Nieuport 11 - Bebe; v merilu 1:8

Moderator: mihasodja

Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3304
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a Mipo »

Mipo napisal/-a:........... Začel se je vzpenjati in zavijati v desno. Takoj sem se lotil trimov: malce nagiba v levo. Malce smeri v levo. To je že bolje. ....

Zadovoljen. Višinski stabilizator bo potrebno podložiti v + za kakšno stopinjo, motorju zmanjšati nagib v desno in morda povečati nagib navzdol.
Višinski stabilizator sem podložil za 1mm v plus (povečal vpadni kot in s tem zmanjšal razliko vpadnih kotov). Nato sem se lotil iskanja vzroka za zavijanje v desno. Malce sem dvomil, da je vzrok prevelik zasuk motorja v desno (2°). Izmeril sem vpadne kote kril: :o

Leva stran ima v povprečju za 1,6° večji vpadni kot kot desna. Izmeril sem vse štiri krilne površine ter centroplan gornjega krila, ter pri računanju razlik upošteval površino posameznega elementa. Ostale razlike (profil, zaključki, kril,...) sem zanemaril. Tukaj je torej vzrok zavijanja v desno. Še malce sem raziskoval dalje in našel =D> napako: levo spodnje krilo ima v korenu drugačen vpadni kot kot desno. Opornice in "zajle" pa so potegnile še gornje krilo v svojo smer. Kako je to nastalo ne vem; elementi so rezani z laserjem, lepil sem na šablonski deski! Danes bom popravil ležišča bajonetov za približno milimeter (točen popravek sporočim jutri). S tem se bo zmanjšalo tudi vzpenjanje, ki sem ga kompenziral s trimom in podlaganjem višinskega stabilizatorja.

Prilagam še tabelo z osnovnimi meritvami vpadnih kotov v kotnih °. DKZ pomeni Desno Krilo Zgoraj in temu ustreno sledijo ostale kratice. Za izhodišče sem vzel centroplan, ki je togo vezan na trup. Motor ima velik kot navzdol (-7,25°), ki je že vgrajen v konstrukcijo modela. Višinski stabilizator ima vpadni kot -0,5° in bo verjetno postavljen v 0,0°.

Miloš
Priponke
Vpadni koti N11.jpg
Vpadni koti N11.jpg (16.24 KiB) Pogledano 10589 krat
Uporabniški avatar
slo-warhavk
Freak
Prispevkov: 704
Pridružen: 19 Nov 2004, 00:10
Kraj: Hrastnik

Odgovor Napisal/-a slo-warhavk »

=D>

Miloš tole si pa izmeril, kot bi avto peljal na optiko #-o =D>


Je tolikšen negativen kot motorja pri teh modelih običajen ?


LP Darko
Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3304
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a Mipo »

Optiko? Pravzaprav sem meril z laserjem. Ali to tudi velja?

Kar pa se tiče kota motorja: kaže da ni nič prevelik.

Mipo
Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3304
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a Mipo »

Ležišče za bajonet (prednjo luknjo) spodnjega levega krila sem premaknil za -0,8mm. Vpadni koti kril so sedaj enaki (levo=desno). Bomo videli, kakšni bodo rezultati letenja v soboto.

Mipo
Daniel Lux
Začetnik
Prispevkov: 19
Pridružen: 25 Maj 2006, 12:40
Kraj: Germany

Odgovor Napisal/-a Daniel Lux »

Hallo Mipo,
klär mich bitte mal kurz auf was die Abkürzungen bedeuten, danke.
Slika
GruĂź Daniel
Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3304
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a Mipo »

Daniel,

My Nieuport has strong tendency to turn right (to lift left wings). So I measured incidence angels of wings and engine.
Centroplan zg. = centroplan, middle part of upper wing
Motor = engine
DKZ = right upper wing
LKZ = left upper wing
DKS = right bottom wing
LKS = left bottom wing
Visinski stabilizator = horizontal stabilizer, horisontal tail
All measures are in angular degrees.

I have to lower boring (opening) for the front CFK tube of the left bottom wing for 0.8mm to reach both wings have the same angel of attack.

I do not know the reason (source of the error). Both sides of the fuselage are laser cut and have virtually the same dimensions.

