je kljub razmeroma veliki teži, z 5 ccm Magnumom postal konkurenčen v WW1. Priporočam.
Z letalom sem zelo zadovoljen. Nastavitve so se mi kar dobro posrečile, taki da je kljub razmeroma veliki teži, z 5 ccm Magnumom postal konkurenčen v WW1. Priporočam.
- Priponke
-
- Pred tekmo na Vrnniki.
- AviatikBerg modif. 007a.jpg (93.59 KiB) Pogledano 9596 krat
-
- Tako izgleda z kapotažom in napenjalnimi žicami.
- WWI KoÄŤevje 003a.jpg (60 KiB) Pogledano 9596 krat
-
- 2. mesto v Kočevju
- WWI KoÄŤevje 002a.jpg (51.91 KiB) Pogledano 9596 krat
Živjo,
Moj Aviatik? Se kar dogaja...
Lani sem na tekmi v Avstriji srečal izdelovalca modelov Aviatiak, Patrika Svido. Med čvekom sem mu tudi omenil, da imajo njegovi modeli težave s težiščem. Rekel je, da je to tudi sam opazil in da imajo novi Aviatiki spremenjeno geometrijo - za 3 cm podaljšan nos in mi ponudil, da mi dostavi nov trup zastonj. Nove kose za trup sem dobil lani jeseni.
Ko sem konec aprila v Krtini po neumnosti razbil Nieuporta, je bil čas, da se ga lotim. Delo je hitro napredovalo, saj sem iz starega Aviatika pobral krila, kolesa in nekaj drugih drobnih delov. Stari Aviatik je bil predvsem zaradi kratkega nosa preobrežen s svincem in je tehtal brez goriva 1820 gramov.
Pri 'novem' Aviatiku sem bil pri gradnji veliko bolj pozoren na težišče.
- Motor sem vgradil naprej kot se je le dalo,
- vse servomotorje sem namontiral čim bolj naprej (takoj za motorjem)
- baterijo sem vgradil čisto spredaj (nad motor).
- repne površine so bile izdelane na novo iz tanjših letvic in lažje balze. Prihranil sem 15 gramov v repu...
- vgradil sem digitalne servomotorje Graupner DES586BB
Novi Aviatik sedaj tehta nekaj manj kot 1500 gramov, težišče pa je 2 cm bolj naprej kot je narisano v načrtu. Nima niti grama svinca. Zamenjal sem tudi motor, ker mi je stari deloval nezanesljivo in neenakomerno. Novi Saito .30 GK mi zaenkrat dela odlično. Verjamem, da po deloval še bolje, ko se bo do konca utekel.
Včeraj sem opravil prva testna poleta v Crngobu. Predelava je v celoti uspela. Model leti kot trainer. Težišče je odlično. Napravil sem luping, tono, hrbni let, ranversman, immelman, nizke prelete... brez problemov.. Za čisto petico mu manjkajo samo nekoliko nižji vrtljaji v prostem teku, kar pa se bo zanesljivo uredilo, ko bo motor do konca vtečen..
Se vidimo na belokranjski letalonosilki...
Še nakaj slikc iz delavnice:
Moj Aviatik? Se kar dogaja...
Lani sem na tekmi v Avstriji srečal izdelovalca modelov Aviatiak, Patrika Svido. Med čvekom sem mu tudi omenil, da imajo njegovi modeli težave s težiščem. Rekel je, da je to tudi sam opazil in da imajo novi Aviatiki spremenjeno geometrijo - za 3 cm podaljšan nos in mi ponudil, da mi dostavi nov trup zastonj. Nove kose za trup sem dobil lani jeseni.
Ko sem konec aprila v Krtini po neumnosti razbil Nieuporta, je bil čas, da se ga lotim. Delo je hitro napredovalo, saj sem iz starega Aviatika pobral krila, kolesa in nekaj drugih drobnih delov. Stari Aviatik je bil predvsem zaradi kratkega nosa preobrežen s svincem in je tehtal brez goriva 1820 gramov.
Pri 'novem' Aviatiku sem bil pri gradnji veliko bolj pozoren na težišče.
- Motor sem vgradil naprej kot se je le dalo,
- vse servomotorje sem namontiral čim bolj naprej (takoj za motorjem)
- baterijo sem vgradil čisto spredaj (nad motor).
- repne površine so bile izdelane na novo iz tanjših letvic in lažje balze. Prihranil sem 15 gramov v repu...
- vgradil sem digitalne servomotorje Graupner DES586BB
Novi Aviatik sedaj tehta nekaj manj kot 1500 gramov, težišče pa je 2 cm bolj naprej kot je narisano v načrtu. Nima niti grama svinca. Zamenjal sem tudi motor, ker mi je stari deloval nezanesljivo in neenakomerno. Novi Saito .30 GK mi zaenkrat dela odlično. Verjamem, da po deloval še bolje, ko se bo do konca utekel.
Včeraj sem opravil prva testna poleta v Crngobu. Predelava je v celoti uspela. Model leti kot trainer. Težišče je odlično. Napravil sem luping, tono, hrbni let, ranversman, immelman, nizke prelete... brez problemov.. Za čisto petico mu manjkajo samo nekoliko nižji vrtljaji v prostem teku, kar pa se bo zanesljivo uredilo, ko bo motor do konca vtečen..
Se vidimo na belokranjski letalonosilki...
Še nakaj slikc iz delavnice:
- Priponke
-
- Image00003.jpg (145.16 KiB) Pogledano 7417 krat
-
- Image00002.jpg (141.99 KiB) Pogledano 7417 krat
-
- Image00001.jpg (131.5 KiB) Pogledano 7417 krat
Hvala za čestitko Miloš.Mipo napisal/-a:Čestitke Andrej. Lepo, da si ga spet oživil. Me veseli, da leti skladno (ali bolje) s pričakovanji. Pričakujem poročilo po ognjenem krstu .
V čem je skrivnost, da si motor obrnil navzdol, kljub velikemu prostoru nad njim?
Mipo
Je par razlogov za navzdol obrnjeno postavitev motorja.
Pri Nieportu sem ugotovil, da 4T motorju kar 'paše', če je obrnjen navzdol. Ventili poskrbijo, da odvečno gorivo odteka iz glave motorja, dotok goriva je bolj zanesljiv in model se skoraj nič ne paca z oljem. Poleg tega je nad motorjem nastal lep prostor za 'hišico' za baterijo.