Direktiva o letenju z brezpilotnimi letali. Tudi modeli!

Begunjska 10, 4248 Lesce

Moderator: miskolin

Odgovori
Uporabniški avatar
papalima
Razpravljalec
Prispevkov: 62
Pridružen: 23 Dec 2014, 14:00
Kontakt:

Direktiva o letenju z brezpilotnimi letali. Tudi modeli!

Odgovor Napisal/-a papalima »

Javna agencija za civilno letalstvo je izdala tole direktivo:
http://caa.si/fileadmin/user_upload/pag ... ni2016.pdf
Matjaž

https://alcmodelarji.com/
Uporabniški avatar
A.L.F.
Začetnik
Prispevkov: 21
Pridružen: 02 Jul 2010, 09:00

Re: Direktiva o letenju z brezpilotnimi letali. Tudi modeli!

Odgovor Napisal/-a A.L.F. »

Peticija:
http://www.pravapeticija.com/za_monost_ ... _sloveniji

Bo kmalu treba čevlje registrirat, da bo človek lahko hodil v njih, sicer?

Kje je tukaj ZKP. ](*,)

Dron ni avijon.
Zadnjič spremenil A.L.F., dne 20 Maj 2016, 15:54, skupaj popravljeno 2 krat.
Uporabniški avatar
MELO
Profesor
Prispevkov: 1008
Pridružen: 16 Dec 2004, 11:47
Kraj: RADOVLJICA

Re: Direktiva o letenju z brezpilotnimi letali. Tudi modeli!

Odgovor Napisal/-a MELO »

helou!

Čista bolnica! Ali ima zavarovanje proti tretji osebi zdej sploh še smisel???


lp.
Newton laže!!!
Bjonde padajo hitreje!
Uporabniški avatar
A.L.F.
Začetnik
Prispevkov: 21
Pridružen: 02 Jul 2010, 09:00

Re: Direktiva o letenju z brezpilotnimi letali. Tudi modeli!

Odgovor Napisal/-a A.L.F. »

Tukaj gre samo za nadzor in kasiranje, to pač 'naša' država zna.

Modelarji vseh klubov združimo se.
Uporabniški avatar
papalima
Razpravljalec
Prispevkov: 62
Pridružen: 23 Dec 2014, 14:00
Kontakt:

Re: Direktiva o letenju z brezpilotnimi letali. Tudi modeli!

Odgovor Napisal/-a papalima »

Kako jaz to vidim. Mislim, da ni razloga za paniko. Potrebno je prebrati dokument in ne brati Siol ali poslušati Denisa Avdića.
V dokumentu je najprej napisano kaj Pravilnik o letenju in ostala zakonodaja govori in kateri naj bi zajemal tudi vsa brezpilotna letala, tudi modele. Tam je nekaj neverjetnih nesmislov, med drugimi tudi ta, da je potrebno oddati načrt leta. Načrt leta za model je NEMOGOČE oddati. Torej nesmislna določba s strani države, ki se je nihče ne more držati. Enako je z registracijami in podobno. Ker letalska zakonodaja izrecno ne izvzema modelov, losledično velja tudi za modele. Kar pa je nesmiselno in zato ta uredba, ki začasno povozi vso zakonodajo, omenjeno na začetku dokumenta.