I'll try the correctons made this weekend.

MFG
Milos
Daniel Lux
Začetnik
Prispevkov: 19
Pridružen: 25 Maj 2006, 12:40
Kraj: Germany

Odgovor Napisal/-a Daniel Lux »

Hallo Milos,
kann nur an der Verspannung der Flächen liegen. Mach mal ein paar Bilder in denen sollte man die Anschlüße sehen und ein Bild direkt von vorne und direkt von hinten, auch ist der Klotz an der unteren Fläche nicht so ganz unwichtig. Auf jeden Fall egal wie du es angestellt hast die obere Fläche muß absolut gerade in alle Richtungen sein, nur die untere Fläche hat eine V-Stellung. Wenn du die Verspannung an der falschen Stelle hast verzieht sich der Flügel bis zur unfliegbarkeit, selbst wenn er im Stand korrekt steht. Es fliegen schon so knapp 50 Bebe's in Deutschland und Holland, die habe alle gerade Flügel, nur einer hatte mal Probleme und der hatte die Verspannung an den falschen Stellen angeschlagen.
GruĂź Daniel
Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3304
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a Mipo »

Model je dobil nekaj dopolnitev.
Z novimi vpadnimi koti je postal pravi "cukrček". Pri normalnem letenju potrebuje nekaj manj kot 1/3 plina in ob tem iz izpuha spušča po nebu kosme vate: pk pk pk pk pk.
Priponke
Ali vidite razliko od prejšnjih dni?
Ali vidite razliko od prejšnjih dni?
HPIM3810m.jpg (72.02 KiB) Pogledano 10620 krat
Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3304
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

as

Odgovor Napisal/-a Mipo »

:D
Priponke
Morda je sedaj razlika bolj vidna?
Morda je sedaj razlika bolj vidna?
HPIM3801m.jpg (122.49 KiB) Pogledano 10615 krat
Slowfly
Profesor
Prispevkov: 1015
Pridružen: 11 Jun 2003, 19:04
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a Slowfly »

No končno si aeroplan poštrihal kot se spodobi, pa tvoja letalna naprava ni več "brezpilotna". Aha, še nekaj opažam, tudi matraljez si mu namontiral. =D> =D> =D>
Uporabniški avatar
slo-warhavk
Freak
Prispevkov: 704
Pridružen: 19 Nov 2004, 00:10
Kraj: Hrastnik

Odgovor Napisal/-a slo-warhavk »

:P

Ja Miloš, še pilot je ves začuden :o kako si mu poštimal letalo. Mam občutek da kar ne dojema :lol: :wink:


Pilot, pa strojnica, pa lep dreč nosek :roll: ... =D>


LP Darko
Daniel Lux
Začetnik
Prispevkov: 19
Pridružen: 25 Maj 2006, 12:40
Kraj: Germany

Odgovor Napisal/-a Daniel Lux »

Hallo Milos,
ich habe mir gerade noch mal alle Bilder deines Modelles genau angesehen und ich glaube ich habe den Grund für deine komischen Einstellungswerte gefunden. Du hast keine Abstandsklötzchen zwischen der unteren Fläche und dem Rumpf und von daher verzieht sich der obere Flügel negativ sobald du die Drähte spannst. Es wundert mich das du damit überhaupt fliegen kannst. Ich habe in einem Posting im deutschen RC-Network gschrieben das die unteren Wurzelrippen genau parallel sein müssen und das hast du nicht gemacht, du hast sie im Winkel zum Rumpf verändert und an den sich verjüngenden Rumpf gezohgen.
GruĂź Daniel
Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3304
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a Mipo »

Daniel,

Danke dir für deine Sorge. Ich habe Abstandsklötzchen zwischen der unteren Fläche und dem Rumpf. Aber du kannst die nicht sehen: Die sind in Flugelrippen integriert und dann bebügelt. Ich habe die Einstellungswerte korrigiert. Jetzt fliegt die Bebe wie ein echtes Flugzeug. Am Sonntag gehen wir zwei in die erste Kampf.

MFG Milos
Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3304
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a Mipo »

:lol:
Priponke
Pa še ena v družbi.
Pa še ena v družbi.
598_9898m.jpg (120.89 KiB) Pogledano 10094 krat
Uporabniški avatar
dh
Tekmovalec
Prispevkov: 307
Pridružen: 26 Okt 2003, 20:30
Kraj: vamo tamo

Odgovor Napisal/-a dh »

Mipo napisal/-a:Daniel,

Am Sonntag gehen wir zwei in die erste Kampf.

MFG Milos
aha.... =D> =D>

:car: :car: :ratata: :ratata:

A pride "kolega s slike" tud?

Lp, Dejan
Um je poput padobrana. Radi samo ako je otvoren...
Daniel Lux
Začetnik
Prispevkov: 19
Pridružen: 25 Maj 2006, 12:40
Kraj: Germany

Odgovor Napisal/-a Daniel Lux »

Wish you good hunting and always a hand wide air under your wing :wink:

Tipp: don't fly too fast only a few meter's over the Ground, her good Side is her manoverbal and making turns on her wingtip and than pull down and cutt :wink:
Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3304
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a Mipo »

@Dejan
dh napisal/-a:A pride "kolega s slike" tud? Lp, Dejan
Verjetno ne, ker je še v fazi priprave modela.

@ Daniel
Thanks for the tipp. I'll try to come home with Bebe in one piece.

Milos
Priponke
small n11 flying.gif
small n11 flying.gif (23.13 KiB) Pogledano 10710 krat
Daniel Lux
Začetnik
Prispevkov: 19
Pridružen: 25 Maj 2006, 12:40
Kraj: Germany

Odgovor Napisal/-a Daniel Lux »

Nice Bebe.gif, i have copy it for my siganure in the German Forum.
Best regards,
Daniel
Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3304
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a Mipo »

Na tekmi v Moškanjcih je Nieuport na trdo srečal zemljo. Malce sem bil jezen, ker mi je izvor motnje še vedno neznan. Upam, da je bila zunanja. Računam, da je bilo tako, ker so v roku pol ure bridki konec storili štirje Nieuporti.
Včeraj je bil po popravilu spet v svojem elementu. Tehtal ga po popravilu še nisem.
Mipo
Priponke
Nieuport v svojem elementu.
Nieuport v svojem elementu.
HPIM3973m.jpg (77.5 KiB) Pogledano 10497 krat
Uporabniški avatar
RobertH
Tekmovalec
Prispevkov: 334
Pridružen: 13 Jan 2005, 11:53
Kraj: Lovrenc na Pohorju

Odgovor Napisal/-a RobertH »

Super!
=D> =D> =D>

Tisti krash je izgledal grdo... Žal so bile očitno takrat motnje... Zanimivo pa je, da so popadali samo Nieuporti! :o :-k

Lp R.
Trije razlogi zakaj biti učitelj: junij, julij, avgust!
Uporabniški avatar
urke
Začetnik
Prispevkov: 49
Pridružen: 06 Feb 2005, 15:54
Kraj: Hoče

Odgovor Napisal/-a urke »

Za moj crash niso bile krive motnje!!! , ampak me je zaslepilo sonce. Ko sem ugotovil da leti hrbtno je bilo že zdavnaj prepozno. :^o
Sedaj je Bebe 11 le še okras v delavnici. #-o
Uroš
Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3304
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a Mipo »

V Slovenijo spet prihaja nekaj Nieuportov. Ali se naročilu pridruži še kdo? Vse ostalo na ZS.

Mipo
Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3304
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a Mipo »

Maja meseca bo tri leta, kar sem odprl to temo. V tem času je v Slovenijo prispelo nekaj Danijelovih malčkov. Trije so še vedno v trskah in čakajo na lepilo. Moj še vedno redno leti. Tomaž ga je tudi spravil k pameti. Aleksander je včeraj opravil prvi polet. Čestitke!

Nekaj izkušen se mi je nabralo po 10 poletih. Morda jih bo lahko še kdo koristil.

Model dobro leti, če so krilne povezave zelo toge. Zato je potrebno krila povezati z jekleno žico (sam uporabljam plastificirano ribiško pletenico). Tako je model v zraku nezlomljiv. Paziti je potrebno le na flater višinskega krmila: odpraviti vse zračnosti v povezavi.