Ker je situacija taka, da je področje potrebno nujno urediti, je država (CAA) končno izdala uredbo, ki velja do sprejema celostnega predpisa. Torej, uredba dokler ne bo predpisa, ker je trenutna zakonodaja nesmislna na področju brezpilotnih letečih naprav, tudi modelov. Ker oblikujejo predpis, bi morali sodelovati pri pripravi predpisa. Kako? Najbrž, kot organizacija, Letalska zveza ali katerokoli drugo interesno združenje.
Zakaj zdaj taka galama s to uredbo? Problem ni v modelarjih, problem je v neodgovornih osebah, ki s sveže kupljenim multikopterjem delajo raznorazne bedarije. Naj navedem par primerov:
Oseba se parkira za ograjo nasproti stolpa na Letališču Ljubljana in z multikopterjem preleti ograjo, stezo in nazaj. Drugi primer, pod stolpom na Letališču Portorož vzleti in naredi par preletov po letališču in mimo stolpa. Ob vsaki naravni nesreči boste po TV gledali posnetke z multikopterjev. Velikokrat so leteli v kontroliranem zračnem prostoru! Pa sploh ne pomislijo, da je lahko karkoli narobe. Kaj torej tem ljudem ni jasno? Tako, kot z vsako drugo napravo, nihče ne sme ogrožati varnosti zračnega prometa, življenja drugih, premoženja drugih ipd. Torej je potrebno urediti zadevo na način, da bo nekdo (spet primer iz službe), ki na prireditvi v centru Ljubljane skrešira multikopter na ljudi na tleh, tudi odgovarjal.

Ureditev s to uredbo je najbrž res malo groba, vendar večine modelarjev sploh ne omejuje nič več, kot nas omejujejo klubska pravila in zdrava pamet.
Po alinejah:
DOVOLJENO JE
-dovoli se letenje izven naselja in v področju kjer se nahajajo pomožni objekti. Precej logično za modelarje, malo manj za komercialne multikopterje
-dovoli se letenje samo podnevi. Precej običajno za modelarje. Če pogledamo ICAO definicijo dneva je to od 30 minut pred sončnim vzhodom do 30 minut po sončnem zahodu. Zdaj velja evropska verzija, ki govori o stopnijah pod horizontom, a v bistvu je enako trajanje.
-pred poletom je potrebno preveriti delovanje sistemov. Večina od nas to vedno dela in je normalno za odgovorne osebe.
-pred poletom je potrebno preveriti meteorološke podatke in podatke o omejitvah v zračnem prostoru NOTAM. Potrebno se je zavedati, da vstopamo v zračni prostor in bomo morali tudi to preverjati. Za večino to pomeni, da pogledamo okrog sebe (vreme). NOTAMov do zdaj pred letenjem nisem bral, vendar so enostavno dostopni na http://www.sloveniacontrol.si tudi v plain tekstu.
-zagotoviti, da je vsa oprema na modelu pritrjena tako, da ne more odpasti. To se vsi trudimo, da ne bi odpadla.
-zagotoviti, da se med vzletom in pristankom izognemo vsem oviram. Logično, ne?
-med poletom zagotoviti varno razdaljo od ljudi, živali in objektov, ki ne sme biti manjša od 30m. Oddaljenost od skupine ljudi večje od 12, mora biti 150m. Tukaj je potrebo biti pozoren v primeru organiziranja prireditev. Za miting bo potrebno pridobiti dovoljenje Agencije za civilno letalstvo, ker uredba predvideva izjeme v primeru dovoljenja Agencije.
-zagotoviti, da med letom ne odpadajo predmeti, razen, če "šlepamo" jadralni model. ni težav.
-zagotoviti, da model leti znotraj vidnega polja modelarja in ne več, kot 500m. Se vprašamo kako vemo, da je 500m? In kako bo inšpektor pomeril razdaljo? V primeru nesreče ali bližnjega srečanja bo ta določba zelo nerodna za nas.
-leteti moramo izven kontroliranega zračnega prostora (razen v dogovoru s KZPS d.o.o.) in ne višje od 150m. Glede kontroliranega zračnega prostora bo potrebno izobraževati modelarje, glede 150m je dilema podobna, kot prejšnji alineji.
-en modelar lahko leti samo en model. Kdo je tak majstr, da lahko z dvema?
-zrakoplovi splošnega letalstva imajo vedno prednost pred modeli. Mogoče malo nejasno napisano. Kaj pa v primeru, da kršijo našo "cono"? (150m višine)
-FPV se lahko leti samo v prisotnosti opazovalca, ki opazuje model in okolico. najverjetneje s tem precej omejijo neodgovorne amaterje, ki jih bo lahko enostavno preganjati.
-V primeru 200m cone in 50m nad terenom, ter na znanem terenu (5 ur letenja), lahko tudi brez opazovalca ali en opazovalec za več FPV modelov. Tekme in ostale prireditve.
PREPOVEDANO JE
-Izvajanje dejavnosti za ali brez plačila. Tukaj je preveč nereda in zato so preprosto prepovedali. Predpis jih bo najbrž precej omejil. Ni pa to problem navadnih modelarjev.
-letenje v naselju nad hišami. Logično, da so to prepovedali.