Višinskemu krmilu je potrebno precej povečati vpadni kot. Ali bolje: zmanjšati je potrebno razliko vpadnih kotov. Sam sem to storil s podlaganjem prednega roba višinskega krmila, ki je privijačeno na trup.

Važna je dolžina ostroge (zadnje opore). Če jo podaljšamo tako, da model stoji skoraj vodoravno, je poletanje bistveno enostavnejše.

Procedura poletanja je taka:
Model je bolje startati s trave, kot z asfalta (betona). V travi nam ostroga pomaga držati smer. Iz mirovanja modela rahlo dodamo plin, da se model začne premikati. Ko začutimo, da smerno krmilo prijemlje, dodamo plin (sam ga dodam do cca 70%). Tukaj je potreben oster in dobro odmerjen sunek s smernim krmilom v desno. Mogoče rahlo povlečemo višino in model leti. Če smo med proceduro v dvomu glede uspeha jo je potrebno takoj prekiniti. Drugače nastane škoda.

Za pristajanje je potrebno zmanjšati vrtljaje motorja na minimum in ga pustiti, da teče. V takih pogojih izmolzemo hitrost in model že stoji na tleh.

V zraku je model zelo okreten. Z lahkoto se da prilagajati hitrost modelom sotekmovalcev. Po mojem mnenju je idealen za rezanje trakov.

Seveda ima tudi manj lepe lastnosti: zaradi svoje majhne mase ima težave v vetru. V višini še gre, pri tleh pa hitro lahko srečaš trdi element. Zato ni najprimernejši za napade na zemeljske cilje.

Zakaj tole pišem šele danes? Zato, ker sem sodeloval pri pripravah na prvi polet pri Sandiju in z Markom in Tomažem odpravljal otroške bolezni pri njuni Bebe, pa sem sam pri sebi ugotavljal, kaj vse je potrebno, da ukrotiš tale majceni "živc".

Morda se bom pa še kaj spomnil.

Miloš
Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3304
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Re: Nieuport 11 - Bebe; v merilu 1:8

Odgovor Napisal/-a Mipo »

Skoraj štirinajst let le že odkar sem zgradil tale model.
Med tem je doživel že nekaj "totalk" z odpovedjo radijske postaje (motnje na 35 MHz, izpad napajanja na 2GHz), lom ročice višinskega krmila pa je bila lanskoletna pridobitev. Model je "pribil" v zemljo pri polni hitrosti. Vrečka z drobirjem je čakala v delavnici na karanteno koronavirusa.

Sedaj ga spet lahko predstavim: malce zmahan, pa vendar leteč. No, to zadnje je zaenkrat domneva. Preverjeno bo po odpravi prepovedi gibanja.
Seveda je k oznakam dobil tudi datum zadnjega servisa.

Pa še to: če se bo le dalo, se bom v prihodnje izogibal srebrni foliji. Na njej se vse pozna; vsaka napaka pod njo, slabo se napenja (vsaj tale moja, ki ji izvora ne vem).
IMG_8960_om.jpg
IMG_8960_om.jpg (223.2 KiB) Pogledano 3883 krat
IMG_8962_om.jpg
IMG_8962_om.jpg (202.31 KiB) Pogledano 3883 krat
IMG_8961_om.jpg
IMG_8961_om.jpg (78.68 KiB) Pogledano 3883 krat
Uporabniški avatar
KamiKaza
Dr. Modelar
Prispevkov: 6017
Pridružen: 09 Jan 2005, 13:28
Kraj: radovljica
Kontakt:

Re: Nieuport 11 - Bebe; v merilu 1:8

Odgovor Napisal/-a KamiKaza »

S srebrno (ali katerekoli druge) Oracover folijo še nisem imel problemov, tako da bo verjetno kar držalo tisto "(vsaj tale moja, ki ji izvora ne vem)" Sem imel nekoč strašne probleme s Solar filmom (mislim da se je tako imenovala- kupljena v Mladem tehniku) na Spitfireju, ni se lepila na podlago, če si bil pa preveč "močan", si pa skuril- sej en čas je bil cel pri vas...
__od oka, prbližn genau__
______________________

----lp Rupert----
Odgovori

Vrni se na WWI combat