Bi rekel, da niso nič preveč omejili, samo napisali so omejitve na osnovi katerih nas bodo kaznovali, če povzročimo incident.
Predvsem bi se bilo potrebno vključiti v kreiranje predpisa in ne pozivati k nespoštovanju reda.
Matjaž

https://alcmodelarji.com/
Uporabniški avatar
papalima
Razpravljalec
Prispevkov: 62
Pridružen: 23 Dec 2014, 14:00
Kontakt:

Re: Direktiva o letenju z brezpilotnimi letali. Tudi modeli!

Odgovor Napisal/-a papalima »

Popravek: NI Uredba ampak Direktiva. :)
Matjaž

https://alcmodelarji.com/
Uporabniški avatar
A-320
Tekmovalec
Prispevkov: 255
Pridružen: 08 Jan 2007, 14:50
Kraj: Bled

Re: Direktiva o letenju z brezpilotnimi letali. Tudi modeli!

Odgovor Napisal/-a A-320 »

Pozdravljeni!
Razmišljam točno tako.kot je napisal papalima v zgornjem članku.V bistvu so prepovedali tisto,česar klasični modelarji NISMO počeli.
Glede na to me zanima,če se torej še vedno lahko leti na klubskih stezah (Lesce,Kranj),ob upoštevanju klubskih pravilnikov,kot do sedaj?
Brez da nas kdo preganja ali prijavlja ne vem komu!
Po moje,glede na to,kar je v uredbi DOVOLJENO,da lahko. [-o<
Vaša mnenja?
Lp Rado
Rotate!
NoD
Razpravljalec
Prispevkov: 91
Pridružen: 19 Sep 2006, 20:06
Kraj: Luša

Re: Direktiva o letenju z brezpilotnimi letali. Tudi modeli!

Odgovor Napisal/-a NoD »

Pozdravljeni!
Pista Lesce: Po mojem mišljenju na pisti v Lescah lahko do višine 150m po dogovoru z Letališko upravo.
Pista Kranj: Po VFR karti je CTRLJ na SZ omejen na linijo Besnica, Naklo, Tenetiše, Trstenik in je pista znotraj letališke kontrolne cone CTR, kjer je zračni prostor kontroliran od tal dalje in v tej coni NI dovoljeno letenje.
V Direktivi v poglavju: Dovoli se letenje z brezpilotnimi zrakoplovi pod naslednjimi pogoji v 10 alineji piše: Zagotoviti, da se polet brezpilotnega zrakoplova odvija zunaj kontroliranega zračnega prostora (CTR), ali v skladu z dogovorom z KZPS d.o.o. .. in do višine 150m nad terenom. Glede na to, da je pista precej na robu CTR ( cca 2000m znotraj) bi se bilo smiselno obrniti na KZPS.
To je moje osebno mišljenje.
LP Drago
Uporabniški avatar
papalima
Razpravljalec
Prispevkov: 62
Pridružen: 23 Dec 2014, 14:00
Kontakt:

Re: Direktiva o letenju z brezpilotnimi letali. Tudi modeli!

Odgovor Napisal/-a papalima »

S KZPS d.o.o. je možno doseči dogovor glede piste Kranj. Najverjetneje bo potrebno uskladiti in podpisati dogovor. Mislim, da je bolje pokazati iniciativo, kot čakati na inšpektorja.
Matjaž

https://alcmodelarji.com/
Odgovori

Vrni se na Aeroklub Alpski letalski center Lesce